Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '17

 
Kategori
Tiyatro
 

Bazıları Gecede 200 Bin Kazanırken Tiyatro Oyuncusunun Maaşı 3 Bin Lira

Bazıları Gecede 200 Bin Kazanırken Tiyatro Oyuncusunun Maaşı 3 Bin Lira
 

 

Ne olursa olsun anlamakta güçlük çekiyorum, sanatın bu kadar ayağa düşmemesi lazım. Tiyatro bir sanat ya, tiyatro yapan bir kişi sokakta simit satanla aynı parayı alırsa sanata saygı olur mu, insanlar tiyatroya bile gitmez.

Ben bu ülkeyi yöneten birisi olsam bu başlıktan hakikaten rahatsız olurum. Tamam, anlıyorum insanlar tiyatroya gitmiyorlar, yani tiyatronun bir geliri yok.

Ama tiyatro ticarethane değil sayın devletim, kar amacı düşünülemez; orası bir kültür kurumu. Sayısız okullar yapıyorsun para mı bekliyorsun onlardan, bu da aynı.

Kaç tane tiyatro sanatçısı var ki bu ülkede, on bin maaş versen ne tutar. Ülkenin sanat kurumu, halkını eğitiyorsun.  Kimse gelmese bile tiyatroların kapısı açık olacak. Görünen o ki tiyatroları devlet finanse edecek. Diyanet işleri başkanlığının devasa bütçesi hala tartışılıyor. Verdiğin yere veriyorsun ama.

Yani bilmiyorum ki sanata karşı mı bir şey var! 3 bin lira maaşlı tiyatro sanatçısı olur mu ya! Simit satanla aynı para, Allahım Allahım! Bence Türkiye’nin ayıbı!

Yani bir de diğer sanatçılar var… Gecede 200 bin alanlar, bölüm başına 100 bin alan dizi oyuncuları, sinemada figüranlar bile belki daha fazla alır. Prova ve gösterimlerde babası ölse cenazesine gidemiyor 3 bin lira aylık veriyorsun! Açık açık, para kazanmıyorsa sanat bir işe yaramaz de; ya da ben sanata karşıyım de! Bu, bu anlama geliyor. O zaman tiyatroları kapat.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..