Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '17

 
Kategori
Deneme
 

Bazen diyorum ki…

Bazen diyorum ki…
 

İnsan, ister yaratanından dua ile isterken, ister herhangi bir insandan bir şey isterken, makul ve mantıklı şeyler/şekilde istemeli.

Arzular, istekler, talepler illa ki oluyor.

İnsan talep ettiklerine ne kadar hak ediyor?

Talep ettiklerine sahip olmak için, ne kadar gayret ve çaba gösteriyor?

Doğal olarak talepler gerçekleşince, insan mutlu oluyor, ya gerçekleşmeyince…

Düşünmeli, geriye dönüp bir muhasebe yapmalı.

Kin, hırs, doyumsuzluk devreye girmişse, pek de olması muhtemel olmayan talepte bulunmuşsunuz demektir.

Doğru yerde, zamanda, usulüne uygun, kendimizi hazır hissettiğimiz bir zamanda talepte bulunmuyorsak

İsteklerimizin yerine gelmediğini göreceksiniz demektir.

***

Sayısız bilgi kirlilikleriyle algı yönetimleri oluşturuluyor.

Biraz dikkatli olup, mantıklı davranıldığında ve bakıldığında, bu bilgi kirliliğini anlayabilmek mümkündür.

Bir konuya farklı açılardan bakıldığında, bir kaynakla yetinmeyip, farklı kaynakları araştırarak, kıyaslamalar yaparak, bu algı yönetiminden kurtulmak yapılacak en güzel iştir.

Yoksa tek pencereden bakılarak, meydana gelecek bu algı yönetiminin hiç kimseye faydası olmayacak, bilgi kirliliği denizinde, bir o yana, bir bu yana dolanıp durmaktan ve çeşitli krizlerle karşı karşıya kalmaktan öteye gidilmeyecektir.

***

Hani şu kanı deli dolu, fokur fokur kaynayan, orada burada kavga etmekten hoşlanan, yan bakan ya da yanından geçerken, farkında olmadan omuz vurmuş şeklinde anlayan şu gençleri var ya!

Her şeyin bulunduğu bir odaya koyacaksın, ya adamakıllı döveceksin ya da bırakacaksın istediği kadar vursun, kırsın, döksün, yaksın, yıksın, belki odadan dışarı çıktığında, deşarj olur, rahatlar.

***

Bende bir ben olduğunu biliyorum

Bende bir sen olduğunu biliyorum.

Sende bir ben olduğumdan şüpheliyim.

Eskisi gibi düşmüyorsun öyle olur olmaz aklıma,

Tebessüm mü, mütebessim mi bilemiyorum,

Gırtlağıma dolanıp durursun, boğacak mısın zalim!

Kalbimi yokluyorum, acaba var mısın diye!

Hiçbir cevap alamıyorum!

Sen hele sor o kalbine…

Var mıyım, yok muyum diye!

Yoksam eğer, oturup düşünmelisin.

Hıçkırarak ağlamalısın haline!

Ben ne yaptım diye!

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..