Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bazı insanlar hiç evlenmemeli

Bazı insanlar hiç evlenmemeli
 

Ben Reçel. 28 yıl boyunca kadın ve erkeklerin neden eşit olmadığını düşünüp durdum. Dünyanın kadın için erkekten daha tehlikeli bir yer olduğunu görmemezlikten gelemedim. Her koşulda hep daha güvende, daha şanslı ve daha ilerde olan erkeğin bunları sadece 250 gram fazlalığa sahip olduğu için doğal olarak elde ettiğine anlam veremedim. Çevremdeki mutsuz evliliklerde erkeklerin değil hep kadınların çaresiz kaldığını gördüm. 

Beni feminist sanabilirsiniz. Feminist miyim peki. Hayır değilim. Otuz yaşına gelmeden çocuğum olsun değil blogum olsun diyenlerden miyim? Hayır değilim. Evlilik karşıtıyım o zaman. Hayır değilim. Ama bazı insanların hiç evlenmemesi gerektiği düşünüyorum. Sen evlendin işte niye şimdi evliliğe bok atıyorsun diyebilirsiniz. Bazı insanlar hiç evlenmemeli! Aynı yolu ele ele yürümek, hastalıkta ve sağlıkta, zenginlikte ve yoksullukta birlikte olmak… Bunlar 50 yıl önce çok anlamlı sözlerdi belki ama şimdi bir klişeden ileri gitmiyor bence. 100 yıl sonra dünyada evlilik kurumunun yok olmaya başlayacağını düşünüyorum. Türkiye’de durum ne olur bilemem ama dünyada boşanan boşanana… Bugün dünyanın birçok ülkesinde boşanma oranları Türkiye’dekinden çok yüksek. Örneğin Belçika’da her dört evlilikten üçü; Almanya’da her iki evlilikten biri boşanmayla sonuçlanırken; Türkiye’de yüz evlilikten dokuzu boşanmayla sonuçlanıyor. Şimdi bu istatistiklerde Türkiye’deki boşanma oranları daha az diye olumlu olarak mı yorumlanmalı. Hayır değil. Ekonomik özgürlüğü olmayan kadın tabii ki boşanma hakkına da sahip değil. Bu yüzden mutsuzda olsa bir evliliği sonuna kadar sürdürebiliyor. Sonuç olarak istatistikler de bir yere kadar. Bazı insanlar boşanıyor, bazıları boşanmıyor. Ama evliliklerde çoğu insan hayal kırıklıkları biriktiriyor, insanlar zaten kısa olan hayatlarının bilmem kaç yılını hiç mutlu olmadıkları bir adamla geçiriyor. Bu yüzden diyorum bazı insanlar hiç evlenmemeli. Peki şimdi ben bunları niye yazıyorum manyak mıyım ben? Hayır değilim yazıyorum çünkü ben de evlenmemesi gerekenlerdendim. Çok mu marjinalim ki evlenmemem gerekiyordu. Hayır değilim. Evlenirken toz pembe hayallerim vardı da pembesi gitti tozu mu kaldı. Hayır değil. Evliliğin bir sihirli değnek olmadığını biliyordum. Ya sihirli bir değnekse ya herkes yanlış anlatıyorsa dedim. Kararttım gözü mü evlendim. Evli ve mutlu kategorisinde miyim? Bu soruyu sormaya bile gerek yok. Hayır değilim tabii ki. Evli ve mutlu kategorisine girecek kadar şanslı olsam manyak mıyım ben niye yazayım bunları.

Evli ve mutlu kategorisinde değilsem ne işim var burada? O da yakında. kadininkendi.blogspot.com 

 
Toplam blog
: 20
: 1215
Kayıt tarihi
: 27.07.11
 
 

3 kadın maskelerimizi çıkardık, kadına dair dile getirilmeyen duyguları hayatlarımızdan kesitlerle a..