Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '07

 
Kategori
Güncel
 

Beklenen gün gelmiştir

Beklenen gün gelmiştir
 

Efendim eskiden duyardık; yurdışına çalışmaya giden işçilerimize çocuk yardımı adı altında bir para verilirdi. Bu para insanımıza çok cazip geldiğinden o dönemde bir çok işçi istemeye istemeye çocuklarını yurt dışına götürmüş ve Avrupa' nın genç nüfusu iyice azalan topraklarında seri üretim genç nüfus dönemi başlamıştı. Avrupa öncelikle artan bu genç nüfusu çok iyi düzenleyebileciğini, kendi sistemine entegre edeceğini düşündü ise de sonra bunun o kadar kolay olmadığını görerek politikalarında bazı değişikliklere gitmek zorunda kaldı.

Ülkemizde de "Geçim indirimi" adı altında çalışana belli bir para ödenecek. Aslında sosyal anlamda böyle bir geçim yardımının yapılmasını olumlu karşıladığımı belirtmek isterim fakat bu yardımın bazı yönleri bana bayağı ilginç geldi; öncelikle bu yardımı sadece niçin dar gelirli almıyorda maaşı 5000 dolar olan bir kişi de alıyor? İkincisi her çocuk sayısında 4-5 ytl fark konurken ülkemizin nüfus çoğaltmaya uygun yapısı göz önüne alındı mı? Düşünsenize "Rıskını Allah verir" diyerek ortalama 10-15 çocuk rekorlarının kırıldığı bir toplumsal yapı içinde şimdi benim yurdum insanı eline bir hesap makinası alıp; "Bir çocuk 5 ytl getirirse...15 çocuk 75 ytl getirir" gibi basit bazı cebir hesapları yapıp ülkemizin nüfus artış hızına katkı yapma hızını artırırsa? Umarım yardım konusunda belli bir sınırlama getirilmiştir. Bir de çok yüksek maaş alan birine bu geçim indirimi gerçekten ödencek mi çok merak ediyorum. Saygılarımla...
 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..