Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
693
 

Bayramlık

Adam: Hanım sabahtan beri hala bitiremedin değil mi şu bavul hazırlama olimpiyatını. Bütün gardırobu o bavula sığdıracaksın anlaşılan. Şunlara bak, dört çift terlik, bilmem kaç çeşit sabahlık, kozmetik, kıl yün.

Kadın: Hayatım yerleştirdim ama kapatamıyorum ki. Ay Rızacım şunun üzerine oturur musun.

Adam: ‘Tatile götür Rıza, tenis oynamaya götür Rıza, annemi hastaneye götür Rıza, erkek kardeşime uygun bir kız bul Rıza, bavula otur Rıza’. Oturdum anasını satayım oldu mu?

Kadın: Oldu bi tanem, teşekkür ederim. Miden nasıl bu arada?

Adam: Düğün çorbası gibi kaynayıp duruyor işte. Şu yeşil haptan bir tane daha versene be Aysel, sabah iyi gelmişti o.

Kadın: Yeşil hap hangisiydi?

Adam: Dur hanım dur, ben alırım. At .oku yedirirsin şimdi sen bana hap diye. Bir bardak su getir kafi.

Kadın: Çok ayıp Rıza. Hem sen ilaçlarına yeşil hap, ekşi şurup, mavi fitil gibi isimler koyuyorsun, ben ne bileyim hangisi ekşi hangisi tatlı.

Adam: Tamam Aysel sus, zaten sana nazlandığım falan yok, koskoca maliyeci Rıza bi mide ağrısına teslim olmaz, merak etme sen. Iyyyh... Anasını satayım ne var bu bavulun içinde be, amma ağırmış.

Kadın: Onlar ikimizin de eşyaları aşkım, sadece benimkiler yok içinde.

Adam: Benim eşyamdan ne olur Aysel, iki don, bir diş fırçası, onu da ya koymayı unutmuşsundur ya da bavulun dibinde kaybolur bulamayız. Geçen sene ki gibi donsuz dumansız dolaşırız ortalıkta.

Kadın: Konuş Rızacım sen. Hiç susma her şeye söylen, her şeyi kafana tak sonra miden ağrısın, tansiyonun yükselsin emi aşkım.

Adam: E bizde o yüzden çıkıyoruz ya tatile. Bayram bahanesiyle bir hafta bir haftadır hanım, değişiklik iyi gelir insana. Gerçi yaylaya gitsek daha iyiydi ama ne hikmetse tutturdun Gömeç diye.

Kadın: Ay o tür tatiller Out oldu artık, Gömeç hem nezih hem de diğer tatil beldelerine göre daha bakir sayılır.

Adam: Ben anlamam hanım out mout. Benim yaz tatili anlayışım Korkuteli’dir. Gider Yukarıpazar’a akşama kadar bahçeyle uğraşırım, ne gam kalır ne kasavet, geceleri de sarıldın mı atlas yorganıma ohh mis gibi. Karakaya’da rahmetliler, aşağı da ben cillop gibi uyuruz.

Kadın: Rızacım bu arada baştan anlaşalım; tatilde sabahlara kadar içip bütün gün uyumayacaksın değil mi aşkım, hem miden için de zararlı. Üstelik sen yatakta horuldarken ben bütün günü tek başıma geçirmek zorunda kalıyorum, tatilim berbat oluyor yani. Söz ver aşkım içkiyi fazla kaçırmak yok.

Adam: Ne içmesi canım... Bu soğukta muza binerim, plaj voleybolu oynarım, hatta ne diyorlar ona hani ayağına ip bağlayıp sallıyorlar ya havadan, hah işte onu bile yaparım.

Kadın: Rıza!

Adam: Sonra yakın yerlerde bir dağ bulup oraya tünerim, oradan da motorsuz tayyare ile aşağı inerim, sosis yeme yarışmasına katılırım -gerçi buna gerçekten katılabilirim herhalde- havuz başı partilerine katılırım herkes bana ‘yanınızdaki hanım kızınız mı diye sorar, fırlama oğlanlar yanıma gelip çağdaş insan kisvesi altında ‘amca kızınızla dans edebilir miyim’ derler. Yani benim gibi bir ihtiyarın tatilde yapacağı çok şey var hanım.

Kadın: Of Rıza off! Geçen yaz senin içki merakın yüzünden sıkıntıdan patladım, bütün günlerimi senin uyanmanı beklemekle geçirdim diyorum sana.

Adam: Vay anam vay. Hanım benim midem yine tuttu be, sen bana bir bardak süt versene sevabına. Off ki off. Sanırsın midemin içinde gökdelen inşaatı yapıyorlar.

Kadın: Midenin ağrımasına şaşmıyorum aslında, sadece ‘nasıl oluyor da bu adamın hala bir midesi olabiliyor’ diye düşünüyorum.

Adam: Aysel bağımsız Amerikan sineması gibi konuşma bana, bir bardak süt getireceksin şunun şurasında.

Kadın: Getirdim bi tanem al.

Adam: Gups! İyi oldu bu. Yahu Aysel ne diyeceğim sana, gel bizim Tahir’leri arayalım, nihayetinde onlar da emekli insanlar, müsaitlerse hanımı da alıp gelsin, onları da götürelim tatile.

Kadın: Neden çağıralım? Sabahlara kadar Kıbrıs harekatından, Edremit’te tuttuğunuz dev orkinostan, merkez sağın bugün ki halinden konuşup rahatça rakı içesiniz diye mi?

Adam: Canım ne alakası var, hem hanımı da sana arkadaş olur, gün görmüş insandır Necla hanım. Sen kendin demiyor musun gündüzleri sıkılıyorum diye, işte al sana yoldaş.

Kadın: İstemez Rızacım, sağ ol. Ben senin kafandan geçenleri harfiyen biliyorum. Sen benim başıma bir bekçi, kendine de mangal arkadaşı arıyorsun, hiç bana martaval okuma.

Adam: Sen de iyice cin oldun be Aysel. Ya aslında bizim İsmet beyin kiracıları var ya, şu çalgıcı çocuklar, neydi onların adı, Gökhan mıydı, Tuncay mıydı?

Kadın: Okan’la Tuncay’ı mı diyorsun?

Adam: Hah işte. Aslında tatile onlar gibi adamlarla çıkacaksın, heriflerde çalgı var, gırgır var canın sıkılmaz şerefsizim. Hem efendi de çocuklar, ne zaman elimde bir paket, torba falan görseler koşup yetişiyor namussuzlar.

Kadın: Hayatım aynı insanlardan bahsediyoruz değil mi? yani efendi falan derken Okan’la Tuncay’ı kastettiğine emin misin?

Adam: Niye öyle dedin ki şimdi. Sana bi saygısızlıkları mı oldu yoksa, söyle gidip ağızlarını burunlarını dağıtayım.

Kadın: Yok canım ne saygısızlıkları olacak ama... O çocukların zaten hayatı tatil yapmakla geçiyor ne işimiz var öyle insanlarla.

Adam: Neyse hanım fazla durmayalım evde, ver şu bavulu da indireyim arabaya.

(O sırada bizim ev)

Okan: Babacan hazır ol Rıza abiler yola çıktı.

Tuncay: Geldim hacı, yalnız sen mi konuşacaksın yoksa ben mi?

Okan: Ben şaşırırım oğlum ne diyeceğimi, sen konuş işte.

Tuncay: Alo... Şşş Rıza abi benim Tuncay, müsaitseniz plan için şey etmiştim.

Adam: Öhöm... Sizi dinliyorum Hayati bey, buyurun. Yaaa. Demek öyle. Yalnız ben de özel bir geziye çıkmak üzereydim. Bekleyemez mi diyorsunuz, kardeşim siz bensiz hiçbir işi halledemeyecek misiniz? anlaşıldı, ne yapalım öğleden sonra ofisinize uğrarım o zaman. İyi günler, ne demek efendim saygı bizden.

Tuncay: Ulan ne tilki herif şu Rıza abi be. Valla yırttı Gömeç’ten.

Okan: E oğlum bize güvensin gerisini merak etmesin, yalnız bu durumda Aysel yengeye de inceden bir ayıbımız oldu ama.

Tuncay: O kadar olur hacı ne de olsa biz erkek tarafıyız. Yalnız Rıza abi bana Hayati bey diye hitap etti ya az daha kahkahayı koyuveriyordum be oğlum, nereden bulduysa o ismi.

...

Sonra neler oldu: Rıza abi akşam bir şişe Jack getirip teşekkür etti, almak istemiyor gibi yaptıysak da ‘alın lan!’ diye kükremesi sonucu ikna olduk, iki gün sonra da Korkuteli’deki yazlıklarına kaçtılar (Bahçe içinde İzmir tipi, Alaaddin mahallesinde). Şu anda Aysel yenge Rıza abinin kafasını ‘Ay rıza bu kara sineklerden nefret ediyorum’ gibisinden ütülüyor olsa da Rıza abi aşırı huzur ve mutluluktan bunları duymuyordur bile.

Aslan Rıza kim tutar seni, yaşasın erkek dayanışması, sağlığınıza abicim, hörmetler...

Okan Ünver

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

okanım yazılarını ancak bu gün okuyabildim :(Ama bir çırpıda okudum bu kadar akıcı bir anlatım olunca ne yapılabilir ki...korkuteli hele birde alaadin mahallesi dedin ya tamam dır ..:)) sen kadın dayanışmasını görmedin daha sanırımm..aysel bu işin aslını öğrensin vay ki rıza beyin haline. ellerine sağlık okanımm..

fatma erçin 
 18.12.2009 15:01
Cevap :
Aysel ablanın dayanışacak pek kimsesi yok gibi şimdilik. ama dediğin gibi o da çeteleşirse Rıza abinin hali duman:) sevgiler arkadaşım, seni görmek güzel...  18.12.2009 15:57
 

İlahi Rıza abi, kazandın bu sefer... hadi bakalım gözün aydın... :) pek güzeldi arkadaş, akşamıma neşe kattın... sevgiler, selamlar

vi/dan 
 16.12.2009 17:46
Cevap :
bizim dayanışmanın en güzel bölümü ödülüydü haliyle:) su gibi aktı gitti ona muhabbetin arasında... sevgiler...  16.12.2009 22:34
 

Gülmekten ölmeli insan... Bazen çok özletiyorsun kendini... Gecikme bu kadar...

yeşilsoğan 
 08.12.2009 2:09
Cevap :
canım abim eyvallah... Yazı yazmak için en uygun zaman dilimi akşam saatleri bence. Hep sahnede geçiyor. Gündüz gözüyle kurduğum düşler de gecikiyor biraz haliyle... sevgiler...  08.12.2009 14:24
 

"O çocukların hayatı tatil yapmakla geçiyor zaten..." Bence bu yazının en vurucu cümlesi budur :)) Aysel'e "Demek oradan öyle görünüyor" diyebilmek için neler vermezdim :))

Nilgün Akad 
 05.12.2009 17:40
Cevap :
geyik bi abla Aysel yengemiz. Bir macerada karşılaşırız belki, ben sizin sözcülüğünüzü zevkle yaparım Nilgün hanım:) sevgiler...  06.12.2009 16:31
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 104
Toplam yorum
: 564
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 475
Kayıt tarihi
: 06.03.08
 
 

1978 doğumlu Antalyalı bir müzisyenim, devamını ben de bilmiyorum..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster