Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYPERİ NESLİHAN GÖK

http://blog.milliyet.com.tr/ayperi

05 Ocak '21

 
Kategori
Anılar
 

BeklerkenBeklentilerİçindeyim

2 haftalığına verdiğimiz mola bittiğinde 2020 kışı bitmişti. Ama nasıl… Dünya durdu, doğa yeniden doğuşa geçti, özgürlüğüne kavuştu sanki. Baktı ki insanoğlu görünürde yok, önce yaralarını sardı, mutlulukla açtı çiçeklerini. Sokaklar hayvanlara kaldı, gökyüzü kuşlara, denizler nesli tükenmekte olan balıklara… Sonra coştu dereler, hani yataklarına apartmanlar diktiğimiz, yollar yaptığımız emanetlerini aldı, taştı. Rüzgar esti dört bir yandan, bilinçsizce diktiğimiz, kestiğimiz ağaçlar engel değildi çünkü ona, fırtınalar kopardı özgürlüğün tadını çıkarırcasına… İnsanoğlu korkuyla izledi yaptıklarını, sebep olduklarını…Kimi pişmanlık duydu, kimi üzüldü, kimi de sadece rakamlardan oluşan bir yıla yıktı tüm suçu…

Sonra iyi ki dedik! Bundan da bir ders çıkardık dedik, vardır bunda da bir hayr dedik, bir virüs bize neler öğretti dedik,…Dedik ama görmeyen göze hiçbir şeyi gösteremeyeceğimizi unuttuk…Halbuki çok özlemiştik, bıkmıştık maskelerden, nefes alacaktık doğaya çıkıp, ders çıkaracaktık yaşadıklarımızdan… Ama yine unuttuk geçen günleri,  tüm güzellikleri unuttuğumuz gibi. Nefes almak için doğaya takdim ettik çıkardığımız maskeleri, bir kısmını deniz kokusu alırken bıraktık balıklara, … Çünkü özgürdük çünkü bizimdi her şey, emanet değildi!!!

Yepyeni bir yıldayız, yine evlerde, belki yine çıktığımızda kış bitmiş olacak, belki virüs de! Beklerken beklenmedik şeylerle karşılaşmayız umarım… İçme suyumuz, toprağımızda kuraklık, kıtlık ve açlığı görmeyiz değil mi? Doğa, yaptıklarımız ya da yapamadıklarımız için bize küsmez değil mi?

İşte tam bunları düşünürken bir film çıktı karşıma “Interstellar” … Dünya yaşanmayacak bir halde, güneşi toz bulutu kaplamış, hava kirliliği hat safhada, fırtınalar olduğunda göz gözü görmüyor tozdan, etrafta yeşillik namına bir şey yok. İnsanlar nefes darlığı ve astım gibi hastalıklardan ölüyor. Yeni, yaşanacak bir gezegen arayışına giriyor insanoğlu. Yıllar önce kıymetini bilmedikleri gezegenlerinin yerine… Neler canlandı zihninizde? Bundan birkaç yıl önce izleseydim bende bu kadar etki bırakır mıydı bilmem. İbretle izlenmesi gereken bir film kesinlikle…

Yeni yıla yepyeni ümitlerle girmek istiyorum. Kaçırmayalım istiyorum tüm güzellikleri. Birlikte yaşayalım istiyorum tüm canlılar. Tek bir gün bile gecikmek istemiyorum yeni başlangıçlara… Çok mu şey istiyorum bilmiyorum…

 Her yılın ümit dolu, her günün anlamlı, her ânın değerli, her insanın özel, her canlının emanet olduğunu düşünen herkese selam olsun…

 

 
Toplam blog
: 14
: 193
Kayıt tarihi
: 05.01.21
 
 

1981 Salihli doğumluyum. Evli, 2 çocuk annesi bir matematik öğretmeniyim. Doğa gezilerini, 'an'ı ..