Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '11

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Bebeği Otomobilde Unutmak

Bebeği Otomobilde Unutmak
 

Bir anne ya da baba bebeğini otomobilde unutabilir mi?

Aklım almıyor.

Kendimi yerlerine koymaya çalışıyorum olmuyor.

Geçen gün time.comda bir makale vardı. Geçen yıl Amerika’da 49 bebek, kavurucu sıcaklarda otomobilde unutuldukları için can vermiş. 1998-2010 yılında bu şekilde ölen bebeklerin sayısı 500'i geçmiş. Düşünebiliyor musunuz? Dün de Türkiye’den bir haber okudum. Kocasını hapishaneye ziyarete giden kadın bebeğini arabada bırakmış. 3 saat sonra evet tam 3 saat sonra geri döndüğünde bebeğinin cansız bedenini bulmuş. Bundan daha korkunç bir an düşünemiyorum.

Bir kaç tane olayın detaylarını okumaya kalktım. Gözyaşlarım durmadı. Hayır, anneye ya da babaya üzülmedim. O minicik bedenlerin çektiği sıkıntı ve acıyı düşündüm ve nefessiz kaldım bir an. Bu dramlardan birinde anne 4 çocuklu. Son bir kaç gündür hasta olan çocuklarıyla ilgilenmekten yorgun düşmüş. İşe gitmeden önce her zamanki gibi bebeğini gündüz bakım evine bırakmış. İşten biraz erken çıkıp bakımevine gittiğinde, o gün bebeği kimsenin getirmediğini söylemişler. Anne, korku içinde arabasına döndüğünde arka koltuktaki sessiz ve soluksuz bebeğini buluyor.

Bundan bir kaç ay önce, alışveriş merkezinin önüne park ettim arabayı. Koray derin derin uyuyordu. Benim acilen gidip almam gereken bir iki parça vardı. Hava sıcak veya soğuk değildi. Koray’a baktım. Biraz bekleyeyim dedim ama zaman da yoktu. İki dakika gidip gelirim diye düşündüm. Arabadan indim. Ama bir adım bile atamadım. Gittim oğlumu usulca kucağıma aldım. İçeri girdiğimizde uyanmıştı. Olsun, uykusunu alamamıştı ama güvendeydi. 15 dakika sonra arabaya geri döndüğümde ‘keşke bıraksaydım’ demedim hiç. Onun uyanıp da beni göremeyince yaşayacağı paniği gözümün önüne getirdim. Kalbim sıkıştı.

Bu arada Amerika’da konuyla ilgili yayınlanmış bir başka makalede ise bebek koltuklarının otomobilde sürüş yönünün aksine yerleştirilmesini öngören düzenlemeden sonra bu tip vakaların daha çok görüldüğünden bahsediliyor. Bebekler ebeveynlerinin görüş alanlarında olmadığında daha kolay unutuluyormuş. Öyle ki artık sağlık yetkilileri, annelere bebeklerinin arka koltukta olduklarını hatırlamaları veya fark etmeleri için çantalarını arkaya koymalarını öneriyor. Böylece çantasını ve telefonunu asla unutmayacak olan anne, bebeğinin de orada olduğunu fark edecek. Peki ya bilerek bırakanlar ve daha sonra unutup da saatlerce dönmeyenler?!? Onlara nasıl bir akıl vermeli? Bazı uzmanlar ise telefonu unutmakla çocuğu unutmak arasında fark olmadığı görüşünü savunuyor. Yani böyle büyük bir hatayı yapan, sorumsuz/salak anne-baba olmak zorunda değilmiş. Herkesin başına gelebilirmiş.

Benim aklım yine de almıyor.

Uykusuzluk ve yorgunluk yüzünden bir insanın ne hale gelebileceğini az çok bilenlerden biriyim. Haftalar boyu günde sadece 2-3 saatlik uykuyla yaşamaya çalıştığım ve bebeğime baktığım zamanlar vardı. Çok kötüydüm, ağlıyordum, isyan ediyordum ama bebeğimi değil arabada, yan odada bile unutmadım. Kendimden bu kadar emin olsam da çantamı arka koltuğa koymaya başladım. Ne olur ne olmaz.

Umarım kimsenin başına da gelmez.

Irem Erdilek

SlingoMOM.com

 
Toplam blog
: 141
: 3284
Kayıt tarihi
: 30.04.10
 
 

Kozmetik dünyasından anneliğe geçiş... Evde oturmaktan sıkılan girişimci anne oldu mu sana blogger a..