Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '19

 
Kategori
İlişkiler
 

Bazen Aptal Olmak Gerek

İnsanlar beyinlerinin çok çalışmasından şikayetçi, son günlerde en çok duyduğum cümle.
“Keşke biraz aptal olsaydım! Başka! bir şey istemezdim” “Her şeyin farkında olmak beni çok yoruyor”.

Burada amaç farklı, ne kadar zeki olduğunu belirtmek istiyor.

Zeka ve akıl neye göredir?
Kimin ölçülerine göre zeki ya da akıllısınız.

Yoruluyorsanız aptal olun…
“Her şeye, ben biliyorum, ben seni anladım diye” atlamayın.
Refleks haline getirdiğiniz çıkışlar sizi yorar.

İnsanlar bir şey yaparken sizi aptal olarak düşünmüyor.
Onlar normal akışında davranıyor.
Siz de aynı şeyi onlara yapıyorsunuz.
Karşılıklı yapılan bir alışveriş bu.

Bazen sadece işimiz düşünce birilerini ararız ya da görüşürüz.
Bunu karşı taraf bilir, bunu siz de bilirsiniz, ama gerekeni yaparsınız.
İletişim kurma şeklimiz budur.

Birisinin yalanlarını dinlediğinizde çok inanmayabilirsiniz.
Yüzüne vurduğunuz her şey size daha büyük bir yalanla geri döner.
Hem siz üzülürsünüz, hem de karşı taraf.

Hayatta başarılı olmak için akılsız görünmeli, ama akıllı olmalıyız. Charles De Montesguieu’ nun konu ile ilgili güzel bir sözü olayı yeterince açıklıyor öyle değil mi?
Aklınız ve zekanız sizi vezir de eder, rezil de.
Nasıl kullanacağınıza bağlı…

İşin özü, kendinizi hiçbir şey için zorlamayın, ne akıllıyım diye! her şeyi anlayıp tepki gösterin; ne de “aptal” görünüp karşı tarafa “ o anlamaz” imajını verin.

Siz anladınız ne demek istediğimi...

Sevgiyle kalın…

Belgin BAYKAL

 
Toplam blog
: 25
: 177
Kayıt tarihi
: 12.07.14
 
 

Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler Mezunu Köşe yazarlığı, makale yazımı ve iletişim konusu..