Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '18

 
Kategori
Kitap
 

Bekir Dağsever'den İki Kitap

Bekir Dağsever'den İki Kitap
 

Bekir  Dağsever  Adana'dan  Çukurova'dan geliyor. Sanatımıza , kültürümüze  değer veren     bir yazın eridir.  Zaman zaman Anadolu’muzun değişik kentlerinde  yapılan  şiir  ve kitap gülerinde  onu görüyoruz. Cana yakın sevecendir. Adana’nın iklimine  uygun olarak yetişmiştir. Hiç bir yer de  “ben şairimi, ben yazarım” demiyor. Ama durmadan da yazıyor. Yazdıklarını kitaplarda topluyor   ve bunları da   şair ve yazar dostlarına   gönderiyor. Onları ihmal emiyor. Geçenlerde evimize uğrayan postacıdan  bir paket geldi.   Paketi heyecanla açtım. Paketin içinde  bana imzalı olarak armağan ettiği   iki  yeni kitabı vardı.

Biri "   Küçüklere   de Büyüklere de MASALLAR  "   (2013),  / Dağsever yayınları,  kitap 86 Sayfa olup no:6,  Diğeri "  Kutsal  lkili   / Öyküler kitabıdır. 1. Basım 2016 ‘dır ve Adana ‘da  basılmıştır. Bu kitap ta 90 sayfadan ibarettir. Her iki eserinin  de tertemiz bir baskıları vardır.  Kutsal İkili   Öyküler  kitabı  “ Bin Çiçekli Bahçe Yaşar Kemal Yarışmasında 2.lik ödülü de  almıştır. Bu değerli kitaplarını bana armağan eden vefalı dost Bekir Dağsever’e yürekten teşekkürlerimi sunuyorum.

Bekir Dağsever öykülerini  yazarken giriş, gelişme  ve serim  bölümlerine  çok dikkat ediyor.  Sonuç bölümünü  anlaşılır bir Türkçe  ile    bitirmeğe çaba  gösteriyor. Akıcı ve yalın bir dili vardır. Yaşayan Türkçeden yanadır. Yazdığı öykülerinde birinde aynen şunları yazıyor.

“  Yazmak için kendimi zorlamalıymışım. Şimdiye kadar yazdım da ne oldu? Başım göklere mi değdi? Yayınlanıp satılan kitaplarımdan katlar, yatlar mı aldım? Sonra model arabalara binip lüks içinde para babaları gibi “sen yaz, ben okurum” diyenlerim mi oldu?  Uluslararası arenada soykırım aldatmacasına payanda vererek ödüller mi aldım? Öyleyse niye yazıyorum ki? Bunu da bir türlü anlamış değilim. Öykülerimde tarih kültürü, yaşanmış veya yaşanması olası olan olayları   toplumsal değerleri  fazla  öne çıkarıyor muşum. Oysa entel yazmalıymışım” diye yazıyor Bekir Dağsever. ( s.15)  Bunlar Bekir Dağseveri’in serzenişleridir.   Sen yazmana bak sevgili  Dağsever, bir gün elbette  okuyucularında  çok olur.  Ona, buna kulak asmamanızı diliyorum. Zaman ergeç sana hak verecektir.  Altının değeri ni   kömürcü değil  sarraf bilir. Bu “Kutsal   İkili  ? Öyküler kitabında  20  tane öykü vardır. Hepsini de  severek okuduğumu belirtmek isterdim. Kitapta   en çok ilgili çeken  öykülerden bazıları:   Ülker Hanımı Unutamadım ( 5 ),  Katim Fadime  ( 9 ), Demir Çavuş’un Nazlısı( 16),  Bu Yara Kapanmaz ( 20),  Kutsal İkili (29 ),   Geçim Derdi (39 ),Yangın ( 67),  Gönül Borcu (79 ), ve Kulakçı Baba (89)   gibi   öyküleri birdaha okumak isterim.

Yazar Bekir Dağsever’in bu ikinci    MASALLAR  kitabında  tam  40   tane  masal vardır.  Daha ö(  (  06  Haziran 2014).  Daha önce de  Bekir Dağsever’le ilgili bir yazımı  Milliyet Blog’ta yazmıştım.  “  Adaena-  Çitli Köyt  Halk  Kültürü “  başlıklı bir yazımda  onun   halk edebiyatı   yani    Folklorumuzla ilgilendiğini yazmıştım.   Aslında   Bekir Dağsever bir yerde yazan, araştıran  kaldığı yörenin geleneklerini,göreneklerini  yazıp topluma kazandıran bir  folklor    sevdalısıdır.  Bu  kitabında da   40   adet  masala yer vermişlerdir.  Masalları   ders verdicidir. Bunları da severek  okuduğumu   belirtmek isterim. Masal   iyi konulardan seçilmiş.   Bunlardan birkaç örnek: Horozun Ezanı ( 7), Göğçe Oğlak (  ), Tilki İle Cuptan Kuşu ( 10), Tilki ile Kurbağa ( 20), Kendini Tavuk Sanan Kartal ( 23),İbibik (29), Serçe( 32), Sultan Süleyman İle Karınca ( 34 ) gibi    masallara yer vermişlerdir.  Hepsi güzel ve ders verici masallar.  Ancak  Bekir Dağsever’e bir tavsiyem olacak:  Bu massalların  kaynağı  neden yok.  Bence bunların kaynağı yazılsaydı deha iyi olurdu diye düşünüyorum. 

Örneğin “Kendini Tavuk Sanan Kartal Masalını anlatan kişi kim, doğum tarihi, okuma- yazması var mı? Tahsili, derlendiği yer ve tarih masalın alt kısmında yazılsaydı daha iyi olurdu. Gelecek baskılarda buna  önem verilmesini diliyorum. Ve Kitaptan bir masal.      

                            HOROZUN EZANI

Bir varmış bir yokmuş; âlemin horozu çokmuş!...Horozun biri ağacın tepesine çıkmış orada uzun uzun ötmeğe başlamış.Horozun sesini duyan  tilki hemen ağacın yanına gelmiş:

- Horoz kardeş hayırdır, orada ne yapıyorsun?

-  Namaz vakti geldi, ezan okuyorum demiş.

-  Yeter okuduğun ezan. Aşağıya   in de namazı kılalım, demiş.

-  Tamam tilki kardeş. Şu ileriden birkaç avcı geliyor, Onlar da elsinler,  birlikte 

     cemaat olalım da namazı öyle kılalım, demiş.

Tilki, avcı lafını duyunca acele işim  var diyerek oradan sıvışmış, gitmiş.

 Bekir Dağsever’ in başka kitapları da vardır.  Mevsimin Son Çiçekleri ( şiir – 1995),Patates Mühürlü Dilekçe ( Öykü / 2005),  Düziçi köyü Avşar Halk Edebiyatı Kültürü ( Derleme / 2009)  gibi eserlerinin yanında Nazlı  Akyol   tarafından  Bekir Dağsever’in Hayatı   ve  Şiirleri  “ konulu  bir de   tez  hazırlamışlardır. Daha Türkçesi B.Dağsever’in hayatı Üniversitelerimizde tez konusu bile olmuştur.   Bu verimli çalışmalarından dolayı şair ve yazar Bekir Dağsever’i yürekten kutluyor, başarılarının devamını diliyorum. 

    Milliyet Blog, Bekir Dağsever ve Çitlikköyü Avşar Halk Edebiyatı Kültürü-

      Abdülkadir Güler (  04 Haziran 2014 )     

 

Abdülkadir Güler

04..04. 2018 -   SÖKE           

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..