Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

sufi-su /Emel Yeşilkayalı

http://blog.milliyet.com.tr/sufi-su

12 Ocak '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Beklentiler, gerçekler ve İtalya seyahati

Beklentiler, gerçekler ve İtalya seyahati
 

Venedik (netten alıntı)


Çoğumuzun umutla, sabırsızlıkla beklediği, hazırlık yaptığı, üzerine planlar kurduğu ancak o gün geldiğinde hiçbir şeyin beklediği gibi olmadığını görüp dünyasının yıkıldığı, depresyona girdiği, çaresizlik duyguları yaşadığı zamanlar olmuştur. Bazılarımız bu karamsar duygulardan çabuk kurtulup, yeni duruma uyum sağlayıp, yeni stratejiler geliştirip, yeni öğrenmelerle kişisel gelişimini daha üst düzeye çıkarırken aynı zamanda çevresindekilere de destek olabiliyor. Bazılarımız ise ömür boyu çöküntüden kurtulamayıp yaşamı kendisine ve çevresindekilere zehir edebiliyor. 

Öğrencim Tuğçe ERTEK tarafından mail olarak gönderilen ve hem engelli ailelerinin duygusal durumunu; hem de beklemediğimiz ve değiştiremeyeceğimiz durumlarla karşılaştığımızda yaşamı kendimize zehir etmek yerine yeni bir bakış açısı geliştirerek yolumuza devam etmenin güzelliğini anlatması bakımından çok anlamlı gelen bir örneği sizlerle de paylaşmak istedim. İlginizi çekeceğini düşünüyorum. 

“Çocuk sahibi olmayı düşünmek, İtalya’ya düşlenen seyahati planlamak gibidir. İtalya hakkında kitaplar satın alır ve şahane planlar yaparsınız. Collesium, Michelangelo, Pisa Kulesi ve Venedik’teki gondollar…. İtalyanca konuşmaya bile başlarsınız. Her şey size çok heyecanlı gelir. 

Büyük bir heyecan ve sabırsızlıkla beklediğiniz gün gelir. Bavullarınızı hazırlar ve yola çıkarsınız. 

Saatler sonra uçağınız iner. 

Hostesiniz size ‘HOLLANDA’YA HOŞGELDİNİZ’ der. 

‘HOLLANDA’ diye yarı hıçkırıkla bir ses çıkar ağzınızdan. 

‘NE DEMEK İSTİYORSUN? BEN İTALYA’YA GİDECEĞİMİ SÖYLEMİŞTİM.’ 

‘BEN İTALYA’DA İNECEĞİM.’ 

‘HAYATIM BOYUNCA BEN İTALYA’YA SEYAHATİ DÜŞLEDİM.’ 

Fakat bir uçuş hatası yüzünden Hollanda’ya inildi ve burada kalmak zorundasınız. 

Burada unutulmaması gereken şey geldiğiniz yerin korkunç ya da açlık ve hastalığın olduğu bir yer değil sadece ve sadece değişik bir yer olmasıdır. 

Şimdi tekrar alışverişe çıkıp yeni kitaplar alıp, yeni bir dil öğrenmeli ve daha önce hiç karşılaşmadığın insanlarla karşılaşmalısınız. 

Dediğim gibi sadece değişik bir yer. İtalya’dan daha ağır giden bir temposu var ve daha az glamurlu. Bir süre sonra kendinize gelip de etrafınıza baktığınızda Hollanda’nın yel değirmenleri, laleleri olduğunu hatta Rembrant’ı olduğunu bile görürsünüz. 

Ama tanıdığınız herkes kendi İtalya seyahatleri ile öyle meşgullerdir ki onlar hep İtalya’ya olan şahane seyahatlerinden söz ederler. 

Belki de ara sıra kendize kendine şöyle söylersiniz: ‘BEN DE ORAYA GİDECEKTİM. İTALYA’YA SEYAHATİ PLANLAMIŞTIM.’ 

Şu var ki İtalya’ya gidememiş olmak üzerinde bütün hayatınızı harcarsanız, HOLLANDA’nın çok özel ve harika özelliklerini değerlendirip, keyfine varamazsınız.” 

Emily Pearl Kingsley 

 
Toplam blog
: 76
: 1567
Kayıt tarihi
: 28.03.09
 
 

Merhaba, ben sufi-su. Sosyal hizmet uzmanıyım. Yıllarca korunmaya muhtaç çocuk çocuklar, koruyucu..