Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '12

 
Kategori
Anılar
 

Ben Almanya’da dankeschön

Ben Almanya’da dankeschön
 

İşte sonunda hep doğruya, güzele, başarıya gidiyorlar...


Bu yazı görülen lüzum üzerine değil, görülmeyen lüzum üzerine kaleme alınmıştır.

Bu yazıyı Lütfen lüzumsuz zannetmeyin.

Ben Alamanya’da iken… Hep böyle başlar genelde Almanya serüveni.

Şimdi sadede gelelim.

Ben Almanya’da iken!?... Merak ve araştırmacı huyum gereği çok gözlem yaptım.

Sordum soruşturdum.

(Hoş bu merakım başıma bir sürü iş açacaktı her neyse onu geçelim.)

O konu başka konu.

Hani birçok ülke hakkında, kimisi kapitalist kimisi devletçi kimisi sosyalist gibi doğru yanlış birçok yakıştırma yapılır.

Anlatacağım olay hangi kategoriye girer bilmiyorum onu uzmanları bilir.

Almanya’da orta büyüklükte bir kasaba. Bu kasabada çok zengin bir fabrika sahibi yaşıyor.

Bu fabrika sahibinin tek bir çocuğu var, o da kız. Gel zaman git zaman kız çocuğu eğitimini bitiriyor.

Ve bir gün: “Baba ben araba almak istiyorum diyor.”

Babanın cevabı:

“Çalış kazan kendi paranla araba alırsın.”  (Aynen böyle araştırmayla sabit.)

Kız diklenmiyor, çalışıp kendi parasıyla ve de taksitle araba alıyor.

Bir süre sonra kız mühendis bir oğlanla evleniyor. Hayat böyle devam ederken baba bir süre sonra ölüyor…

Ailenin tek çocuğu olan kızın kocası damat, normal olarak işletmenin başına geçiyor…

Çok değil bir iki sene sonra işletme zarar etmeye başlıyor.

Bu olaydan sonra, Almanya’da bir kurum. Herhalde şirketlerin işleyişini denetleyen olabilir.

Fazla derinlemesine bilmiyorum. Sadece bildiğim bu kadar.

Derhal müdahale edip şirketin başında bir şekilde sahibi gibi olan damadı görevden alıp yerine profesyonel bir yönetici atıyor…

İşletmenin verimli çalışmasını sağlıyorlar.

Böylece devlet işletme sahiplerinin malını mülkünü, parasını ellemediği halde zarara giden işletme yönetenlerini görevden çekebiliyor.

Olay aşağı yukarı aynen bu şekilde…

Bu olayın Türkiye de olduğunu bir düşünün bakalım ne olabilir… Onu da bir şekilde yazacağım.

Şimdi bu ülkenin kanunlarını yapanlara aferin denmez de ne denir?

 

Şahin Özşahin 1973

friolzhaym  Germany

 

 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..