Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '08

 
Kategori
Şiir
 

Ben ağlıyordum!

Ben ağlıyordum!
 

Derdin Ne Piro??? =)


Ben ağlıyordum!

Ağlarken ben,

Toros’un aşılmaz kayalarını parçaladı

Hırçın, mavi bir köpük kederinden…

Ben ağlıyordum!..

Ağlarken ben,

Afrika’ da bir çocuk düştü beşiğinden.

Bağlamada teller koptu tutunduğu sevincinden…

Aldırmadan kopan tellere,

Şen şakrak fasıllar geçtin,

Kederlerin üzerinde!…

Ben ağlıyordum!

Ağlarken ben,

Leyla fırladı bir anda mezarından.

Sonra; iki narin el hissettim

Gözyaşlarımın yıkadığı yanağımda gezinen.

Sonra bir elde omuzum da,

Aslı’nın Kerem’inden!

Hesap soruyorlardı sanki

Kendi aşklarının faillerinden!..

Hani ağlıyordum ya hâlâ,

Acım için ben...

Hani, hâlâ senin için ben!

Dallarda kuşlar sustu,

Lavlar buza döndü patlayan yerlerinden,

Denizler kan kustu ak köpüklerinden,

Bir buzdağı geçti içimin dehlizinden!

Fakat… Fakat sen…

Binlerce gülücük çıkardın,

En olmaz yerlerinden.

Ve pay çıkarttın gülücüklerine,

Gözyaşlarım üzerinden!...

Hani gülücükler çıkartıyordun ya sen

En olmayacak yerlerinden,

Gözlerinde şımarıklığın nakşedilmiş resmiyle.

Hani bakıyordun ya bana

Kurulduğun tahtımın tepesinden

Şen şakrak fasıllar geçiyordun ya hani

Kederlerin üzerinden

Sen…

Zevkini sefanı sür şimdilik ve bekle...

Bak gör nasıl da azledileceksin

Hak etmediğin yüreğimden!…

Sonra güller fışkıracak

Menekşenin bedeninden,

Orhan Veli dönecek

En mavi seferinden.

Ahmet Arif prangalarını parçalayacak sevincinden.

Aşık Veysel gözlerini açıp, haykırarak yüzüne

Bir türkü patlatacak en terelellisinden…

Sonra uçan kuşu gagasından öpeceğim

Yerin yedi kat dibinde olsam da ben!

Danslar edeceğim sonra

Çalsa da Samanyolu fonda;

Çiftetellisinden…

Sonra çıkıp Toros’ un doruklarına haykıracağım…

Gelin dostlar, dağlara gelin!

Dağlar da bayram var, en görkemlisinden!

Sonra heeyyyyt be heyyyt diyerek

Şenlikler kurulacak,

Davullar vurulacak,

Laz’ı, Kürdü, Çerkez’i halaya durulacak,

Vur patlasın, çal oynasın ağaçların gölgesi.

Bu şahlanışa şapka çıkarttı

Menekşesi, gülü, lalesi!

Bir de baktım karşımda;

Hayyam’ ın ta kendisi.

Elinde iki kadeh,

Bir de şarap testisi…

Kadeh kaldırdık şerefine tüm değmeyen aşkların

Kadehlerde…

Azledilmiş aşkının cenazesi!...

Aynur SARIKAYA. 25 Nisan 2005

Barış Manço... Gamzedeyim Deva Bulmam. http://www.youtube.com/watch?v=bDif9mMitJ4

Derdin Ne Piro??? Servet Kocakaya... http://www.youtube.com/watch?v=6Sbt2J2fiw4&feature=related


 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..