Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '13

 
Kategori
Sinema
 

Behzat Ç.Ankara'ya karşı

Behzat Ç.Ankara'ya karşı
 

Behzat Ç ve ekibi iş başında


Yönetmen: Serdar Akar

Oyuncular : Erdal Beşikçioğlu, Sanem Çelik, Fatih Artman, Nejat İşler.

Behzat Ç. küçük ekrandaki başarısını (ne yazık ki) sinemada tekrarlayamıyor. Bir türlü sinema tadı veren polisiye olamadı. Bu durumun ortaya çıkmasında, TV’deki aykırı duruşun sinema için çok yenilikçi olmayışı ve daha önemlisi dizideki öykü sadeliğinin sinemaya taşınamaması önemli rol oynuyor. Politik yozlaşmanın yıprattığı polis teşkilatı, adaletsizlik, cinayet öyküsünün dayandığı olay örgüsü, katilin kimliği, şablon kötü karakterler bir araya gelince, film süresi her şeyi layıkıyla anlatmaya yetmiyor. Ortalık dağılınca, öykünün ana damarı olması gereken seri katil kimdir meselesi arka planda kalıyor. Kimse merak etmez oluyor. Diziyi çekici kılan Behzat Ç. ve mesai arkadaşlarının doğallığı, yarattıkları empati sinemada da işe yarıyor. Onların varlığı mizahı ve özgürlüğü enjekte ediyor.

İçişleri Bakanının bir suikaste kurban gitmesi sonrası polis Ankara’da suçsuz bir çok insanı tutuklayınca, halk tepkisini sokaklarda göstermeye başlıyor. Artık işlerden elini eteğini çekmiş olan Behzat Ç. ve arkadaşları da tekrar göreve çağrılır. Behzat bakan suikasti ve başka iki cinayet arasında ortak bir bağ bulunca şüphelilerin peşine düşerler.

Filmin önemli replikleri kötü iş adamı Ertuğrul Çözer’i oynayan Nejat İşler’in söylediği “ben sağ sol ideoloji bilmem, İzmir İktisat Kongresinden beri her yer bizim zaten. Sadece bazılar anlamakta zorlanıyor, o kadar “ ve spikerlik yapan Ilgın’ın “bu ülkede hiçbir şey değişmiyor” sözleri oluyor. Ilgın (Aslı Tandoğan) hapse girmiş ve çıkmış, artık ortama ayak uydurmaya çabalayan bir karakter olarak durumu özetliyor. Finalde Behzat halk direnişi için “çarpışmıyorlar sadece direniyorlar” mırıldanması da akıllarda yer ediyor.

Behzat Ç.nin sınır tanımayan muhalifliği, bol küfreden, bol bira içen pervasız duruşu yanında mesai arkadaşlarının farklı dünyaları filmin en büyük kozları oluyor.  Hayalet, Akbaba, Harun ve Eda farklı dünyaların aynı dili konuşan elemanları olarak filme dinamizm getiriyorlar. Halkın tepkisini yansıtan direniş sahnelerinin Gezi olaylarıyla örtüşmesi, Emniyet teşkilatındaki cemaatlaşma, iş dünyası ve yer altı işbirliği filmin günceli yakalayan bölümleri. Gezi olaylarından önce çekilmiş sahnelerin bir bölümü, olaylardan nemalandı denmesin diye sonradan çıkarılmış. Sorun filmin her türlü politik/ sosyal olaya bulaşıp, kirlenmeden yoluna devam etmesinde. Mizansenlerde ve çatışma sahnelerindeki özensizlik sinema duygusunu zedeliyor. Sonuçta iyi oyuncuların varlığı filmi bir yerlere taşımaya yetiyor. Gerçek şu ki ; çıtanın altında kalmak Behzat Ç. nin doğasında olmamalı.   

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 223
: 1093
Kayıt tarihi
: 12.01.11
 
 

İzmir’de doğdu. Viyana Tıp fakültesini bitirip doktor ünvanını aldıktan sonra Genel Cerrahi ihtis..