Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '09

 
Kategori
Yoga / Meditasyon
 

Bebekayı Tatilindeyim-2

Bebekayı Tatilindeyim-2
 

‘Bedeninizi onurlandırın ve sağlığınızı renklerin gücünü kullanarak uyarın. Yogiler vücuttaki sekiz çakra’nın yani enerji merkezlerinin her birinin ona karşılık gelen bir renkle temsil edildiğini ve bu rengin enerjiyi harekete geçirdiğini bilirler.


*


Oteldeki maceram devam ediyor. Uzun yolculuk sonrası Jakuzimde banyomu yapmış ben, huzur içinde tatlı bir uykuya dalıyorum, göbek delikli yatağımdaJ


Güneşin tatlı ışıltısıyla uyanıyorum. Şeker tadında tatilimin ilk sabahı. Yuvarlanarak yataktan kalkıyorum.( Bu göbekle yataktan doğrularak kalkmam mümkün değil çünkü.) Banyoya gidiyorum. Gece boyunca çok sıkışmış olmalıyım diye düşünerek kendimi klozete zor yetiştiriyorum. O da ne. Her zaman ki yanılgılarımdan biri daha. Sadece bir damla! J Keşke bu bir damlalar için yataktan kalkmak zorunda kalmasam. Elimi, yüzümü yıkamak için lavaboya geçiyorum. İşte en büyük sıkıntılarımdan biri.’ Lavaboya nasıl uzanacağım acaba bu göbekle. Şuralarda bir düğme olmalı.’diye düşünüyorum. Eveeet! Dedim ya, artık şaşırmıyorum. Düğmeye basarak, banyo tezgâhının önünde, lavaboya rahatça ulaşmamı sağlayacak –C- şeklinde bir boşluk oluşuyor. Şaşırdığım şey, bu boşluğun standart olması. Eee, artık o kadar da olsun canım diyorum içimden.


Elimi, yüzümü yıkayıp sessizce odaya geçiyorum. Üstüme otel gardolabında bulunan sabahlıklardan birini seçiyorum. Her renk var. Canım hangi rengi giymek isterse. Ben bu sabah için fıstık yeşilini seçiyorum. Oysa bu zamana kadar hep koyu renkler giydim. Bunca yıllık kıyafetlerim arasında bir tane bile canlı renk yok. Son zamanlarda, öldürseler giymem dediğim canlı renklere karşı, sebebini bilmediğim bir ilgi oluştu içimde. Acaba neden?


Bir yandan bunları düşünürken, bir yandan balkona çıkıyorum. Tertemiz çam havasını ciğerlerime dolduruyorum. Balkonumdan enfes bir manzara seyrediyorum. Denizle orman bu kadar güzel kucaklaşabilir mi? Havanın serinliğinden üşüyen ellerimi sabahlığımın cebine gönderiyorum. Elime bir kâğıt geliyor. Bu ne rezalet, bu sabahlıkları temizlemiyorlar mı? Başkası sabahlığını mı unuttu acaba odada!? Diye geçiriyorum içimden.


Yanılmışım! Gerginliğim kâğıttaki otel logosunu görmemle kayboluyor. Kâğıtta şunlar yazılı.


‘Bedeninizi onurlandırın ve sağlığınızı renklerin gücünü kullanarak uyarın. Yogiler vücuttaki sekiz çakra’nın yani enerji merkezlerinin her birinin ona karşılık gelen bir renkle temsil edildiğini ve bu rengin enerjiyi harekete geçirdiğini bilirler.


Yeşil: 4.Çakra kalp merkezidir. İyileştirme ve başarı gücü vardır. ‘


Not kâğıdını okuyunca yüzümde bir gülümseme beliriyor. Daha doğrusu var olan gülümsemem daha da büyüyor. Dudak kenarlarım kulaklarıma değecek neredeyseJ Demek ki diyorum mutlu ve başarılı bir doğuma doğru ilerliyorum.


Gerçektende, kâğıtta yazıldığı gibi iyileştiğimi ve bu doğumu rahatlıkla başaracağımı hissediyorum. Merakla içeri girip, kendimi garbolabın önünde buluyorum. Sırayla tüm sabahlıkların ceplerindeki kartları okuyorum. Şimdi anlıyorum; farklı günlerde farklı renklere olan ilgimi. Demek sebebi bebeğimmiş. Her kâğıdın üzerindeki yazı aynı not ile bitiyor. Bu bilgi Cömert, Güzel, Mutlu –Hamileler için Yoga ve Meditasyon (Gurmukh, Dharma yayınları) kitabından alınmıştır. Görünen o ki; ben tatil boyunca bu kitabı da okumalıyım.


Kitaba göre renklerin anlamı


Kırmızı: 1.Çakra. Kök çakra. Kuyruksokumunun temeline yerleşmiştir ve enerjiyi, cinselliği ve gücü temsil eder.

Turuncu: 2. Çakra. Yumurtlama ile ilgilidir ve dölyatağınıza, bebeğinizin yaşadığı yere yerleşmiştir.

Sarı : 3.Çakra. Gögüs boşluğundadır. Duyguları temsil eder.

Mavi :5.Çakra. İletişim kurma ve doğruyu söyleme gücüdür ve boğazda bulunur.

6.Çakra üçüncü göz noktasıdır ve gizli bilgi ve sezgilerin gücü, bizim meditatif zihnimizdir.

Mor : 7. Çakra. Başın tepe noktasındadır ve ruhaniliği, içimizdeki Tanrı bilincini temsil eder.

Beyaz : 8. Çakra. Koruyucu alanınız, yaşayan her canlının ürettiği elektromanyetik alandır. Bütün renklerin birleşimini temsil eder.


Belki bebeğimiz çakraları kullanarak bize bir şeyler söylemek istiyordur?

1.bölüm link adresi: http://blog.milliyet.com.tr/_Bebek_ayi___tatilindeyim_1/Blog/?BlogNo=162328

 
Toplam blog
: 119
: 1401
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Ben kimim? Tüm sıfatlarımın dışında doğduğum günden beri bu sorunun cevabını bulmak için sürekli ..