Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '11

 
Kategori
Psikoloji
 

Beğenilmek

Beğenilmek
 

flu haller


Ben olmak da zordur, beğenilmek de.

Ben olmak doğal olmanın sonuçlarını yaşamayı kabullenmektir ki; herkes taşıyamaz, güçlü olmayı gerektirir.

Beğenilmek; ne bekliyorlar, ne derler, ne diyeyim, ne yapayım sorularına doğru cevap verip uygun hareket etmektir ki; cinlik, politik olmak, rol yapabilmek becerileri gerektirir ki; bu durum sanırım daha zordur.

Ben olmak doğal olmayı, beğenilme ise çabayı gerektirir. Birinin sonuçları diğerinin becerisi zordur.

Ben olmanın sonucu berrak olmak, beğenilmenin sonucuysa fulu olmak değil midir? .

Yıllar önce okuduğum HATALI ALANLARIMIZ isimli kitaptan, aklımda; bir sabah uyandığınızda hiçbir şeyiniz ve hiç kimseniz kalmamışsa ona rağmen siz yaşamın olağanlığına devam edebiliyorsanız, bir kişiliksiniz özeti kalmıştı. Tabii ki bu tanım olabildiğince en ağır tanımdır. Ama hayatta en yalın hareket etmenin sonucunun da benzer bir durum olacağını göz ardı etmemek gerek...

Yine okuduğum bir dökümandan insanın çekirdek arkadaş (insan) sayısının 5 olabileceğini öğrendiğimde 5 de yedek kadro olsun deyip arkadaş sayımı alt alta koymaya başladığımda 5 ayrı gruptan 5 in karesi kadar bir liste çıktığında kendi yapaylıklarımı ve çevremdeki yapayları görmemi sağlamıştı.

Ben olmanın temeli sağlam ama az, beğenilmenin ise temeli çürük ama çok arkadaş edinmeyi sağlayacağını öğrenince herbir bireyin tercihini buna göre bilerek yapmasının ortak paydaları oluşturacağından, kimsenin tercihinin bir diğerini ilgiledirmediğini de düşünmekteyim.

Ben olmak kalıcı, beğenilmek ise büyük ihtimalle geçicidir. Ben olmak ne olduğunu bilerek berrak hareket etmektir, ancak beğenilirken bekletiler değişirse manevra yapabilmek bene yabancı durumdan bir başka yabancı duruma geçmek değil midir?

Ben olmak dingin bir ruh hali, beğenilme çabası karmaşık bir ruh hali üretmez mi?

Ben olabilmek berrak kişiliklerin buluşmasını, beğenilme kaygısı da yapaylıkların buluşmasını doğurmaz mı? Az sayıda benin buluşması, çok sayıda beğenilmenin buluşmasından daha gerçek değil midir.

Ben olabilmenin keyfini yaşamak dileğiyle... 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..