Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '10

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Bekir Coşkun olayı

Bekir Coşkun'un insaniyetine sonuna kadar inanırım ben en çok, sevgi dolu olduğunu, aslında hiç kimseyi kırmak istemediğini bilirim. Gittiği her yerde de okumak isterim kendisini..

Belli başlı sevdiğim yazarlar vardır böyle, yazılarını okumaya çalışırım düzenli olarak. Ali Sirmen öyledir mesela, Ece Temelkuran keza, Bekir Coşkun da onlardan biri.

Bekir Coşkun'un Habertürk'ten gönderilmesi çok üzdü beni, Bekir Coşkun da kırgın belli ki, köşe yazarlığını bırakmaktan bahsediyor. Hayır, yüz kere hayır... Bekir Coşkun'un Habertürk'ten ayrılmasının sebebi bana göre sonuna kadar nettir ve hükümettir. Turgay Ciner tabii ki "evet hükümet baskı yaptı, ben de bu baskılara boyun eğdim ve kovdum" demez, Hüseyin Çelik elbette ki "evet biz istemedik Bekir Coşkun'u" demez. Gösterilen gerekçe (verimsizdi, iyi yazamıyordu vs.) kırıcı olduğu kadar da saçma. Bir yılı bile geçmeyen bir süre önce Bekir Coşkun'u gazeteye alırlarken Bekir Coşkun yine böyle yazıyordu, yazı tarzında değişen hiçbir şey de olmadı.

Şimdi Bekir Coşkun'u iki gazete istiyor, biri Sözcü, biri Cumhuriyet. Bu haberin olduğu yerlerde okuduğum yorumların bazıları çok büyük bir yanlışa düşüyorlar: Kitlelere ulaşmak istiyorsa Sözcü'ye geçsin. Bu yanlış bir değerlendirme, Sözcü'nün düzenli olarak artan tirajı saygıyı hak ediyor kuşkusuz. Fakat yazdığı yazıları iki gazetede de o gazetelerin kitlesi okuyacak ve diğer sitelerde, bir takım yerlerde alıntılandığı ölçüde diğer okurların haberi olacak çoğu zaman.

Sözcü'nün yaptığı şey kuşkusuz cesaret istiyor. Böyle bir dönemde muhalif olmak zaten başlı başına cesaret istiyor. Fakat Bekir Coşkun hangisini seçsin derseniz ben Cumhuriyet'i tercih ederim. Mine Kırıkkanat da orada yazmaya başlıyormuş. Haluk Şahin'in de orada yazacağı söyleniyor şu an.

Bekir Coşkun'a az buz değil, Cumhuriyet'in başyazarlığı teklifi götürüldü. Cumhuriyet'te yazacak olmasını umut ediyorum ve bir kez daha umuyorum ki kısa zaman içinde yazılarını okumaya başlarız. Zaten okunacak kaç yazar kaldı şu basında?

Not 1: vimeo adlı internet sitesi kapatılmış, CHP'li bir milletvekilinin başvurusu üzerine olduğu söyleniyor. Aferin ona. Tebrik ediyoruz. Bütün internet kapansın bence.

Not 2: "Şarkıların şefkatli büyücüsü", geçmiş olsun. Söylenecek şarkılar çok daha...

 
Toplam blog
: 142
: 1092
Kayıt tarihi
: 27.09.09
 
 

Ankara Üniversitesi Hukuk Fakülteliyim. Seyahat benim için bir tutku, her fırsatta bir yerlere ka..