Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ben (eline, beline, diline hakim) Alevi bir kadınım

Ben (eline, beline, diline hakim) Alevi bir kadınım
 

Netten.


Aklım ermiyor bu olanlara. Bünyem kabul etmiyor bunları.

Çok fazla bilgim yok din konusunda bu yüzden ahkam kesecek de değilim.

Sizlere sadece ailemde gördüklerimi, yaşadıklarımı aktarmak istiyorum hazıfızam da yer eden hali ile.

8 - 9 yaşlarındayım, ilk okulu daha bitirmemişim.

Dedem rahmetli "Kapat yavrum şu televizyonu" dedi bir akşam üzeri.

- Dede neden kapatayım ne güzel eğlence programı sen seversin?, dedim.

-Evet torun severim ama oruç tutuyorum yastayım yani, dedi.

-Anlamadım daha bir kaç ay önce oruç tutuldu şenlik düzenlendi?

-Bu bizim orucumuz yas günümüzdür evlat cümbüş eğlence ile yas tutulmaz, dedi.

Çocuk aklımla anlam veremedim dedemin söylediklerine. Çünkü bize hiç bu konuda baskı yapılmamıştı. Biz herkese eşit mesafede yaklaşıyor kardeş gibi davranıyorduk. Ayrı gayrı öğretilmedi bize.

Annem sofrayı kurup "buyur baba orucumuzu açalım" dediğinde toplandık soframızın başına. Masaya baktım su yok.
-Anne, oruç oruç suyu unutmuşsun dedim masada ve güldüm.
-Yok kızım unutmadım, biz bu yas günlerinde su içmiyoruz. Susuz bırakılan insanlarımızın acısını yüreğimizde hissetmek için.

İlk böyle tanıştım muharrem ayı ile.

Benim ailem bu günleri yas günü olarak algılar ve uygulardı.

Aynalar evde ters çevrilir erkeklerimiz tıraş olmazlardı.

Soframızda suyun yerini tutacak ayran komposto içilirdi. Direk suya hasret olunurdu.

Bıçak ve kesici alete el sürülmezdi. Düğün, nişan, sünnet yapılmazdı.

Karı koca ilişkiye girmez.

Kurban kesilmez, et yenmezdi. Hiçbir canlıya eziyet edilmezdi.

Kimsenin kalbi kırılmaz.

Sağlıklı olanlar oruç tutarlar. Sağlığı yerinde olmayanlar çalışırlardı. Çalışmakta en büyük ibadetti.

Eline, beline, diline hakim olunur.

Ben ailemde bunları gördüm. Böyle yaşardı benim ailem matemini de bu şekilde içinde duyardı.

Şimdi bakıyorum da benim ailem mi yanlış biliyordu yoksa diyorum. Öyle yaa , yas günü ulu orta reklam edilmez ki. İnsan yasını içinde yaşamalı.

Bu yapılanlar pekala?

Magazin ve kandırmaca kokuyor?

Seçim tezgahı kokuyor?

Asimilasyonun baş oyunları sergileniyor.

Asimilize etmek istiyorlar Alevileri. En acısı da bazı kesimlerin buna çanak tutması. Kendi örf ve adetlerine ihanet etmesi.

Tezgahlanan bu oyunun figüranları olmayalım.

Bizim gelenek ve göreneğimiz değil bunlar.

Bunlar yıllarca Cumhuriyetin bekçisi olan Alevilerin saf dışı edilmesi için yapılan manevralardan başka bir şey değil..

Kabesi insan olan, insanı en yüce değer kabul eden.

Kadın, erkek ve çocuğun eşit haklara sahip olduğu değerlerle büyüyen.


Eline, beline, diline hakim olan.

Görün üzerinize oynana oyunları. Gelmeyin bu oyunlara.

Bizler Demokrasi ve özgürlüklerin bekçileriyiz.

Lütfen yaşam değerlerimize ihanet etmeyin.

http://img182.imageshack.us/img182/7418/psakdsemah8nb.jpg

 
Toplam blog
: 96
: 2224
Kayıt tarihi
: 13.06.06
 
 

Hayata güleryüzle bakmaktır felsefem ama polyannacı değil. 1961 Sivas doğumluyum, evliyim 2 kızım..