Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '16

 
Kategori
İstanbul
 

Bekleme beni İstanbul, gelmeyeceğim.

Bekleme beni İstanbul, gelmeyeceğim.
 

Bir kaç gün önce çok değeri bir yazar ve şairimizi kaybettik. Vedat Türkali. Yaşamına bir çok roman, şiir ve senaryoyu sığdıran Türkalı 'yi biz Edip Akbayram'ın bir kısmını yorumladığı Bekle Bizi İstanbul şiiri ve filmi, dizisi çekilen ünlü eseri Fatmagül'ün suçu ne adlı eserlerinden tanıyoruz.

97 Yaşında yitirdiğimiz çok değerli Vedat Türkali'yi hayırla yad ediyorum.

Biraz evvel onun çok ünlü şiirinin Edip Akbayram tarafından yapılan yorumunu dinledim youtubeden. Şiirin aslı epey uzun.Edip Akbayram bir kısmını türküleştirmiş.

Bu  eseri dinlerken gözyaşlarıma engel olamadım. Türküyü dinledikten sonra şiirin tamamını bir kez daha okudum.Sayın Türkali bu şiiri büyük bir İstanbul özlemi ile yazmış.

Şiiri okuduktan sonra oturdum ve düşündüm. İstanbul'u özledim mi diye.19 Ağustos 2015 tarihinde Bodrum'a yerleşmek üzere İstanbul'dan ayrıldık. Şu anda da 3 aydan fazladır Amerka'dayım

İstanbul'u hiç özlememişim. Doğduğum, büyüdüğüm. okullara gittiğim, ecdadımın mezarlarının olduğu , yıllarca bir çok anı biriktirdiğim  bu şehri hiç özlememek ne acı.

Demekki ne kadar çok bıkmışım kalabalığından, pisliinden, trafiğınden,keşmekeşinden.Bir şehri bir zamanlar çok sevdiğin, her hatırladığında gözlerinin dolduğu bir şehri özlememek ters gelebilir birçok kişiye.

İşin tuhafı 3 aydır ülkemden uzağım, ülkemi de özlememişim. Okuyanlar bana kızacaklar belki ama insanoğlu rahata, huzura çabuk alışıyor..Sorunsuz bir yaşam sürmek şu ahir ömrümüzde rahat geldi galiba bana.

Sonra kararımı verdim.Tek cümle ile yazacağım.

Bekleme beni İstanbul, gelmeyeceğim.

Ülkeme geleceğim ama İstanbul sana gelmeyeceğim.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..