Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '08

 
Kategori
Deneme
 

Ben... Ben aslında çok korkuyorum_2

Ben... Ben aslında çok korkuyorum_2
 

Biliyorum dedi ak saçlarını çaresiz arkaya atan kadın.

Gülümsedi tekrar genç kız. Derin bir nefes alıp oturdu yatağının üstüne. Ne olacak diye düşündü.

Bir saat sonra ne değişecek. Kalbindeki düğüm çözülmeye başlamıştı. Uzun zaman olmamıştı soğuk kışların dondurduğu kalbini hissetmeyeli. Uzun bir zaman geçmemişti elini göğsüne attığında o boşluğu hissedeliya şimdi buzları çözülüyordu yeniden. Deli gibi atan kalbine sözgeçirmeye çalışıyordu. Yatağının yanına baktı, sadece belli belirsiz kendi gölgesini fark etti. Kalktı birden yerinden pencereye doğru yürüdü. Kimsenin gelmeyeceğini biliyordu ya hani insanoğlu işte birini görme umudu vardı hep.

Yaşlı kadın elini tuttu derken,

Ara…

Genç kız usul usul döndü elini tutan kadına, sıcaklığını hissetmişti ve böyle dostane bir sıcaklığı duymayalı çok olmuştu hani.

Arayabileceğim kimse yok çevremde. Gerek de yok zaten. Tek başıma halledebilirim ben her şeyi.

Bazen tek olmak yaramaz güzel kızım insana. Yardım etmek illaha eşyalarını getirmek, su vermek değildir.

Sonra oturttu yanına kızı. Elini onun göğsüne koydu.

Bak kafese koyulmuş ürkek bir kuş gibi atmakta kalbin. Bırak ona uzansın eller. Sevdiklerin rahatlatsın onu.

Genç kızın yanağına akan damlayı sildi.

Eğer böyle hissetmeseydin, her seferinde telefonuna bakmazdın yavrum, sana ne zaman baksam ve konuşsam dökmezdin bu gözyaşını. Tamam, güçlü olmak iyi, güzel, hoş ama… Bu kadarı fazla. İnsanın muhtaç olmaya da ihtiyacı vardır. Bu güçsüzlük değildir ki bu daha da güçlenmektir.

Ne güzel söylüyor diye geçirdi içinden genç kız ama ne kadar zor dedikleri… Gülümsedi yine ufaktan. Yapabildiği, yani güçsüz olduğunda yapabildiği tek şeydi gülümsemek.

Ne kadar güzel söylüyorsunuz ve inanın doğruluğuna en çok inananlardanım ben ama bazen yapması çok zor oluyor işte. Evet, çok istiyorum şu odada tek başıma düşünmek yerine bir el tutsun eskisi gibi elimi, geçecek desin. Hatta senin başına gelmeyen de kalmadı, eh artık hiçbir şey yıkamaz vallahi seni desin. Ya da gerek yok hiç ses etmesin ama beklesin.

Kadının gözlerinin içine baktı, koca bir hüzün dalgası fışkırdı yüreğinden birden.

Ne çok isterdim durakladı, ağlamak üzereydi tuttu kendini yersiz olduğunu düşünerek. Bir dostum yamacımda beklesin... Hani inansa; birilerinin onları düşündüğüm gibi, beni düşündüğüne inansam o dayeterdi belki kim bilir. Ama yok…

Kadının elini aldı tekrar koydu yüreğinin üstüne.

O kuşu kafese ben koydum biliyor musunuz? Hep en sevdiğim dediğim insanlar yoldular tüylerini çünkü onun. Rengarenkti oysa, bir sürühayal beslerdi kanatlarında. Sadece kendi için değil herkes için umut vardı ve ne zaman uçsa umut dağıtırdı o kuş. Uçamasın diye, kanatlarını kırdılar derken ve ben onu çamurlu bir kuyunun içinde buldum ürkek. Bana bile gelmedi ilk başta. Öyle korkmuştu ki; öyle ürkmüştü ki benden bile kaçtı. Kendimden korkar oldum ve söz verdim o gün orada… Artık izin vermeyeceğim hiçbirine. Ve o kafese ben koydum onu. Hiç kimseyi affetmesin diye, başta bana kızgınlığı hiç geçmesin, hiç unutmasın diye.

Ama sen çoktan affetmişsin onları, yoksa elin telefona gitmezdi kızım. Gidip pencere dibine, düşünmezdin de…

Bazı şeyleri kendime bile itiraf edemiyorum ki ben. Evet, belki dediğiniz gibi çoktan affettim ya da geçti gitti kızgınlığım ama o kadar. Onun dışında cesaretim yok hiçbir şeye. Çağırmak istemiyorum hiçbirini, evet olsunlar çok isterdim ama tekrar kırılacak kanatlarım yok benim. Hele şu sıra hiç yok…

Hiçbir şey söyleyemedi kadın. Yaşı gençti ama fazla kırıktı yüreği, her sözünde bir yeri daha kesiliyor gözlerinden akıyordu acısı genç kızın. Sustu… Elini tuttu ve sadece sustu…

Hazır mısınız? Diye seslendi dışarıdan gelen kadın.
Evet dedi belli belirsiz genç kız… Hazırım…

Elini tutmakta olan kadına baktı. Bir söz bekledi korkularına dair.

Korkma…

Getirilen yatağa uzandı sonra. Gülümsedi o hep güçsüzlüğünü saklamaya çalıştığı gibi… Kadın doğruldu yerinden. Yanına gitti usul usul...

Seninle gelmemi ister misin?

Meral BİLGİÇ
Devam Edecek

 
Toplam blog
: 9
: 1419
Kayıt tarihi
: 10.06.08
 
 

Dansı sevip sadece izlemekle yetinen tek kişi benim sanırım bu dünyada. Ve okumak... Okumayı ..