Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '09

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Bebeler ve herşeye ''hayır'' deme yaşları :)

Bebeler ve herşeye ''hayır'' deme yaşları :)
 



Anneler bilir :)

Bebelerin herşeye ''hayır'' dediği bir dönem vardır büyürken.

Ne desen ''hayır''.

Ne söylesen ''hayır''.


Benim de başıma geldi :)

Kızım daha ufak, 2,5 - 3 yaşlarında.

Soruyorum:

- Annecim yumurta yer misin?

- Hayır!

- Patates kızartayım mı?

- Hayır!

- Kek yapayım mı?

- Hayır!

- Parka gidelim mi?

- Hayır!

- Çikolata alayım mı?

- Hayır!


Oturup ağlayacak haldeyim :)

Zilli kafasını kaldırmıyor oyuncaklarından, saçlar dökülmüş yüzüne, bildiği tek şey ''hayır''.

Ne yapsam ne etsem derken anneliğin bin kaplan gücü devreye girdi :)

Taktik geliştirdim :)

Soru stilimi değiştirdim :)

- Annecim yumurtanı yağda mı yapayım suda mı haşlayayım?

- Suda!

- Annecim yeşil zeytin mi istersin, siyah zeytin mi?

- Yeşil!

- Çizikli mi biberli mi?

- Çizikli!


Sorumu tercih yapacağı hale getirdim, ''hayır'' cevabını verecek tarzda sormadım :) Sofrada yemeği yiyip yemeyeceğini değil kaç kaşık istediğini sordum. İstemiyorsa tabağına yemek almadı ama istiyorsa kaç kaşık istediyse tabağında bırakmayacağını öğrendi.

Sevmiyor diye bezelyesindeki patates ve havucu ayıkladım, yemedi. Anne olarak o havuçları mercimek çorbasına katıp blenderden geçirip haberi olmadan yedirdim o ayrı :)

Sofrada üç yaşındaki bebeyi ağlatmadım. Kendime göre bir formül mutlaka buldum :)

Onu ilgilendiren herşeyde kararına saygı duydum, tercihini yapmasını öğrettim.

''Hayır'' cevabının kendi isteklerinin önüne geçmemesi gerektiğini öğrendi :)

''Hayır'' cevabının ne zaman ve hangi koşullarda verilebileceğini öğrendi :)

Birşeye doğrudan ''hayır'' demek yerine konuyla ilgili kendi tercihini belirtmeyi öğrendi :)

O da rahat etti ben de :)


O, herşeyde tercih yapmasını ve karar vermesini öğrendi.

Ben, karşımdakiyle çatışmaya girmeden dediğimi yaptırmayı öğrendim.

Ufacık bebeyle sinir harbine girilmeyeceğini öğrendim :)

Onunla birlikte büyüdüm :)

Bir sorunun cevabının illa ''hayır'' olması gerekmediğini öğrendim :)

Çatışmaya girmemenin zayıflık demek olmadığını öğrendim :)

''Hayır'' demenin tek cevap olmadığını öğrendim :)

Bazı insanların da ne olursa olsun sadece ''hayır'' dünyasında yaşadıklarını öğrendim :)


Üç yaşındaki bebeden öğrendim bunları onu büyütürken :)



 
Toplam blog
: 403
: 1023
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Kendi halinde biriyim, ziraat mühendisiyim. Emekli oldum ve kendi işimi kurdum. İzmir'de yaşıyoru..