Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '12

 
Kategori
Deneme
 

Bekaret

Bekaret
 

alıntı


Erkekler bekaret istiyor.

İster şehirli olsun ister köylü, ister okumuş olsun ister kör cahil farketmiyor. Yüzde doksan dokuzu böyle.

O zaman ne oluyor, kadınlar yalana başvuruyor.

Erkekler her türlü haltı yiyor, bir bir tedrisatlarından geçiyorlar kadınları, sonra da hiç el değmemiş kız oğlan kız istiyorlar. Namus kavramını iki bacak arasına indirgiyorlar.

Namus kafadadır oysa, dürüst olmaktır namuslu olmak. Hangi haltı yiyorsan çıkıp insan gibi "Ben yaptım." demektir. Bedeli ne olursa olsun.

Öyle kızlar tanıdım ki evlenene kadar sürüyle erkekle çıkıp, cinsel ilişki yaşayıp evleneceği adama bakire diye kendini satan. Beceriyorlar vallahi, bin bir türlü numara var bunlarda. Ama bu numaraları yapmaya zorunlu hissediyorlar kendilerini, çünkü başka türlü evlenemeyeceklerini düşünüyorlar. Oysa dürüst olsalar, kendilerini olduğu gibi kabul eden erkekle evlenip belki daha mutlu olurlar. Kızmıyorum onlara, kolay değil böyle bir toplumda bu konuda dürüst olmak.

Ben erkeklere kızıyorum ve onları yetiştiren kadınlara. Erkekler ne kadar düşüncesiz, duyarsız, şiddet yanlısı ve geri kafalıysa bu biraz da annelerinin kabahati. Ağam, paşam, aslan oğlum diyerek yetiştirilen, her şey ayağına getirilip hizmet üstüne hizmet edilen erkek çocuktan büyüyünce nasıl olması beklenir ki?

Duygu Asena nesliyim ben. Kadınca dergisindeki yazılarının tiryakisiydim. Gerçi oldum bittim bu konudaki düşüncelerim böyleydi hiç değişmedi, ama Duygu Asena pekiştirdi, çaktı koca koca çivilerle beynime.

Bekaret karşıtı değilim, kadının bedeni kendinindir. İster dinsel nedenlerle ister kişisel sebeplerle bekaretini korur yahut korumaz, kendi bileceği iştir.

Sadece bekaretin kadının namusunun tek göstergesi olmasına karşıyım. Öyle örnekler var ki, kadın bakire olsa bile gerdek gecesi kan göremeyen erkek çılgına dönüp cinayet bile işleyebiliyor. O kadar cahil ki, kadınların yüzde yirmisinde elastik zar olduğundan haberi bile yok. Kadınların bir kısmının da yok tabi, orası ayrı bir konu. Cinsel eğitim alamıyor ki gençler, anne baba anlatmıyor, okulda öğrenmiyorlar, o zaman yalan yanlış etraftan, ondan bundan duyduklarıyla yetiniyorlar. Kitap okuma alışkanlıkları olsa belki okuyup öğrenecekler de o hiç yok.

Böyle gelmiş böyle gidecek gibi görünüyor. Şehirlerde belki yavaş yavaş değişiyor yargılar, ama devede kulak misali o da.

Yani erkekler daha çok uzun zaman bekarete takılı kalacak. Kadınlar yine yalana başvuracak. 

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..