Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '19

 
Kategori
Magazin
 

Bekir Akın Röportajı

Bugün size bir yetenekten bahsetmek istiyorum. Kendisi henüz 18 yaşında tam bir Rap sanatçısı. Gerçekten bir yetenek, kendi şarkıları yapıyor, yayınlıyor. Binlere aşan dinleyicilere sahip. Ben de bu yeteneği bulmuşken kaçırmak istemedim ve kendi kendime "Yahu kızım bir köşen var yazıyorsun, bari bir işe yarasın. Sesini duyurmak isteyen yeteneklere bir kapı olsun." diyerek aldım Bekir Akın'ı karşıma. Ben sordum, o cevapladı. İşte o röportajımız:

 

-Merhaba Bekir Bey, bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

- Öncelikle bana bu fırsatı sunduğunuz için teşekkür ederim. Ben Afyonkarahisar'ın Bolvadin ilçesinde doğmuş ve şu an lise döneminin son dönemecine girmiş biriyim. Aslında bu yıl yani 2019 da mezun olmam gerekiyordu ama 1 sene lisede hazırlık okudum. O sebepten seneye mezun olacağım . 18'inde deli dolu , hümanizm yolunda giden herkese her görüşe saygı duyan biriyim.

 

-Peki Rap'e ve Hip-Hop 'a olan yeteneğinizi ilk ne zaman fark ettiniz?

-Aslında çok yetenekli olduğum söylenemez ama bu kişisel görüşüm. Çevrem bunun aksini iddia ediyor ve ben de her zamanki gibi yetenek değil, yazdıklarımın esintisi olarak görüyorum diyorum. Ama dinleyici kitlem aksini düşünüyor diyebilirim.  2007'de amcamın oğlu (abim) sayesinde dinlemeye başlayıp 2012 de artık bende bu işi yapabilirim dedim. Çünkü içimden geçenleri kimseye anlatamıyor, derdime tercüman olamıyordum . Bu sayede herşeyi anlatabildiğimi öğrendim ve o gün bu gündür 2012'den beri piyasanın içindeyim.

 

-Bu süreçte ailenizin yeteneğinize tepkisi ne oldu?

-Ailem ilk başta yadırgasa da en büyük destekçim oldular . Hatta ilk mikrofonumu annemin desteği ile aldım . Sonra babam da arkamda durdu derken tüm aile duydu. Bu da benim için moral açısından güzel oldu diyebilirim . Yoluma daha emin aile destekli adımlarla gidiyorum .

 

-Şarkılarınızın sözleri size mi ve size aitse hangi duygularla yazıyorsunuz?

-Tabii, her söz bana ait . Bazen oturup çıkmaza düştüğüm zamanlar ülkemizin sorunlarına çare bulmak için yazıyorum . Belki sesimi duyan olur da bir arada birleşir kutuplaşma yaşanmaz diye ümid ederek yazıyorum. Genellikli ve öncelikli ruh halim böyle oluyor . Bazen de kendim içimden gelerek yazıyorum; geçmişi, yaşadıklarımı, zorlukları.

 

-Rap ve Hip-Hop alanında "Benim ilham kaynağım" dediğiniz öncü bir sanatçı var mı?

-Evet var, hatta üstte de bahsettiğim üzere 2007'de rap dinlemeye başladım. 11-12 yıldır neredeyse Şanışer hayranıyım. Hem de öyle böyle değil . 2012 de ise beni bu işe iten ondan ilham alıp rap'e başlamamdı. Aynı Sarp (Şanışer) abinin Fuat Ergin'den etkilenip ben de bu işe başlamalıyım dediği gibi .

 

-Peki neden Rap? Yani Rap ile söylemek istediklerinizi dile getirince diğerlerinden; poptan, arabeskten ne farkı oluyor?

-Bu en güzel soru sanırım . Öncelikle bu soru için teşekkür ederim. Neden rap konusuna geçeyim. Rap benim çocukluğumda büyüdüğüm sokakları , derdimi anlattığım şarkıları , kısacası gerçekleri anlattığı için bu daldayım. Hayatım olmuş artık rap. Bu konuya pop ve arabesk konusuna iki şekilde bakacağım. İlki pop olsun, pop genelde sadece hayallerden ibaret olduğu için beni cezbetmiyor. Ben sokakların içinden gelmiş zorluğu görmüş bir bireyim, 18 olsam da . Yokluğu da gördüm varlığı da ama varlık olunca da kendimi göğe çekmedim. Günümüz pop sanatçıları maalesef bu batağın yolcusu gibi.. Tabi kimsenin sanatçı kişiliğine birşey demiyorum aksine saygı da duyarım ama benim için böyle . Arabesk konusundaki fikrim ise büyük sanatçılarımız var Müslüm Gürses, Ferdi Tayfur, Adnan Şenses gibi. Çok güzel insanlar . Ama son zamanlarda rape karıştırıp o duygusal arabeski bağıra bağıra söyleyen insanlar türedi rap altyapıları ile arabeske karşı değilim yani . Sadece rap ile arabesk karışmasın.

 

-Gerçekten keşfedilmeyi bekleyen, harika bir yeteneksiniz. Albüm çıkarmayı düşünüyor musunuz? Bu konu da ileri de ki hedefleriniz neler?

- Albüm konusunu düşünüyorum, geçmişte yaptığım birkaç albüm çalışması var . Çoğu EP yani birkaç şarkıdan oluşmuş . Şuan öncelikli hedefim üniversite sınavı olduğu için seneye büyük çaplı bir albüm düşünmüyor değilim . Sınava kadar olan single projelerim var yani single single devam edeceğim sınava kadar.

 

-Son olarak Damla Damla Yokluğun adlı bir şarkınız var ve sözleri gerçekten güzel. Bu şarkının hikâyesi ne? Nasıl ortaya çıktı o sözler?

-Damla Damla Yokluğun'u garip ve buruk bir aşk sancısı sonrası kaleme aldım . Bunun hikayesi mutsuz biten bir hikaye, aynı hanımının koca üstad Aşık Veysel'i terketmesi gibi . Hayat acımasız , gerek ben gerek benden küçük gerekse büyük herkese tavsiyem hayatınıza alacağınız kişi kız erkek fark etmez öncelikle sevin. Bunu ilişki olarak almayın . İnsanları sevin, doğayı sevin, hayvanları sevin . Kısacası herşeyi sevin . Kimseye kin ve nefret beslemeyin. Eğer öyle bir durum söz konusu olursa yazın, anlatın ,çözüm arayın. Sakın ama sakın bu sözüm hemcinslerime; kadınlara bir tokat dahi atmayın atacağınız kalem olsun vurduğunuz ise yazdıklarınız olsun. Bu olayları böyle çözün ve asla bir kadına karşı zorba olmayın. Lütfen.

 

Ve röportajımız bitti. Eee artık siz de Bekir Akın'ı dinlersiniz. Valla ben albümü çıkana kadar eski şarkılarınla idare edeceğim. Dinleyin, dinletin...

 
Toplam blog
: 17
: 136
Kayıt tarihi
: 29.07.18
 
 

İçinden geçenleri, dilinin ucuna düşenleri kalemine anlatıyor. O da yazıyor. ..