Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '12

 
Kategori
Anılar
 

Ben Almanya’da… Dankeschön.3

Ben Almanya’da… Dankeschön.3
 

Yıl 1973 yaz sonuna doğru.

Hasbelkader Almanya’dayım ya..!

Bu kelimeyi çok seviyorum ( Dayım ) kulağa çok hoş geliyor. Oradayım, buradayım, şuradayım.

Neyse;

Bir Pazar gününün öğleden sonrası.   

Televizyonda önemli bir maç oynanıyor.

Alman milli takımı bir başka ülke takımıyla.

Arkadaşlar bizdeki kahve örneği bir yere maç izlemeye çağırdılar. ( O yıllarda bizde renkli televizyon henüz kurulmamış, Avrupa şakır şakır renkli izliyor…

Her ne hikmetse?)

İki takım da çok güzel bir maç çıkarıyor, top bir o kalede bir bu kalede…

Kahve baya kalabalık yarı Alman yarı Türk maçı izlerken yabancı takım bir gol atmaz mı!..

Biz Türkler biraz buruk sinmişiz…

O da ne Almanlarda bir tezahürat, bir alkış, ulan yabancı takım gölü attı bu sevinç niye demeye kalmadı,( onlar bizim gibi değil)  gölün güzelliğini alkışlıyorlarmış, hangi takımın attığının hiç önemi yok.. Üstüne bira bardaklarının biri gidiyor biri geliyor.  uzun yıllar orada bulunan bir arkadaşın yorumu…

Tabi ben şaştım kaldım belli belirsiz.  

Maç yarılanmak üzere, Kahve dışında sanki resmi üniformalı birkaç kişi belirdi maçın birinci devresi biter bitmez o resmi üniformalı kişiler içeri girdi.

Biraz sonra anladık ki polislermiş.

Devre arasında kimlik kontrolü yapmak için gelmişler. Herkes kimliğini gösterdiği anda beni bir telaş aldı..! Bizlerde kimlik yerine pasaport bulunuyor kimlik gibi küçük ebatlı olmadığından yanıma almamışım evde unutmuşum…

Telaşım bir hayli, heyecanım hat safhada. 

Kimliğimi evde unuttuğumu polise söyledim...

Bekliyorum nasıl bir tepkiyle karşılaşacağım diye. Aa o da ne? Polis gayet kibarca (Buyurun evinize gidelim pasaportunuzu gösterin.) dedi.

Şaşırmışım o an!..

Dışarıdaki polis arabasına binip yakındaki Kaldığım eve gittik . Pasaportumu gösterdim, polis tekrar nazik bir şekilde teşekkür etti ve  (sizi buraya kadar getirdik isterseniz tekrar kahveye bırakabiliriz.) demez mi!.

Ben kahveden içeri girerken, maçın ikinci devresi başlamak üzereydi…

 

 

Şahin Özşahin 1973

Friolzhaym  Germany

 

 

 

 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..