Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '21

 
Kategori
Şiir
 

BEN KÖY KADINI

BEN   KÖY  KADINI 

 

Ben

Köy

Kadını

Fatma

Çilekeş Anadolu kadını

Kâh tezgâhta

Kâh harmanda

Tarihler bilir adımı

Ben Kartacalı kadın

Ben Nene Hatun

 

Ben başlarda tacım

Anladın mı bacım?

 

Ben

Köy

Kadını

Fatma

Yer emeğim, gök dileğim

Ne penceremden ışık

Ne bacamdan duman

Eksik olmasın Allah’ım

Duydun mu bacım?

 

Ben

Ali’nin ve Ayşe’nin

Öz anası Fatma

Ellerim nasırlı

Nasırlı ellerim

Tarla sürerim

Bağ, bahçe bellerim

Dudaklarımda bir heyyy

Göz bebeklerimde yavuklum

Sivas Zeybeğinde halay sekerim

Ordu’da, Samsun’da Horon oynarım

Mehmet’ten gayrısı görmez gözlerim

Bildin mi bacım?

 

Ve

Ben

Köy kadını

Fatma

Bir elimde bel

Bir elimde çapa

 

…………………

…………………

 

Olamam ele güne maskara

Bana derler Kara Fatma…

 

Abdülkadir GÜLER

Tarla dergisi Sayı 10- Aralık 1975-İstanbul

 

 

 

      Abdülkadir GÜLER 

     01 Kasım 2021-  Söke

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..