Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '19

 
Kategori
Deneme
 

Bazıları Akıllı Olsun Yeter

Akıl ve bilgi konularında yoğun eleştirilerde bulunuyorum. Akılı sevmiyorum, bilgiyi sevmiyorum…

Benim dışımdaki insanlar ise tam tersi…

İnsanlar beni anlamıyorlar da…

Herkes akıllı olmanın, akıllı davranmanın gereklerinden faziletlerinden bahsediyor…

İddiamın arkasındayım burada çok büyük bir yanlış var…

İşine mesleğine, bulunduğu konuma, hedeflerine, kapasitesine göre hayatı yaşayacak kadar akıl yeterli. Ve bu akıl herkeste var. Tabii ki akılı kadar yaşar ve bu ona yeter.

Sen kime akıllı ol diyorsun? Senin akıllı olmak dediğin nedir? Bir konuda uzmanlaşmak isteyenlerle sıradan insanları karıştırıyorsun. Kendine göre olan hayatı yaşayabiliyorsa akıllıdır. Onun aklı da o kadar. Zaten fazlasına ihtiyacı yok ki. Simitçi simidini satıyor, çoban koyununu güdüyorsa akıllıdır.

Herkesin bilgisi kendine göre, O o kadar bilir, sen bu kadar; çünkü ona o kadarı sana bu kadarı yeter. Mars gezegenini öğrenmek isteyen çobana ben gülerim, çobanlık mesleğini değiştirecekse ayrı. Hem çoban olayım hem de Mars’ı bileyim; tercih senin de zorunlu değilsin, hani genel kültür ya da merak olarak…

Bazı şeyleri bilmeyenlere bilgisiz diyorlar ya! Onlar da öğrenmek istemedim, benim için gerekli değil demiyorlar; el bağlayıp boyun kırıp “Haklısın beyim!

Ne haklısı!

Herkes o dediğiniz şekilde akıllı olamaz kardeşim yok öyle bir şey! Sinirimden beynimi çıkarıp atmak istiyorum! Genetik bunlar ya, sende o kadar bende bu kadar. Sende akıl varsa bende de o kadar değerli başka bir şey var. Ve dünyanın akıl kadar başka şeylere de ihtiyacı var.

Akıllı insanlar bir gurup, dünyada belki %5. Herkesin böyle olması isteniyor. Kişi acıktığı zaman yemeğini yiyorsa onda akıl vardır. Şunu yapamamış akılsız, bunu yapamamış cahil… Eğitimi eksik belki. Kendi alanında çalışmıyor. Belki imkânları yok.

Kimse akılsız değil, insanlara akılsız diyenler akılsız.

O sizin kastettiğiniz tarzdaki akıl uzman aklı, karıştırmayın!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..