Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '14

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Bebek çalışmaları

Bebek çalışmaları
 

Bebeğe karar vermeniz ile başlayan değişim süreci nihayet tamamlandı. Artık hem fiziksel hem de duygusal olarak çocuklu hayata hazırsınız... Şimdi sıra geldi bebeğe...

Bebek kararını verir vermez ilk işim kadın hastalıkları muayenelerini düzenli hale getirmek oldu. Planladığım hamilelik tarihine 6 ay kala kullandığım doğum kontrol haplarını bıraktım ki vücut alışsın ama tabi yine korunmaya devam ettik bu 6 ay süresinde. Yine bu tarihe bir kaç ay kala folik asit kullanmaya ve regl dönemlerini not etmeye başladım.

Nedense bu kadar hazırlıktan sonra ilk denemede olacakmış zannediyor insan. Halbuki hamile kalmak o kadar da kolay değilmiş. Denemeye başlayınca anladık J Hatta Yengeç burcu olsun diye Temmuz doğumlu olacak şekilde planlamıştım ama bebek konusu planlanmıyormuş.

Bu süreçte ‘bebek bu planlanmaz kızım, sen hele bir tane yap istersen ikinciyi planlarsın’ diyen anneme hak verdim. Çünkü her ne kadar bilimsel olarak bebek sahibi olmamızı engelleyecek bir faktör olmasa da hamile kalmayı etkileyen pek çok etmen var.

Çalışmaların başlamasından hamile kaldığımı öğrendiğim bu 4 ay içindeki ruh halimi anlatamam size. Kimse beklenti içine girmesin diye ailelerimizle paylaşmadık ama neden olmuyor diye içim içimi kemiriyordu. Her sokağa çıkışımda gördüğüm bebekler, annesinin elini tutmuş bir çocuk, hamile bir kadın bile gözlerimi doldurabiliyordu. Aklımda hep aynı endişe ‘Tanrım benim çocuğum hiç olmayacak mı? N’olur beni evlat sevgisinden mahrum etme n’oluuur’: ((

Bu süreçte siz her ne kadar rahat olduğunuzu düşünseniz de yaşadığınız endişe nedeni ile bir strese giriyor ve hamile kalmayı daha da zor hale getirebiliyorsunuz. Hatta ben zona olmuştum. Ayrıca son iki ay 12-13 senedir bir gün bile şaşmayan regl tarihlerim şaşmaya, hatta olmamaya başladı. Doktorum hormon bozuklu olduğunu belirtti yaptığı hormon testinin sonucunda ve ona yönelik tedaviler verdi. Ama regl olamadığım her ay hamilelik heyecanı taşıyıp sonrasında hormonel olduğunu öğrenmek hayal kırıklığı olmuştu. Halbuki sonradan öğrendim ki pek çok kadında hamilelik öncesi bu şekilde regl sekteleri olabiliyormuş. Bu çok normal bir durummuş, hemen paniğe kapılmamak gerekiyor. Tabi tedaviyi de ihmal etmemeli.

Yine bir gecikme sonrası sanırım 7. BetaHCG testimi yaptırdım. Yaşadığım hayal kırıklıklarından sonra yine hormonel bir bozukluk olduğunu düşündüğümden ve evde yaptığım testlerin negatif çıkmasından dolayı hiç umudum yoktu bu sefer. Hatta test sonuçlarını almaya 3-4 gün sonra gittim. Ama gördüklerim karşısında yaşadığım sürprizi ifade edemem. Test sonucu pozitif yazıyordu! Allah'ım sonunda olmuş muydu yoksa? Baştan aşağı kıpkırmızı oldum, ne yapacağımı bilemez bi şekilde artık gidip gelmekten tanış olduğum hemşirelerden birine bu test sonucunun ne anlama geldiğini sordum. Hemşire ‘büyük ihtimalle hamilesiniz ama değerleriniz daha çok düşük belki hormonel bir durumdur, en iyisini doktorunuz söyler’ deyince yine düştü suratım.

Doktorum (ki kendisini çok seviyorum, iyi ki onu tercih etmişim bu süreçteki en büyük destekçimdir), evde yapılan hamilelik testlerinin ‘pozitiflerine’ güvendiklerini ancak ilk hamile kalındığındaki çok düşük BetaHCG hormonu seviyesini ölçemediğinden ‘negatiflerine’ güvenmediklerini, kan testini bu nedenle yaptırdığını söyledi. Kanımdaki BetaHCG hormonu seviyesi artmış, büyük ihtimalle çok yakın bir dönemde hamile kalmışım ancak bunun bir hormon bozukluğu olup olmadığını ertesi gün yeniden yaptıracağım kan testi ile anlaşılırmış. Çünkü hamilelik süresince BetaHCG hormonu her gün ikiye katlanırmış. Ertesi gün yeni kan testi sonuçlarını alana kadar zamanın nasıl geçmek bilmediğini anlatamam. Bütün gece gözüme uyku girmedi. Eşimle de paylaştım bu heyecanımı ama o da umutlanmak istemediği için çok tepki vermedi.

Sabah ilk işim koşarak doktora gitmek oldu, sonunda olmuştu... *Görünüşe  hamileydim, benim de bir bebeğim olacaktı, içimde bir can taşıyordum!!!

Hanımlar bu ifade edilemez bir duygu kesinlikle, Allah tüm isteyenlere nasip etsin inşallah. Ve sonunda 9 ay sürecek mucizevi bir dönem başlamış oldu hayatımda...

*Görünüşe göre hamileydim çünkü doktor ultrasonda hamilelik kesesinin oluştuğunu görmeden, sadece kan testi sonucuna göre görünen ‘Pozitif’e yüksek ihtimalle diyorlar. Çünkü bazen kadınlar aşırı çocuk isteği nedeni ile hormon üretimini etkileyebiliyor ve hatta yalancı gebelik olgusunu yaratabiliyorlarmış.

 
Toplam blog
: 74
: 8561
Kayıt tarihi
: 30.04.14
 
 

İsmim Emel, İstanbul doğumluyum. 29 yaşında, evli ve çocuklu bir satış yöneticisiyim. 8 senedir T..