Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Bekarlık sultanlık mı yoksa rezillik mi?

Bekarlık sultanlık mı yoksa rezillik mi?
 

Evlenmek şart mı sizce?

Sıcak bir aile kurmak çoluk çocuğa karışmak mı lazım bu dünya da?

Ya da ömür boyu bu dünya da bekar kalıp yalnızlığa mahkum olmak mı yoksa?

Allah’a şükürler olsun ki zamanın da evlenmişim. Sevdiğim bir eşim ve Allah bağışlarsa biri on bir yaşında orta bire giden, diğeri beş yaşında daha okula gitmeyen iki tane kızım var. Yine şükürler olsun ki son derece de mutluyum. Ama beni endişelendiren ve beni rahatsız eden konu geçenlerde oldu. Hani hiç evlenmek istemeyen bazı dik kafalılar var ya, kafam onlara takıldı. Nasıl takılmasın ki! Hiç hayatında evlenmemiş ve kadın yüzü görmemiş, sevgi nedir bilmeyen, belki sıcak aile ortamından uzak kalmış bir insandan bahsediyorum. Dayımdan. Şimdi 82 yaşında olup ihtiyarlamış, eli ayakları elden çekilmiş kendine bakamaz durumda iken özelikle sevgili eşimin isteği doğrultusunda birkaç ay önce ölümüne kadar bakmak üzere yanıma aldım. İnsanlık görevimi yapmaya çalışıyorum. Hiç şikayetim yok ama beni geceleri bir düşüncedir alıp götürüyor. Üzülüyorum.

Niye üzülüyorum ki. Nihayetinde o dayım ama, neden evlenmemiş acaba bir sebep mi vardı yoksa? Anlamışta değilim? Eşime de bakıyorum o da şikayetçi değil de yalnızca onu soyup altını eşimle beraber değiştirmek zoruma gidiyor olsa da, her şeyim helal olsun ona. Geçen günlerde kırmış olduğu kalça kemiğini ameliyat ettirdim ve sonuçunda yürütmeye çalışıyorum. Kolay değil o yaşta.

Diğer yandan evlenme yaşını biraz geçmiş iki tane kayınbiraderlerimden bahsedeyim size. Onlarda dayım gibi hiç evlenmek istemiyorlar. Onların evlenmemeleri beni ilgilendirmiyor tabi, ama dayımın son halini gördükçe ister istemez evlenmek şart mı? diye aklıma takılıverdi birden. Ne dersiniz?

Bana kalırsa erkek için şart gibi. Sevgi aşk ve nihayetinde kadın erkeğin hayatına girmelidir.

Çünkü hayatını renklendirecek sebep olan kadındır.

Onu mutlu edecek olan tek varlık kadındır.

Ona çocuk verecek ve çocuklarına analık edecek olanda kadındır.

Hastalığında yanı başından ayrılmayacak olanda kadındır.

Evine geldiğinde ilgi gösterecek ve de önüne sıcak bir çorba koyacakta yine kadındır.

Kadın erkek için bir nimettir. Çünkü onda sevgi vardır, aşk vardır, ilgi vardır. Yeter ki onu istemesini bilmek lazım. Onu sevmek, saymak, ilgi göstermek lazım. Gençliğinde onunla sırf seks yapmak değil ihtiyarladığında, üstelik elin ve ayağın elden düşünce ve nihayetinde muhtaç durumda iken ömür boyu yanı başında ki hayat arkadaşın elini uzatacak. İcabında altını değiştirecek tek kişidir o.

Bir erkek için kadın tarif edilemez bu yüzden.

Evlenmek şart mı sorusuna gelince yorumu size bırakıyorum.

Acaba niye yazdım bu yazıyı. Niye mi olacak? Ben görevimi yapıyorum, hayatta bekarlık sultanlıktır diyenlere bir sözüm olsun diye, yaşadıklarımı, gördüğüm olayları onlara izah edeyim diye tecrübe edindiklerimi aktarıyorum yalnızca. Çünkü bekarlığın sultanlığını değil de rezilliğini gördüm. Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..