Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '07

 
Kategori
Edebiyat
 

Bekilli 2007 Şiir yarışması sonuçlandı

Bekilli 2007 Şiir yarışması sonuçlandı
 

2007 Şiir yarışması da sonuçlanmış Bekilli festivali için. Yarışma sonuçlarını Bekilli'ye gelemeyecek olan dostlar için yayımlamak istiyorum. * Ayrıca Lavaracı.com un radyosu da var. ** Festival sırasında sanırım canlı yayın yapacaklar. Tekrar hatırlatalım. Festival 31 Ağustos Cuma günü başlıyor.

Lavaraci.com sitesinin düzenlediği “21.yy.Hayyamları Aranıyor” şiir yarışmasının sonuçları

1.Özkan Satılmış
2.Mehmet Ersoy
3.Özgür Ozan
Mansiyon Murat Karacan
Lavaracı onur ödülü Özgür Özmeral
Küp Şarapları ve Jüri Özel Ödülü Sevim Erdoğan Tezel


1.Özkan Satılmış
Üzüme Boyanırken Yeryüzü

Salkım saçını topladı bağ
Eylül'ün aynasında
Suyunu soyundu

Tanrı’nın damak atları kadar sabırsızdım

Şişelere örüldü sıcaklık
Karıştık mahzen çiçeklerine

Yoldum aklındaki mantarı
Bir şelale kendini şaşırdı dökülüşünle

Çalkaladım harflerini
Çemberimi genişletip hızlandıran kokun
Küstürdü çam ağaçlarını, nergisleri…

Bir kadının metal çizgilerinden
Dilimde kalan yuvarlak notalarla
Yoğun bir şarkıya başladı rüzgâr

Dik açılarla geldin iliklerime
Kızarıp içine çekildi gölgemin boyu

Ardışık ormanlar kurdun evin bağrına

Buzulunu öptün damarların
Çağ atlattın yüreğimdeki bahçeye

Gökyüzü boyunca serpilmenin ipiyle
Çekildim bir tenin asma yaprağına


Özkan Satılmış

2.Mehmet Ersoy

GAZABINDA MAYHOŞ

"kuzeyde şarap kokan dayıma..Stockholm günlerine, acıyla."

1.

İçinde
üzüm buğusuyla yamalı bir düşün
geceye refakat eden sancısı

günahın aritmetiğinde yaralı pusulalar
suya rengini veriyor
bu yüzden hep kuzeyi gösteriyor
yaslı ve soğuk.

2.

İçinde
erken doğuyor aşk
nefesinde kibirli çarpıntılar

ekşi bir zamana şahit yazılıyor dilim
ateşi yüceltsin diye şiir iliştiriyor
göğün yıllanmış gözlerine
kuvöze dönüyor sokak.

3.

İçinde
İhtilaller, devrik krallar ve ilk yudumda hasret tadan bir mültecinin,
ağzına mermi sürülen silahlar gibi, acıdan bir maskeyle
yürümesi kalbindeki bağı

gazabında bir şair ölüsü çizerek cama
kırmızı ya da beyaz!


Mehmet ERSOY
Şubat 07, Esrefpasa/Izmir,

3.Özgür Ozan
Üzümden düşen bin parça

bağının serinliğine bağladım kızıl çaputumu
salkım, alkım olsun diye kokladım sesini
seyreldim


Çallı tanrı’dan
geçen buluttan
bulutun yeşildeki ıslaklığından bildim seni
gülü laleye doldurmaktan
ölüsevici topraktan bildim


kadınım sensin
boşuna mi çağırır meyve teni

dimağım, damağım, dudağım, dilim
aşksızlığımı küpüne sormaya
çok uzak al'dan geldim
esrit beni


Özgür Ozan/İzmir

Mansiyon Murat Karacan
SALKIM SAÇAK

Elma kanıyordu gözlerime
İçtikçe gece
Peynir beyazlıyordu ardı sıra
Dün nüfusuma geçirdiğim üç beş şişeyi
Reddettim bugün evlatlıktan
- İçi boşları kim neylesin

Acıyordu kadehlerin dudaklarındaki iz
Bütün öküzler gözlerini açmış
bana bakıyordu
- Ulan hiç mi sarhoş görmediniz

Ben akşam ağlarım
Bardak niye kırmızı


Teklifsiz
Bazen geceler beyazlıyordu
aklımı alıp da koynuna
Arkasından bakış
Şeffaf şeftali şurubunun
Yanına ne koysam fazla
Üstünden ne alsam eksik
Ak Sam'dan alınırdı
Gök kuşaksız çıkmazdı sahneye
bulutları yudumlamadan
Ah! Güneş karası
Kara koldan vururdu yüzümüze
Mataraya sığmayan
Dudağından sızan gamzeye düşerdi
bozumunda bağın
Kaderinde varsa şişeye tıkılmak
kararırdı bütün papazlar

Ben akşam ağlarım
Ne vardı şarabın köründe uyanacak

murat karacan

Lavaracı onur ödülü Özgür Özmeral
ÜZÜM

Toprak içine alınca çekirdeği
Tane düştü
Patladı taze bir kırmızı
Yaprağını saklayan dal
yere eğdi kendini
Ben gördüm
beyzadem tahtını kemirdi

gökten bir filiz uzandı dünyaya
Rayihasını kendinden ayırıp sır etti
Ben bildim
Dionysos ve Nietzche bedenine sürgündü

Bu yangını düş sandı herkes
Adına gençlik dedi üzüm
Kıraç toprakların sarhoşluğunda
Kullanışsız bir oyunun parçasıydı oysa
ne sokaklarının serserisi
Ne soyuna layıksın dedi soylu yosma
Şarap tanrısının sonsuz bereketi
Kaçak peygamberlere kafa tuttu
Yağmurunu terk etmiş bir bulutla:

"Koca toprak kınından çıkardın beni
Suyunu anam bildim.
Soğuğunu hüznüm.
Kalabalığın çeşnim.
Rengin namusum oldu
Uzat yolumu cinnetimi göreyim

En derinde kal
Çünkü ayrılık gidenin dışında kalmaktır.
En mahrem yerine sarılayım. Kurtuluşumu yaz.
Çünkü kahraman, en derine inebilendir.
Dinlendir beni
Ben ayıramam kendimi kekremsi tenimden. "

Cesaretini sıyırdı kökünden
Temrenini kirdi
Acı, teninde kaldı
Acıyı zehirden ayırdı
Çünkü şeytan tanrının izine muhtaçtı
Ve lanetlenen lanetleyeni hiç unutmazdı.

Ben gördüm
Bir çığlık gibi sevişti üzüm
Toprağın gözü seğirdi
Gök-yüzüne baktı
Sarhoşluğu kendi denemeden
Başkasına hiç sunmadı
Özgür ÖZMERAL

Küp Şarapları ve Jüri Özel Ödülü Sevim Erdoğan Tezel

ŞEREFE

Gönlüm gibi doldu yine kadeh bu gece
Bilirmisin kaç kere
İç bakalım aşık
Aşkı yudumla her saniye, gecede

Yanıma geliverir hemen sevdalım; içtiğimde
Gözlerini kilitler yine; bir kadeh dolusu şarabı düşlerime

Düşmeden düşlerim gel sen de iç serin serin
İç hadi iç sevdalım, dudaklarımdan iç, derdimi sorma biliyorsun kuyudan derin
Uçalım gökyüzüne, birlikte, ötesini düşünmeyelim derim

Biliyorum...
Tan yeri ağarırken gün ışığıyla gideceksin yine
Uzat dudaklarını
Şerefe diyeceğim sevdiceğime
Sızarken şarap dudaklarımın kenarından içeriye
Öp... de... uy sen de bu güzelliğe
Şerefe...
Şerefe gidisine
Şerefe dönemeyişine
Şerefe şarabı önemseyişine.

Sevim Erdoğan Tezel /Bursa


2007 Şarap Konulu Şiir Yarışması Kurallarını gelecek yıllarda katılmak isteyen şair dostlarımıza bilgi olsun diye yayınlıyorum.

Merhaba...
31 Ağustos 01-02 Eylül 2007 Tarihleri arasında yedincisi düzenlenecek olan ''Bekilli Şarap Ve Üzüm Festivali'' kapsamında geçen yıl ilk defa yaptığımız ''XXI. yy Hayyam'ları Aranıyor'' başlıklı şiir yarışmasının ikincisini düzenlemekten mutluyuz ve yeniden bir araya gelebilecek olmanın heyecanıyla selamlıyoruz sevgili şiir dostlarını.

Geçen yıl düzenlediğimiz yarışma doğum anı telaşıyla geçti.Acemiydik, korkuyorduk, sancılıydı. Sonunda hiç tanımadığımız dostlarımızın olduğunu fark ettik. Hayatlarında birbirlerini hiç görmemiş insanların aslında ne kadar eski dostlar olduğunu gördük.

Geçen yılın heyecanını bu yıla iyi bir ekip çalışması ve daha profesyonel bir yaklaşımla taşıyacağız diyoruz ve biliyoruz ki köprüler geçit vermeyen yerlerde yoldur, biz yüreklerimizi köprü yapıyoruz gelin ikinci Hayyam'ı da çıkaralım içimizden.

Türk şiirinde de ''Şaraba akan şiirler'' olsun.
Bu yıl şiir mahzenimizin raflarını sizin için genişlettik.
Bu yıl kadehe şiirler doldurmak için yola çıktık.
Bu yıl yine yürekler kadeh, şiirler şarap olsun istedik…
Başvuru:
Başvurular 10.04.2007-10.08.2007 Tarihleri arasında , internetten www.lavaraci.com sitesinde yapılır. Başvuru ücretsizdir.
Yarışma Sonucu:
Ödül alan şiirler, yukarıda yarışma takviminde belirtilmiş olan tarihte www.lavaraci.com, www.bekilli.bel.tr ve işbirliği içinde olduğu sitelerde ilan edilecektir. Ödül töreni Bekilli 7. şarap festivalimizde yapılacaktır. Yarışmaya katılan tüm şairler ve dostları festivalimize davetlidir.Konaklama ve yemek giderleri tarafımızdan sağlanacaktır.

Telif Hakları
Yarışmaya katılan şiirler internet ortamında sergilenecektir. Ayrıca bu şiirler yayınlanacak bir kitapta toplanacaktır. Yarışmaya katılan tüm şairler, yarışmaya kattıkları şiirlerinin gerçek ve sanal ortamda, ulusal ve yerel basında, sanat dergilerinde, www.lavaraci.com veya işbirliği içinde olduğu diğer web siteleri ve yayınevleri tarafından yayınlanmasını kabul etmiş sayılacaklardır. Şair bunu kabul etmekle, şiirin telif haklarını www.lavaraci.com veya Bekilli Belediyesi’ne devretmemekte ve şiirin kanuni haklarına sahip olmaya devam etmektedir; ancak şiirin ek bir sözleşmeye gerek kalmaksızın, www.lavaraci.com veya yetki vereceği kuruluşlar tarafından sanal ve gerçek ortamda yayınına izin vermiş olmaktadır.www.lavaraci.com kazanan ve kazanmayan şiirlerin sanal ve gerçek ortamda yayını için şairin kendisine veya temsilcilerine herhangi bir ad altında ücret ödemeyecektir. Yayınlanacak kitapta yer almaya hak kazanan şiirlerin sahiplerinden ayrıca izin almaya gerek olmayacak ve bu şiirlerin sahiplerine herhangi bir telif ücreti ödenmeyecektir. Yarışmaya şiir gönderen ve online olarak şiirlerini katan şairler yukarıda yazılı olan hüküm ve kuralların tamamını kabul etmiş sayılır.

1. Tüm dünyadaki 18 yaşını doldurmuş herkes Türkçe yazılmış 1 adet şarap konulu şiiri ile yarışmaya katılabilir.
2. Şiir daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış olmalıdır.
3. Şiir alımları 10 Nisan 2007 -10 Ağustos 2007 tarihleri arasındadır.
4. İlk 3’e mansiyona ve Lavaracı onur ödülüne hak kazanan şiirlere ödülleri verilecektir

Şarap Konulu Şiir Yarışmamızın Seçici Kurulu:
Ahmet Günbaş
Ayten Çolakoğlu
Cezmi Ersöz
Dolunay Ünal
İlker İşgören
Levent Özbek
Mahzun Doğan
Salih Bolat
Tuğrul Keskin
Uğur Özdemir
Veysel Çolak
Yelda Karataş

*http://www.lavaraci.com/ust/sayfalar.aspx

** Radyo Lavaracı

http://www.lavaraci.com/radyolavaraci.wpl

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..