Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bedel Ödemeyi Bilmek

Bedel Ödemeyi Bilmek
 

Bedelini ödemediğimiz bir şeyi yaşamamayı küçük yaşlarda öğrendik.
Hayatta çok bedel ödememizin bir sebebi de belki de bu yüzdendir..
Çocuk yaşlardaydım, marketi olan bir tanıdığımız rafında kalan sucukları iyi niyetli bir şekilde elimize tutuşturmuştu..
Çocukluk ya işte ..
Düşünmeden aldık karşılıksız ve bedelsiz elimize verilenleri...
Eve getirdiğimiz sucuğu gören rahmetli babam, bunun ne olduğunu, nerden aldığımı tepkili bir şekilde sordu hatta okkalısından azarı işitmiştim..
Babam onurlu ve gururlu adamdı, kimseye minnet etmeyen ve borçlu kalmayı sevmeyen bir yapıya sahipti ve hiç kimseden karşılıksız bir şey aldığına şahit olmadım..
“Dosdoğru, dümdüz bir adamdı , hesap kitap yapmazdı, içinden nasıl geliyorsa öyle davranırdı çünkü kimseye eyvallahı yoktu.”
Mekanı cennet olsun..
Neyse dönelim bizim sucuklara..
Babamın sorusu üzerine yanlış bir şey yaptığımı anlamıştım.
O sucukları almamalıydım.
Almışsam da bedelini ödemeliydim.
Ya da tazeliği kaybolmuş sucukların yeri çöp tenekesi olmalıydı.
Ayrıca taze sucuklardan hayır yapılacaksa da bize değil ihtiyacı olanlara yapılmalıydı, biz buna tenezzül etmemeliydik.
Evet gerekli dersi almıştım.
İyiki de almışım..
Küçük yaşta çok önemli bir ölçü edinmiştim.
Yoksa Allah muhafaza kim bilir ne hallerde olabilirdik..
Başta söylediğim gibi...
Belki de “ hayatta çok bedel ödememizin sebebi budur.”
Ne de olsa küçük yaşlarda öğrendik..

 
Toplam blog
: 7
: 181
Kayıt tarihi
: 24.10.17
 
 

Açık sözlü olmayı severim, yazılarımızı sosyal medya platformlarında paylaşmanızdan memnun olacağ..