Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '11

 
Kategori
Güncel
 

Bedelliye bir öneri

Konumuz bedelli askelik.

Artık yasanın çıkması kesin gibi. Bu konu ilk gündeme geldiğinde yanılmıyorsam sayın Başbakan aleyhinde güzel ve duygulandırıcı konuşmalar yapmıştı. Aradan geçen zaman içinde ne oldu da fikrini değiştirdi bilemem. Benim kişisel kanaatım bedelli askerlik düzenlemesinin adil olmayacağı, ileri zamanlarda eleştiri konusu olacağı ve diğer bazı nedenlerle sakıncalar yaratabileceği yönündedir. Ancak meclis iradesi uygun görürse de yapacak fazla bir şey de yok gibi.

Yıllardır verdiğimiz şehitlerimizin ailelerinin mali güçlerine baktığımızda içlerinde varlıklı ailelerin çocuklarına rastlayamıyoruz. Olayı bu yönden irdelersek, hiç olmazsa kamuya bir gelir olur diye de düşünülebilir.

1982 yılında kısa dönem askerliğimi yaparken dikkatimi çeken bir hususa değinmek istiyorum. İlk günlerde bölüğün sayısı tamdı. Sonraki günlerde sayı azalmaya başladı, tek tek ayrılmalar başladı. Bu ayrılanlar ofiste yazıcı veya benzer işler için görevlendiriliyorlardı. Tabi bunların torpilli olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Bu kadar askere ofiste oturacak sandalye bile verilmesi mümkün değildi. O zamanlar şöyle düşünmüştüm: 'Demek ki bir savaş olsa cepheye gidecek olan ofise gidemeyen bizler olacaktık.' Ne demişler, 'Zengin arabasını dağdan aşırır'.

Aslında benim bir önerim var bu konuda. Madem bedelli askerlik yasasını çıkaracaksınız, yasaya bir şart koyunuz. Bu bedelliden yararlanacak olanların ailelerini çoğu vergi mükellefi. Vergi mükellefi olanların da çoğu vergi borçlusu. Bir maddede diyebilirsiniz ki, 'Bedelli askerlik yapacak olanların ebeveynlerinin vergi borcu olmaması gerekmektedir'. Gelir İdaresi'ne kayıtlı olup yıllardır vergisini ödemeyenlerin sayısı bir hayli fazladır. Bu durumda hem çocukları askerlik yapmayacak, hem de ebeveynleri vergi ödemeyecek, buyrun size kaymaklı ekmek kadayıfı.

Son on yılda devlete karşı düşmanca söz ve eylemlerde kaygı verici bir artış gözlenmektedir. Bu durum ne yazık ki devleti yönetenlerde de zaman zaman görülmekte ve taraftar bulabilmektedirler.

Devletine ,vatanına, bayrağına sahip çıkmayan toplumlar bir gün esaret altında yaşamaya mahkum olabilirler.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..