Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '06

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Bebekle tatil (2)

Bebekle tatile çıkarken en büyük sorunlardan biri de yanınıza neler alacağınızdır. Bütün evi taşımak imkansız olduğuna göre en gereklileri seçebilmek çok önemli. Bizim tatilimiz biraz uzun sürdüğü için önce eşyaları toplayıp kapının önüne yığdım, sonra onlara bakıp kendim de şaşırdım, hepsini taşımak için bir de minübüs kiralamak gerekecekti. Kendi mantıklı olmaya davet ettim, sonuçta arabanın sadece küçük bir bagajı bir de boş bir ön koltuğu vardı. Hemen valizleri tekrar gözden geçirdim, eleme yapmaya başladım.

Öncelikle oğlumun mama sandalyesi vazgeçilmez. Ben çok rahat yemek yedirebildiğimi düşündüğüm için mama sandalyemizi yanımıza almayı tercih ettim. Böylece gittiğiniz yerde hem ortalık çok kirlenmez hem de zaman kazanabilirsiniz. Kısa bir tatilse ve rahat yedirebileceğinizi düşünüyorsanız sandalyeyi almayabilirsiniz tabii. kolayca katlanabilen ve çok yer kaplamayan chicconun polly mama sandalyeleri seyahat için de ideal, henüz bir mama sandalyesi edinmemiş olanlara da böylece bir tavsiyede bulunmuş olalım.

İkinci sırada bebek arabası yer alıyor. Bu konuda aslında kararsız kaldım çünkü iki araba söz konusuydu ancak ikisini birden sığdırmak zor olacaktı; biri her mevsim kullanılabilen büyük araba ki bu araba yatak olabilme özelliğine sahip, yük de taşıyabilirsiniz, diğeri de yazlık chicco caddy, ki bu araba da 3 kilo olması ve pratik açılıp kapanabilme özelliğiyle yazın ideal. Biz büyük arabayı almayı tercih ettik, doğru da bir karar verdik, çünkü denize inerken eşyalarımızı, çantalarımızı da bu arabayla taşıyabildik hem de gece uyuduğunda yatak pozisyonuna getirip rahatça bebeğimiz uyurken gezebildik.

Üçüncü sırada yemek hazırlamak için gerekli araç ve gereçler yer alıyor. Bu gereçlerin ne olduğu bebeğinizin kaç aylık olduğu ve nelerle beslendiğine göre değişir. Benim oğluşum 10 aylık olduğu için henüz aile sofrasında bizim yediklerimizden yiyemiyor, pütürlü gıdalardan da hoşlanmadığı için genelde blender kullanmak gerekiyor, blenderın yanı sıra minik bir düdüklü tencere sebze çorbalarını pişirmek açısından önemli, babaycook denilen pişirme ve doğrama özellikli aletten de edinebilirsiniz. Mama saklama kapları, kaşığı, kasesi, mama önlükleri, gittiğiniz yerde bulamayacağınızı düşündüğünüz yiyecekleri de bu guruba ekleyebilirsiniz. Pratik olması açısından yemekle ilgili bütün eşyaları bir koli şekline getirirseniz bulması da kolay olur.

Dördüncü gurubu da kıyafetler oluşturuyor. Sanırım en gereksiz eşyalar da bu guruba konuyor, yani azaltılması gereken kısım burası. Hava koşullarının her çeşidi düşünülerek değişik kalınlıkta eşyalar almak gerekir. Mesela rüzgarlı olursa diye uzun kollu body, hırka gibi, ancak bunların sayısını abartmamak gerekiyor, yetmezse elde kirlenenleri hemen yıkama şansınız mutlaka her yerde olur. Benim en çok kullandıklarım kolsuz atlet şeklindeki body lerdi. Beş altı adet yeterli olacaktır, bir uzun kollu eşofman takımı ve pijama takımı, 2 adet çorap önlem olarak alındı. Bunun dışında en az iki adet kumaş ve terekli şapka almak çok önemli, iki adet havlu biri denizde biri de duş sonrası kullanmak için, 1 adet penye örtü, soğuk olursa örtmek için yeterli.

Bunların dışında ilaçlar ve temizlik malzemeleri için ayrı bir küçük çanta oluşturabilirsiniz. yola çıkmadan önce doktorunuzla mutlaka görüşün ve gerekli ilaç ları öğrenin ki çıkabilecek aksiliklere karşı hazırlıklı olun. Doktorumuz böcek sokmalarına karşı bir ilaç önerdi bize, bir de ateş düşürücü şurubunu, burun açıcı toniğini, güneş kremini yanımıza almamızı söyledi. Güneş kremi seçimi de ayrı bir derttir anneler için ben niveanın çocuklar için olan 50 faktörlüsünü kullandım, çok da memnun kaldım, günde iki kere de nemlendirici losyonunu sürmeyi ihmal etmedim.

Bir başka gurup da oyuncaklar olabilir. eminim bebeğiniz için özenerek aldığınız pek çok oyuncak vardır ancak hepsini taşımak imkansız, burada da bir eleme yapmanız gerekiyor, tataile çıkmanıza yakın bebeğinizi gözlemleyin az yer kaplayacak hangi oyuncaklara karşı daha çok ilgi gösteriyor bunları mutlaka yanınıza alın, gittiğiniz yerde de pek çok oynayacak şey bulabilir bunu da unutmayın. Bazen boş bir pet şişenin içine konmuş iki demir para da işinizi görebilir, bebeğinizin ilgisini çekebilir. Kısaca fazla oyuncak almaya gerek yok, zaten her şeyi merak ettikleri için oynayacak pek çok şey bulabilirler, biraz da sizin yaratıcılığınıza kalmış tabii. Ancak denizde yüzerken kullanacağı iki adet simit almakta fayda var, biri patlarsa diye, ben bir de küçük şişme havuzcuk aldım oğluma, banyosu için de bu havuzu kullanabilirsiniz içine bir sünger yada havlu koyup oturtabilir, rahatça bebeğinizi yıkayabilirsiniz. plaja da taşıyabilirsiniz bu havuzcuğu bebeğiniz oturmayı öğrenmişse o yanınızda suyla oynayıp serinlerken siz de güneşlenebilirsiniz.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, tatile bebişiyle çıkacaklara umarım faydası olur.

sevgiler

 
Toplam blog
: 17
: 18018
Kayıt tarihi
: 12.05.06
 
 

Bendeniz Sinem Ürkmez 1976'da doğdum. TED kolejinden sonra, Boğaziçi Üniversitesi Mütercim tercümanl..