Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Hakan Karaduman (Akdenizli)

http://blog.milliyet.com.tr/akdenizli

09 Temmuz '07

 
Kategori
Haber
 

Bekliyoruz...

Bekliyoruz...
 

"Büyük İskender'in ordusu Asya Seferi'nde Karakurum'a kadar gitmiş orada yol bitmiş. İskender demiş ki, 'Ya bir yol bulacağız ya da bir yol açacağız.' " Sabah gazetesi yazarı sayın Mahmut Övür, 29-03-2007 günü köşe yazısında yukarıdaki cümleleri kullanmış. Daha önce "yaşamdan dakikalar" programında aynı cümleler kullanılmıştı. Ben de bir blog yazımda kaynağa güvenerek aynı cümleleri kullanmıştım. Sayın Çağdaş kardeşim sağolsun uyardı ve Hannibal'e ait bir söz olduğunu söyledi. Sevgili Pirmete'ye sordum, kaynaklarıma baktım doğru kişinin Hannibal olduğunu gördük. Kendilerine bu yanlışı gidermeleri için mail yazdım, yazdık. Ama herhangi bir düzeltme yapmadılar.

Hannibal'in sözünün orjanali de söyle: Inveniemus viam aut faciemus.

****

Ülkemiz aydını okumayı pek sevmiyor. Araştırmayı, yeni keşifleri de. Hele kendi mail kutularına arada bir bakma huyları hiç yok. Kutuları dolunca mektupları okumadan toplu siliyorlar anlaşılan. İşte o yüzden mail adreslerini silmelerini öneriyorum onlara. Çünkü onca emek verip yazan insanların "ahı" olur mazallah.

***

Kuma gömülü bir düşünceyi arasıra gün ışığına çıkarıp tahliller yapma huyu, aslında toplumsal bir tavrımızdan köken almakta. Toplumu sıkan, boğan, değişim isteyen tüm sorunların tahlili yerine olanı geriye dönük anlatmak ve karamsar sonuçlara ulaşmak aslında işin kolaycı yönü. Değişimin öncüsü olabilmek, bir çeşit kendini feda edişin ifadesi olduğundan ülkemizde, aydının yaşama nedeninin "aydın olmayı bir işmiş" gibi görmesi, ne toplumdaki çözüm bekleyen sorunların çözülmesine katkı yapıyor ne de tekrarlanan hatalarımızın düzeltilmesine.

***

Sabah gazetesi yazarı sayın Mahmut Övür'ün internet üzerinde yayında olan bu yazısındaki yanlışlığı düzelteceğine veya bir açıklama yapacağına inanmak istiyorum. O yüzden bu blogumu "haber" kategorisinde yayına alacağım. Bu arada "dışarıdan" okunup okunmamayı merak eden arkadaşlarım için de bir fırsat verecektir bu olay. Bu konuyu şundan ötürü önemsiyorum; google'da arama yaptığınızda sayın yazarın sayfası ilk sıralarda açılıyor ve okuyan için yanlış bir bilgilendirmeye yol açıyor.

Sayın Mahmut Övür'ün yazısının adresi:

http://www.sabah.com.tr/2007/03/29/yaz1336-50-112.html#

 
Toplam blog
: 470
: 551
Kayıt tarihi
: 28.08.06
 
 

Ateşten denizleri mumdan gemilerle geçmeye" benzer hayatımız. Mutlaka mavi gökyüzü görünecektir. Gid..