Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '11

 
Kategori
Öykü
 

Behzat Ç dizisi için bir senaryo yazdım. (İkinci bölüm)

Behzat Ç dizisi için bir senaryo yazdım. (İkinci bölüm)
 

www.startv.com.tr


Behzat Ç'nin ilk bölümünde Behzat ve ekibi cinayet masasından siyasi şubeye alınmış ve Türkiye'deki kaset olaylarının çözülmesi görevi kendilerine verilmiştir. Okumayanlar veya hatırlamak isteyenler lütfen ilk bölüm için tıklayın

Bu arada ilk bölümden sonra dizi arasına reklam vermek isteyenler sıraya girdi. Bunların arasında büyük bir içecek firmasının Ceo'su Muhtar Kent ile bilişim sektöründen Bill Gates aradı. Ama ben prensip olarak kabul etmedim tabii ki. Blog dışından pek reklam almak istemiyorum. Bu arada MB yönetimi yeni tasarımın yeteri kadar ilgi çekmediğini görünce reklam vererek yeni tasarımı tanıtmamı istedi. Tabii ki yönetimin bu isteğini geri çeviremezdim.

Öykümüze kaldığı yerden devam edelim.

"Amirim bakın aklıma ne geldi?"

"Söyle Harun"

"Eğer bu işin içinde dış güçler varsa, o yeşil plakalı konsolosluk aracı nereye aitse, gidip orayı dağıtalım."

"Sen Kurtlar Vadisi dizisini çok izliyorsun galiba"

"He ya amirim. Polat Alemdar, Amerikan ve İsrail konsolosluklarını nasıl dağıtmıştı?. Sonra İncirlik üssüne girdi, orayı da dağıttı."

"Bak oğlum, sen bırak bu diziyi izlemeyi. O Amerikalılar Süleymaniye'de bizim askerlerin başına çuval geçirdiler. Ondan sonra Polat Alemdar Kurtlar vadisi Irak adlı bir film çevirdi ve Amerikalılar'dan intikamımızı aldı. Sonra İsrail bizim Mavi Marmara gemisini bastı, 9 kişiyi öldürdü, Polat Alemdar hemen devreye girip, Kurtlar Vadisi Filistin filmini çevirip, İsrail'lilerden de intikamımız aldık. Adamların gerçek hayatta bize yaptıklarını biz dizilerde onlara cevap veriyoruz. Biz burada dizi çevirmiyoruz oğlum. Uykudan uyan da işimize bakalım.

"Yani ben öylesine söylemiştim."

"Tamam, bırakın geyik yapmayı da , şu emlakçıya gidin, hem dışarıya hem de içeriye kamera tertibatı kursun, ama dışardan belli olmayacak şekilde olsun. Emlakçı ara sokakta olduğundan, o civarda ne mobese kamerası, ne de başka işyerlerinin kameraları o bölgeyi alamıyordu. Yine de ana caddede o tarihte geçen yeşil plakalı araçları araştıralım."

"Tunalı'dan günde birçok yeşil plakalı araç geçiyor amirim. Üstelik adam tam saatini de veremedi bize."

"Tamam la...Gidin işte söyleyin adama kamera sistemi kursun"

"Emredersiniz amirim."

******

Zırrrrrrrrrr....

"Haa...Söyle Esra.."

"Savcım diyecektin herhalde Başkomiserim."

"Görevdeyiz yani. Peki savcım buyrun, emredin."

"Kaset konusunda yeni bir gelişme var mı?"

"Sen de mi siyasi şubeye bakıyorsun artık."

"Aslında bakmıyorum da, bu işe bakan savcı izne çıktı, bu işi 15 günlüğüne bana verdiler."

"Araştırıyoruz. Henüz elle tutulan bir ilerleme yok."

"Neyse yarın akşam müsaitmisin Behzat?"

"Şimdi Behzat mı olduk?"

"Görev dışında ben Esra'yım biliyorsun. Seni çok özledim. Yarın yemek yiyelim, sonra da benim evde birşeyler yaparız."

"Emredersiniz Savcım"

"Behzat!!!!"

"Hadi görüşürüz"

******

"Ne bakıyorsunuz lan. Size işinize bakın demedim. Hayalet, Akbaba, siz de bakın bakalım hangi konsolusluklarda hangi plakalar kayıtlı? Araştırın bakalım...Ben çıkıyorum."

"Tamam amirim, merak etmeyin."

******

"Hayalet, bu savcı Esra, başkomiserimle oynuyor mu ne?"

"Amirinle ilişki kurarsan, her şey başına gelebilir bunu unutma Harun."

"Aslında işle gönüş işlerini karıştırmayacaksın."

"Sen önce kendine bak Harun efendi. İşyerinde aşık olan ben değilim herhalde."

"Sus lan...Eda duyacak şimdi."

"O zaman sende olur olmaz ahkam kesme"

"Hay senin...."

"Hayalet, Harun ne oluyor burada? Dalaşıyor musunuz yine?"

bunlardan ilk

"Akbaba, yürü gidelim ya....İşimize bakalım."

******

"Burasını nereden buldun Behzat? Çok salaş bir yer."

"Salaş, malaş ama, yemekleri çok güzeldir. Özelliklle balıkları nefis.."

"Bugün olanlardan haberin var mı? Savcı tayinlerinden?"

"Savcı olan sensin Esra, anlat da biz de öğrenelim."

"Fener davasından iki savcıya el çektirttiler, üstelik haklarında da soruşturma açıldı."

"Hangi Fener, Fenerbahçe mi?"

"O iş için de ayrı duyumlar aldım. Ama benim söz ettiğim Deniz Feneri davası."

"Peki, sebep neymiş?"

"O kadarını bilmiyorum ama, o soruşturmayı iki yıldır sürüncemede bırakan savcıyı başsavcı olarak o davaya atamışlar."

"Ne düşünüyorum biliyor musun Esra?"

"Ne?"

"Bütün bu olaylar bana Dan Brown'un kitaplarındaki şifreleri hatırlatıyor."

"Ne şifresi?"

"Bak şimdi. Ana Muhalefet partisinin eski başkanının adı neydi?"

"Deniz"

"İki yıldır sürüncemede bırakılan davanın adı?"

"Deniz Feneri"

"Şike yaptığı iddia edilen takım."

"Fenerbahçe"

"Son bir soru, Fener tamam, Bahçe sana ne hatırlatıyor?"

"Bahçe mi? Bahçe ile ilgili bir olay mı var?

"Seçimlerden önce kasetleri çıktığı için istifa eden milletvekili adayları ve benim şimdi o işi araştırdığım partinin başkanı kim?"

"Bahçeli"

"Tamam işte. Bütün bunlar bir tesadüf mü sence?"

"Çok ilginç. Bunlar arasında ne bağlantı olabilir ki?"

"Bahçeli'nin adı ne."

"Devlet"

"İşte şifre burada. Bunlar Devleti ele geçirecekler."

"Gerçekten çok ilginç, ama devleti kim ele geçirecek?"

"Deniz feneri davasında savcıları görevden alan güç olabilir. Şimdi sen söylemedin mi savcıların görevden alındığını?"

"Evet, ama...."

"Şike yapan takım hakkında da duyumlar aldığını söylemiştin. Onları da paylaş benimle."

"Bak şimdi, Şike yaptığı iddia edilen takımın başkanı ile, başka bir takımın idarecisi gözaltında. Bunların ortak bir yönü var. İkisi de aynı sektörde çalışan resmi ihalelere katılan müteahhit. Bugüne kadar hep ihaleler bu iki kişinin şirketi tarafından alınmış."

"Bugüne kadar bu tip ihalelere katılanlar kaç kişi?"

"Üç firma"

"Yani?"

"Artık ihaleleri üçüncü firma kazanacak demektir ki o da iktidara yakın bir firma"

"Ama kişiler cezaevinde olsa bile, ihalelere katılamazlar mı?"

"Bak, gelirken sana göstermek için aldım. Bu elimdeki Kamu İhale Kanunu, 11. maddeyi okur musun?"

KAMU İHALE KANUNU

Kanun Numarası : 4734

Kabul Tarihi : 4/1/2002

İhaleye katılamayacak olanlar:

Madde 11- Aşağıda sayılanlar doğrudan veya dolaylı veya alt yüklenici olarak, kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde ihalelere katılamazlar:

a) (Değişik: 20/11/2008-5812/4 md.) Bu Kanun ve diğer kanunlardaki hükümler gereğince geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar ile 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan veya örgütlü suçlardan veyahut kendi ülkesinde ya da yabancı bir ülkede kamu görevlilerine rüşvet verme suçundan dolayı hükümlü bulunanlar.

"Bu kanuna göre o zaman bütün ihaleleri üçüncü kişi alacak demektir."

"Aynen öyle"

"Şimdi dikkat et. Yöneticiler hapiste kalacak, ama futbol takımı kurtulacak. Çünkü siyasiler şimdiden futbol takımlarını küme düşmekten kurtarmak için, yasa hazırlıklarına başladılar.

"İşin garibi ilk yasa meclisten geçerken milletvekilleri yasanın içeriğini bilmeden yasayı çıkarmışlar."

"Ne yapsınlar, adamlar, el kaldırıp indirmekten yorgun düşmüşlerdir. Onların da işi zor bayağı..."

"Neyse, geç oldu Behzat. Haydi benim eve gidelim."

"Tamam, hey garson, hesap!"

"Ben ödeseydim Behzat!"

"Boşver başka sefere de sen ödersin.!"

******

"Seni çok özlemişim Behzat, ama şu ışığı kapatsan artık"

"Ben karanlıktan hoşlanmam Esra, yoksa utanıyor musun?

"Hayır....ama, ohh, biraz yavaş olsan"

"Demek ki ben de seni çok özlemişim."

******

**********************************REKLAMLAR*******************************

* Milliyet Blog'un yeni tasarımını gördünüz mü? Yeni tasarımıyla MB size daha da yakın....

Artık yorum yaptığınızda fotoğrafınız da görünecek. Yorum yaparken ayrı bir sayfa açmanıza da gerek yok. Yorumlarınızı artık yazıyı görerek yapacaksınız. MB, ye üye olun. Siz de blog yazarı olun. Blog yazarı olamıyorsanız, yorumlarınızla aramıza katılın. Bunun için Milliyet.com.tr'ye üye olmanız yeterli.

***********************************************************************************

* Deneme türünde güzel yazılar okumak istiyorsanız, Mor Okyanus'un yazılarını okuyun.

Mor Okyanus'a ana sayfamdan önerdiğim blog yazarları bölümünden ulaşabilirsiniz.

*************************************************************************************

* Azrail'le dans...Yeni bir yazı dizisi...

Ölüme ne kadar yaklaştınız? Azrail'in elinden nasıl kurtuldunuz? Hiçbiri kurgu değil. Hepsi gerçek..Gazete manşetlerine bile çıkan bazı olayların da yaşandığı, Azrail'le dans bir öykü değil. Anılar bölümünde yayınlanacak bu yazı dizisi yazarın başından geçen olayları anlatıyor. Yakında Erol Işık'ın kalemiyle burada....

*********************************REKLAMLAR BİTTİ************************

"Siyasi şube daha rahatmış Akbaba, ilk defa hafta sonu tatili yaptık,"

"Gerçekten, Hayalet, hep burada mı kalsak acaba?"

"Burada tam bir memur hayatı yaşıyoruz, cinayet yok bir şey yok."

"Cinayetin günü ve saati belli olmuyor"

"Zaten son zamanlarda kadın cinayetleri aldı başını gitti"

"Erkek egemenliği işte, erkekliklerini kadınları öldürerek kanıtlamaya çalışıyorlar"

"Hepsi psikopat bunların, kimi töreden, kimi kıskançlıktan....Yazık oluyor kadınlara."

"Koruma istekleine cevap vermiyorlarmış"

"Hangi birine koruma versinler ki?,,Yakın zamanda her kadına bir koruma gerekecek herhalde."

"Hoşgeldin Harun"

"Günaydın, amirim gelmedi mi daha?

"Hafta sonu yoğun işleri vardı herhalde, bizi de aramadığına göre..."

"Son kaset olayını duydunuz mu?

"Hangi kaset?"

"Bu defaki ses kaseti bir İktidar milletvekiline ait. Adam, Başbakanı eleştirmiş"

"E....... sonra..."

"Sonrası, özür üzerine özür dilemiş"

"Desene bir sonraki seçimlerde siyasi hayatı bitti"

"Herhalde bitecek. En iyisi hiçbir yerde konuşmamak...İşaret dili en iyisi"

"Öyle gerçekten..."

******

"Amirim hoş geldiniz."

"Günaydın Eda, bizimkiler içerdeler mi?"

"Evet amirim, çağırayım mı?"

"Yok, yok, ben giderim yanlarına"

"Ne yapıyorsunuz la....burada"

"Yeni bir ses kaseti çıkmış da onu konuşuyoruz amirim."

"Ha....Ne yaptınız? Şu emlakçıyı...Kamera sistemi kurdu mu?"

"Tabii, tabii, hemen kurdurdu kamerayı. Bir şey olursa bizi arayacak."

"Amirim önemli bir durum var."

"Söyle Eda..."

"İl emniyet müdürünü görevden almışlar"

"Haydaaa.. Bize bu görevi veren müdür....Neden almışlar?"

"Tahsin amirim bu konuda görüşmek için sizi çağırıyor."

"Tamam Eda, sen işine bak.."

******

"Gel Behzat."

"Ne oldu Tahsin ya...Adam bizi cinayetten buraya aldı. Şimdi adamı görevden aldılar. Sıra bize de gelecek mi dersin? Neden almışlar görevden müdürü?"

"Daha önceki görevinde bir çeteye yardımcı mı olmuş ne?"

"Hay anasını......Ne biçim iş bu ya? Bu ülkede kimsenin yeri garanti değil..Yine bir kaset olayı değil mi?

"Aynen öyle Behzat. Konuşmalar internete düşmüş."

"Nedir bu kasetler....Kimler dinler? Neden dinler? İçerden mi? Dışardan mı? Amaçları ne? Bıktım valla Tahsin bu işlerden"

"En iyisi hiç konuşmamak."

"Ne konuşmayacağım Tahsin ya... İşte konuşuyorum. Kasete alanların anasını...avradını........Alın işte ulan bu sözleri kasete ........biiiiiiiiiip"

"Sus Behzat ya...Sus. Durumlar zaten karışık. Bir de seninle uğraşmayalım."

"Müdürün yerine tayin var mı?"

"Yok henüz. Vekaleten en kıdemli Emniyet müdür yardımcısı bakıyor."

"Hiç de sevmem o adamı da."

"Tamam Behzat, sen sus artık. Haydi şimdi git. Sonra görüşürüz."

******

"Amirim, amirim, Emlakçı aradı. O adamlar gelmişler yine."

"Hangi adamlar?"

"Yeşil plakalılar"

"Çocuklar hemen gidelim. Harun sen benimle içeri girersin, Akbaba, Hayalet, sizler de bizi emlakçının önünde indirdikten sonra araç oradaysa onu takip edin."

"Tamam amirim."

******

"Hay...ben böyle trafiğin.."

"Siren çalıyoruz, ama adamların umurunda değil.. Hop.....Reno,,,çek kenara,....biiiiiiip"

"Trafik çok yoğun amirim."

"Oğlum, sen de başka yoldan gitseydin ya..."

"Burası her zaman açık oluyordu..."

******

"Emlakçının önünde yeşil plakalı araba falan yok.."

"Tabii, geç kaldık. Siz etrafı kolaçan edin, biz de Harun'la içeri girip kamera kayıtlarına bakalım. Eğer kamera çalışmıyorsa yedim o emlakçıyı"

******

"Ne lan....Gitti mi herifler?"

"Gittiler amirim. Yakında bir aylığına Amerika'dan misafirleri için bir aylık eşyalı bir yer sordular. Ama geçen seferki yeri istemiyorlar. Oradan memnun kalmamış misafirleri. Zaten çok kalmadılar burada. Daha sonra tekrar geleceklerini söylediler."

"Kamera kayıtların çalışmıyor deme sakın!"

"Çalışıyor amirim, hem dışardaki, hem de içerdeki."

"Tamam, monitör nerede? Hemen bakalım şunlara"

"Burada amirim işte"

*****

"Harun, dışardaki Akbaba, Hayalet de gelsin buraya"

"Tamam, şimdi çağırıyorum"

"Bu adamlar iki kişi miydi?"

"Evet, amirim, ikisi de güneş gözlüklüydü."

"Uzun boylusunu hiç tanımıyorum da, şu kısa boylusu bana yabancı gelmedi. Nerede gördüm onu ya?"

"Ben hiç görmedim amirim"

"Sana soran oldu mu lan?"

"Neyse şu sokak kamera kayıtlarına da bakalım."

"Şuraya basacaksın amirim"

"Tamam, Harun al şu plakayı..."

"CE 305....BMW, siyah"

"Üstelik yeşil plaka."

"Hayalet, konsoloslukların araç plakalarına bakmış

mıydınız?"

"Baktık amirim, ama kayıtlar şubede..."

"Tamam gider gitmez bakalım, hangi konsolosluğa kayıtlı?"

"Sonra da mobese kameralarından aracın nereye gittiğini izleriz"

"Bir sorun yok değil mi amirim?"

"Tamam lan,,iyi iş başardın aferin. Herifler bir daha geldiklerinde haberim olsun. Yoksa karışmam haa.."

"Ne demek amirmi? Hemen ararım seni"

"Haydi çocuklar, şubeye gidelim."

******

"Amirim burada garip bir durum var."

"Ne oldu? Plaka konsolosluk plakası değil mi?"

"Plaka ABD konsolosluğuna kayıtlı ama, kayıtlarda araç Mercedes marka olarak görünüyor. Kameradaki araç BMW idi."

"Ne yani adamlar sahtekarlık mı yaptılar?....Tabii ya....Bu adamlar salak mı yeşil plakalı araçla emlakçıya gelsinler? Bunun içinde bir iş var. Hemen gidin mobese kameralarını izleyin."

"Konsoloslukla kamera vardır amirim. Onlardan isteyelim mi?"

"biiiiiiiiiiip git Harun. Manyak mısın oğlum sen. Ne diyeceğiz adamlara? Biz sizi takip ediyoruz. Bu araçla kaset mi organize ediyorsunuz diyeceğiz."

"Haydi, hepinize söylüyorum. O araç emlakçıdan sonra nerelere uğramış ve en son nereye gitmiş? Bulmadan gelmeyin. Haydi.....sallanmayın..."

"Emredersiniz amirim."

"Tamam amirim, hemen gidiyoruz."

"Hey bir dakika, konsolosluğa en yakın mobese kamerasına da bakın, o araç konsolosluğa mı girmiş? Hemen bana bilgi verin."

"Tamam amirim, hemen bildiririz."

******

"Nerede kaldınız lan...."

"Geldik işte amirim."

"Anlatın, bakalım neler buldunuz."

"Araç konsolosluğa gitmemiş amirim. Ne giriş, ne çıkış kayıtlarında bu plakaya rastlamadık."

"Ben aracın nereye gittiğini buldum amirim."

"Nereye gitmiş Hayalet?"

"Emniyet Genel Müdürlüğüne.."

"Ne diyorsun? Ben hemen Genel müdürlük garajına gidiyorum."

******

"Ben başkomiser Behzat, biraz önce yeşil plakalı bir araç girdi mi buraya?"

"Ben nöbeti yeni aldım amirim. Bilmiyorum."

"Peki tamam, ben bakarım."

"Hey gel, sen buraya?"

"Bu araba neden plakasız?"

"Bilmiyorum amirim."

"Anahtarı ver bana."

"Ama müdürüm kızar bana"

"Ver lan....çok konuşma..."

"Müdürüm bagajı açtığınızı görürse başım beleya girer."

"Ne girecek? Bir bakıp gideceğim."

"Ama benim anahtarı verdiğimi söylemeyin sakın."

"Tamam, oğlum....Merak etme söylemem..."

"Tam düşündüğüm gibi...Tamam işte bu kadar."

"Sağol koçum...Ben gidiyorum. Kimseye de buraya geldiğimi söyleme."

******

"Haklısın Hayalet, yeşil plaka BMW nin bagajaında duruyor."

"Ben demiştim amirim."

"Bunlar bir iş çeviriyor ama ne?"

O arada Behzat'ın telefonu çalar.

"Ha...kimsin?"

"Ne haber başkomiser?"

"Ulan sen....Ercüment senmisin ulan.."

"Benim başkomiser, özledim seni, bir sesini duyayım dedim."

"Neredesin sen?"

"Çok uzaklarda değil, yakınlardayım."

"Ulan seni bir yakalarsam bir daha elimden kimse kurtaramaz seni."

"Ha...haa...ha... Başkomiser sana bir haberi var."

"Ne yumurtlayacaksın yine?"

"Sen meşhur oldun."

"biiiiiiiiiip git, Ercü ben zaten meşhurum bu alemde."

"Küfür etme başkomiser, şimdi daha meşhur oldun, kasetin çıktı."

müs

"Ne kaseti ulan?"

"Seks kaseti tabii, Savcı hanım da fena değilmiş. Ha...haa..haaa."

"Hay...ben senin...biiiiiiiip."

********

"Alo Esra....."

"Ne oldu Behzat? Sesin kötü çıkıyor."

"Hemen iki polis al, evine git. Oraya kamera koymuşlar."

"Ne diyorsun sen?"

"Ne diyeceğim Esra, bizi kasete almışlar, hemen git kontrol et."

"Tamam hemen gidiyorum.

"Ben de geliyorum."

******

"Bir dakika amirim."

"Ne oldu Eda?"

"Sizi Emniyet Genel Müdür yardımcısı çağırıyor."

"Hay...ben böyle işin..biiiiiiiiiip"

******

"Beni istemişsiniz"

"Seni şu andaki görevinden alıyoruz Behzat. Emlakçıdan aldığın kasetleri de bize ver. "

"Neden ama?...Kaset işlerini organize edenler bu binadan."

"Sen bu şubede yaşadıklarını unut, ve ekibini de alıp, tekrar cinayet şubesine git."

"Ama bana emniyet müdürü bu görevi vermişti."

"Emniyet müdürü şu anda gözaltında. Ben de seni ve ekibini bu görevden alıyorum."

"Neden? Tam işin sonuna gelmişken...."

"Behzat.....Savcı hanımla ilgili kasetinin piyasaya çıkmasını mı istiyorsun?"

*******************************REKLAMLAR**********************************************

* Olayların ayrıntılarını öğrenmek istiyorsanız, blog yazarları kısmına Ayrıntıda gezinmek yazıp, tıklayın ve ayrıntıları öğrenin.

**********************************************************************************************

* Milliyet blogun yeni tasarımında blog kategorisi, eski tasarıma göre pasifiye edilmiş durumda. Kapasiteleri blog kategorisiyle sınırlı olan blogcular için, "Blog kategorisi dışında nasıl blog yazılır" adlı kitap çıktı. Kitapçılarınızda arayınız.

*******************************REKLAMLAR BİTTİ.******************************************

Beni istemişsiniz"

"Seni şu andaki görevinden alıyoruz Behzat. Emlakçıdan aldığın kasetleri de bize ver. "

"Neden ama?...Kaset işlerini organize edenler bu binadan."

"Sen bu şubede yaşadıklarını unut, ve ekibini de alıp, tekrar cinayet şubesine git."

"Ama bana emniyet müdürü bu görevi vermişti."

"Emniyet müdürü şu anda gözaltında. Ben de seni ve ekibini bu görevden alıyorum."

"Neden? Tam işin sonuna gelmişken...."

"Behzat.....Savcı hanımla ilgili kasetinin piyasaya çıkmasını mı istiyorsun?"

"Ne?....Tabii ya....Kameradaki ikinci kişi size bağlı bölümde görevliydi.Şimdi hatırladım.......... Demek bu işleri organize eden sizsiniz..Siz...siz.....Cemaat yani..."

"Aramıza hoşgeldin Behzat."

................................////....................................

...............................(0 0)...................................

.................................(_)....................................

-========oOO====================¬

.................İKİNCİ BÖLÜMÜN SONU..................

L=======================oOO=====-

.........................................................................

..............................|__|__|.................................

................................|| ||.....................................

............................ooO Ooo................ ................

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..