Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '17

 
Kategori
Kişisel Gelişim
Okunma Sayısı
1866
 

Beden Dilini Doğru Kullanabilmek İçin 12 Tüyo

Beden Dilini Doğru Kullanabilmek İçin 12 Tüyo
 

Beden dilini doğru kullanabilmek ve okuyabilmek hem sosyal hayatta hem profesyonel yaşamda insanları çözmenizde bir nevi anahtar… Bu anahtarı doğru çevirmek sizi diğer insanlardan bir adım önde tutuyor. Siz de iletişim kurarken diğerlerine göre bir adım önde olmak istemez miydiniz? Peki, beden dilinin doğru kullanımı ne işe yarar?

Sözsüz iletişim veya vücut dili yoluyla; elbiseler, mekan kullanımı, jest ve mimikler, göz hareketleri ve göz teması, mesaj iletimine yardımcı olur. Jest ve mimikler bazen bilerek bazen kendiliğinden, bazen de istenmedik hareketler olarak ortaya çıkar. Ancak hepsinde bilinçaltı bir neden ve amaç var.

İşte, beden dilini doğru kullanabilmek için 12 tüyo:

1.  Heyecan ve dikkatin artmış olması, gözbebeklerinin büyümesine neden olur. Kişinin göz bebeklerinin büyümüş olması karşısındakini dikkat ve ilgiyle dinlediğini gösterir. Gözler saklanıp yana kayıyor veya bakışlar kaçırılıyorsa ya utanma ya da suçluluk duygusu olduğu anlaşılır. Heyecanda gözler bir an kanıp açılır, göz kapakları aşağı iner. Gerilmiş göz kapakları, fal taşı gibi açılmış gözler ile yukarı kalkmış ve çatılmış kaşlar, sımsıkı gerilmiş dudaklar bir tehlikenin varlığı ya da tehdidi yüzünden oluşan heyecan ve kaygı hissini, korkuyu gösterir.

2.  Alnın acıyla buruşması, kaşların iç kısımlarının yukarı kalkması, dudak kenarlarının aşağı kıvrılmış, inmiş olması üzüntü ifadesidir. Terleyen bir alın, sinirliliğin ve zorlanmanın işareti olabilir. Alın kırıştırılması endişe, gerilim, şaşkınlık, korku veya ilgi gibi duyguların belirtisidir.

3.  Yukarı kalkmış kaşlar, aşağı sarkmış alt çene, ayrık dudaklar, fal taşı gibi açılmış gözler şaşkınlık ve merak ifadesidir. Kaşların kaldırılması şaşkınlık, korku, kaygı, endişe belirtir. Kızıldığı zaman kaşlar aşağı indirilir, dudaklar sımsıkı kapatılır. Kaşları çatmak öfkelenme, kızma belirtisidir.

4.  Elleri bel arkasında kavuşturmak genellikle öfkenin ya da engellenmişlik duygusunun ifadesidir. Bir dinleyici tek ya da iki elini birden başına dayıyorsa sıkıldığını anlatmaya çalışıyordur.

5.  Elle çeneyi sıvazlamak dinleyicinin söylenenleri değerlendirmekte olduğunun bir işaretidir. Eller kenetli, başparmaklar hareketli: “Huzursuz ve endişeliyim.” Eller piramit, parmak uçları birbirine temas halinde: “Kendime güveniyorum.” Eller başın arkasında kenetli gerinmek: “Ben bu kalenin efendisiyim.” Eller başın arkasında kenetli, dirsekler ayana açık: “Görüşme sona ermiştir.” Eller bitişik, parmak uçları birbirine değiyor: “Ben bu alanda uzmanım.” İletişim esnasında parmağın havaya kalkması ise; kişinin sağlamaya çalıştığı otoriteyi belirtmektedir.

6.  Avuç içinin yukarıya bakması: “Sana karşı tamamen dürüst olacağım.” Doğruluğu, dürüstlüğü, karşıdaki ile olan iletişime açıklığı simgeler. Avuç içleri kapalı, avuç yumruk halinde ve işaret parmağı ileriye doğru uzatılmış: karşıdaki kişiyi korkutan ve tehdit altında hissettiren bir harekettir. Avuç içinin dışarı doğru çevrilerek itilmesi tiksinme, iğrenme belirtisidir.

7.  Kolların birinin veya her ikisinin birden yukarı kaldırılması şiddetli hayranlık belirtir. Cesaret kırıcı bir durumda kollar ümitsizce yanlara bırakılır. Bekleyiş ve meydan okuyuşta kollar öne kavuşturulur.

8.  Üstünlük belirten el sıkışı karşıdaki kişiye göre avuç içinin hafif yere dönük olması demektir. El sıkarken avuç içinin hafif yukarı dönük olması karşısındakinin üstünlüğünü kabul etmek demektir. Güvenli ve dengeli bir el sıkma, ellerin dik olarak ve avuçların bütünüyle birbirini kavramaları ile gerçekleşir. Bu şekilde her iki kişi de birbirine varlığını hissettirmiş olur. İki eli kullanarak yapılan el sıkışmak karşısındakine duyulan içtenlik ve güven duygularını belirtir. Normal bir el sıkışma 2-3 saniyede tamamlanır.

9.  Kendini mutsuz hisseden bir kişi omuzları çökük bir şekilde duygularını dışa yansıtır. Yukarı kalkmış ve geri çekilmiş omuzlar insanın kontrollü ve tetikte olduğunu gösterir. Dik bir oturuş canlılık ve hayat enerjisini ifade ederken, çökük bir oturuş çekingenliği ve kişinin azalmış enerjisini ifade eder.

10. Beden duruşu iki ayak üzerinde dengeli ve dik şekilde ise, bu durum kendine güven olarak algılanır. Aşırı geriye kaykılmış bir beden de kibirli bir görünüş ortaya koyacaktır. Bir kişinin bedeni size ne kadar dönük duruyor ise o kişinin sizin hakkınızda olumlu bir tutuma sahip olma ihtimali o kadar yüksektir. İnsanların bedenlerini sizden farklı yerlere çevirmeleri büyük ihtimal ile size ilgilerini kaybettikleri anlamına gelir. Bedenin büzülmesi kolların bedene yapıştırılması, sırtın kamburlaştırılması utanma ve yılgınlık belirtisidir.

11. Bacaklardan birinin diğerinden ayrılmış olarak önde durması kuvvet, ataklık ve şiddetli duyguları anlatır. Ayakların aynı hizada birbirinden ayrık durması rahatlık, kaygısızlık, meydan okuma belirtisidir. Bacağın bacak üstüne atılmış otururken bir bacağın sıkça sallanması sinir, sabırsızlık belirtisidir.

12. Başın öne doğru duruşu merakı, başın geri çekilmesi saygı, korku, yana doğru eğilmesi acıma, kayıtsızlık, öne eğilmesi utanç ve korku belirtir. Başı yukardan aşağı sallamak doğrulama, önden arkaya kaldırmak inkâr etme anlamı verir.

 

Yeşim BUYURGAN

 

Facebook: http://www.facebook.com/yeşimbuyurgan

 

 

* Yazılar telif hakkı gereği yazar ismi ya da link belirtilmeden kopyalanamaz.

 

Abbas Oğuz bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
Toplam blog
: 92
Toplam yorum
: 402
Toplam mesaj
: 26
Ort. okunma sayısı
: 3714
Kayıt tarihi
: 10.11.10
 
 

İstanbul Teknik Üniversitesi Kimya Bölümü'nden Kimyager olarak mezun olmuştur. 1996-1997 yılları ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster