Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '11

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Bebeğimin yolculuğu, benim yolcuğum - 14. Hafta

Bebeğimin yolculuğu, benim yolcuğum - 14. Hafta
 

ARTIK TAM BİR BEBEKSİN


BENİM YOLCULUĞUM 

Bu hafta resmi olarak ilk üç ayı bitirmiş bulunuyorum. Bir özet yapmam gerekirse, başta da söylediği gibi insanın kendini en hamile hissetmediği dönem demek yanlış olmaz herhalde. En sıkıntılı dönem olduğundan olsa gerek, hep bir şikayet halinde oluyor insan. Hiç bir şeyden keyif almıyor, herşeye burun kıvırıyorsunuz. Bunda en büyük etken ise bebeğinizin yok ama aslında var olması. Ya da tam tersi... Bebeğiniz var, bunu siz biliyorsunuz ama etrafınızdaki kimse bunu umursamıyor, karnınız da daha belirginleşmediğinden inanmak damiyor olabilirler. Diğer yandan hamilelliğin en tehlikeli dönemi bu ilk üç ay olduğundan herkesin size ilk bakışı inşallah yaşar gibi oluyor. Bu durumu ilk kez doktor kontrolünde hissettim. Doktora spora başlamamın bir sakıncası olup olmığını sorunca; dur bakalım şu ilk üç ay bir geçsin dedi. Ve bu onun son sözleri oldu...Yani bu sözden sonra artık benim doktorum değildi, tabi senin de...Bu cümleyi söylemekle bebeğin yaşarsa bunları konuşuruz demek arasında hiç bir fark yok ve ne yazık ki pek çok doktor bu ilk üç aylık döneme böyle bakıyor. Bir önceki yazıda doktor seçiminin öneminden bahsederken aslında bu durumu vurgulamak istedim. Emin olun hamilelik döneminde doktorunuz size eşinizden bile daha yak olmalı kimi zaman. Böyle bir yakınlık kuruncaya kadar doktor aramaya devam edin derim... 

toparlarsam; kilo almanın yavaş yavaş başladığı ama diğer yandan da ruh halinizin yavaş yavaş düzelmeye başladığı bir döneme giriyorum. Yani artık daha fazla hamile olacağım. Bu daha çok anne olmakk, yani anne olmayı daha çok hissetmek demek. Bu da pek çok gelişmeyi beraberinde getirecek, bekleyelim görelim... 

SENİN YOLCULUĞUN 

Bu haftanın sonunda bir şeftali büyüklüğündesin, inanması belki zor ama onun kadar da tüylüymüşsün. bunun yanında en büyük gelişme ses tellerinin bu hafat içinde oluşması. Yani senin ilk ağlamarını bize duyuracak olan ses tellerin oluşuyor. beynin kasların ve sinirlerin de artık oluşumunu tamamladığından bu hafta büyük bir uyumla çalışmaya başlıyorlar ki çeşitli pozisyonlar alabiliyorsun ve kaslarını kullanabiliyorsun. Ben henüz bu hareketleri hissedemesem de senin çok hareket ettiğine dair rivayetler dolaşıyor... 

Bu haftaki doktor kontrolünün en güzel tarafı senin gerçek bir bebeğe benzer ilk fotoğrafını görmem oldu. sence de öyle değil mi? 

Bu kadar kısa zamanda böylesine bir değişim senin dünyanın en büyük mucizesi olduğun gerçeğini doğruluyor...tam 7.15 cm. olan bir bebek.. 

 

 
Toplam blog
: 8
: 857
Kayıt tarihi
: 19.03.11
 
 

Bebeğimin varlığını öğrendiğim günden bu yana düşüncemde olan ama yeni hayata geçirdiğim bir sayfa. ..