Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bazılarının hep hata yapıyor görünmeleri çok hata yapmalarından değil hatalarını gizleyememelerinden

Bazılarının hep hata yapıyor görünmeleri çok hata yapmalarından değil hatalarını gizleyememelerinden
 

Hata yap, sonuç doğuran hata değilse bir şekilde gizle; hata yapan biri olsan bile kimse senin bu durumunu bilmesin, kusursuz olmak değil kusursuz görünmeye çalışmak asalettir.

Kendi kendini ifşa etmek, deşifre etmek sizi kötü göstermeye çalışanlara yardım etmektir. Aslında özeleştiri de iyi niyetli saflıktır; insan kendi kendine ben kötüyüm der mi?

İnsanlar her şeyinizi biliyor olsalar bile sizin ağzınızdan duydukları bu bilginin delilidir; çünkü itiraf yalan olsa bile sahibinin ağzından çıktığı için gerçek kabul edilir. İnsanlarda kendini övenlerin sözlerine inanmama, aşağılayanların sözlerine inanma eğilimi vardır. Sen alçaksın sözüne kimse inanmak istemez ama ben alçağın biriyim sözüne inanırlar; çünkü bu itiraftır ve itiraflar yalan olsa bile gerçektir.

Öyleyseniz bile kendinizi niye ele veresiniz ki, kimse nasıl biri olduğunuzu bilmesin; yaptıklarınız övülecekse açıklayın eleştirilecekse saklayın. Kendiniz hakkında bu kadar dürüst olmanız hiç doğru değil. Kendinizi kurbanlık koyun gibi çakalların önüne atıyorsunuz “Ben aslında zayıf karakterli bir insanım”

Özellikle içlerine yeni girdiğiniz insanların arasında kimse sizi tanımaz bilmez. Bu sizin için avantajdır. Katil bile olsanız masumsunuzdur. Bu nedenle ben insanlara sık sık ortamlarını değiştirmelerini öneriyorum. Çünkü hepimiz hata yapar ve hatalarla kirleniriz. Ve ortam değiştirdiğiniz zaman üzerinize yapışıp kalan olumsuz etiketlerden kurtulup yepyeni bir kimse olursunuz. Ve bu size yeni hata ve yanlışlar yapma şansı verir. Kendiniz hakkında başkalarının bilmediğini siz de bilmeyin.

Biliyorum, amaç açık sözlülük ve samimiyet Ama nerede bunu anlayacak insan… Sizi eleştirecek kimselere eleştirilecek yönlerinizi asla göstermeyin.

Çoğu hataların bir sonucu yoktur ama açıklarsanız sizi küçük düşürür; sadece hatadır işte “Annemi sevmiyorum” Çok normal bir şey ama başkalarının gözünde annesini sevmeyen biri olursunuz. İnsanlar sizi eleştirip küçük düşürmek için uğraşırken neden onlara yardım ediyorsunuz.

“Başka kadınla yattım” Bence hatta ismini de verin saflığınız tescillensin. Bu sizin ahlaksız olduğunuzu, karınızı aldattığınızı, başkasının namusuna göz diktiğinizi ortaya koyar ve insanlar sizi öyle bilir. Yatın ama kimse bilmesin.

Bir işçi herkesle beraber normal çalışıyordu. Gayretli olduğu için yavaşlığını kimse anlamıyordu. Mesaisini tam olarak doldurduğundan(kaytarmadığından) aslında maaşını da hak ediyordu. Bir gün o meşhur hatayı yaptı. Açık sözlü olmak uğruna hiç gereği yokken “Ben aslında çalışırken oldukça yavaşım” dedi. Bu söz üzerine işten çıkardılar. Gayreti ve dürüstlüğü işe yaramadı. Kendinizi asmak isterseniz başkaları ipinizi çeker. 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..