Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '11

 
Kategori
Güncel
 

Bedri Baykam’ın Çığlıkları: Hastane, bıçaklandım, ölüyorum!

Bedri Baykam’ın Çığlıkları: Hastane, bıçaklandım, ölüyorum!
 



Televizyona yansıyan görüntüleri gören, dizi çekiliyor sanır.

Saçları kabarık bir adam, sağ eliyle karnını tutuyor, ortalıkta dolaşıyor. Bir sağa bir sola gidiyor. Çığlıkları yankılanıyor; acı bir ses!

Yaşama tutunmak isteyen insanın çığlıkları:

Hastane!..

Bıçaklandım!


Adam, sokaktaki araçlara yöneliyor, yardım istiyor:

Hastaneye götürün beni!

Araç sürücüleri yardım etmiyor. Araçlarının kapılarını kilitleyenler görülüyor. Yardım eden araç sürücüsü yok!

Adam, aracını kilitleyen sürücüye bağırıyor:

Kapıyı aç!


Sonra, bir sarı taksi durduruluyor; çığlık çığlığa kalan adam hastanenin yolunu tutuyor.

Oysa halkımız, bir araç kaza yaptığı zaman, işini gücünü bırakır, araçtakilerin yardımına koşar/dı. Ambulansın, başka yardım araçlarının gelmesini beklemeden, yardım ederdi.

Denize düşene yardıma koşanları az mı gördük?

Belki yedek giysisi olmayan o insan/lar, hiç duraksamadan, üstüyle nasıl da denize atlar/dı.

Böyle yardıma koşma görüntüleri saymakla bitmez!

*****

Ortada bir dizi çekimi yok; gerçek bir sahne var.

“Hastane”, "Bıçaklandım", “Hastaneye götürün beni!”
diyen bağıran, çığlıkları sokağı inleten adam, ressam Bedri Baykam...

Televizyona yansıyan görüntüler, ne acı!...

İnsanlık öldü mü?

Sözün bittiği yerdeyiz!

*****

* Bedri Baykam'a geçmiş olsun!

* İzlemek için: video.haberturk.com/haber/video/bedri-baykam-bicaklandi/49963

TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..