Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '10

 
Kategori
Güncel
 

Ben anlayamıyorum

Ben anlayamıyorum
 

Resim: Milliyet Gazetesinden


Deprem değil kerpiç evler öldürdü.

Kim diyor bunu?

Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve sonra uçağa atladığı gibi Arabistan’a gitti.

Neden gitti?

Suudi kralından ödül almak için gitti.

Nasıl bir ödül bu?

Arap dünyasının Nobel'i olarak adlandırılan Kral Faysal Uluslararası Ödülü.

Niçin alıyor?

Kral Faysal Uluslararası Ödülü'ne bu yıl "siyasi ve idari yönetim alanındaki başarıları" nedeniyle "İslam'a hizmet" alanında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan layık görüldüğü için.

Bir görüntü düşüyor televizyon ekranlarına, deprem göçükleri altından çıkarılan iki buzağı ve 13 yaşındaki gözleri ışıl ışıl parlayan o küçük kızın görüntüsü. Küçük kız üzerindeki montu çıkarıyor buzağılardan birinin üzerine, diğerine de bir battaniye örtüyor. Onlara sımsıkı sarılıyor ve “Ben bakacağım onlara üşümesinler” diyor. Ardındaki tepelerde kar, kendisi insanları öldürdüğü söylenen kerpiç evin enkazının üzerinde oturuyor…

Sonra deprem bölgesine gidecek bakanlar için yolları asfaltlayan karayolu görevlileri…

Neden kerpiç evler yapmış bu köylüler?

“Villalar yapıp da içinde oturmasını bilmediklerinden.

Hatta villanın bahçesine havuz yapıp da yüzmesini bilmediklerinden.”

Bunu ben söylemiyorum depremzedelerden biri söylüyor.

Sağlıksız, dayanıksız bu evler yapılırken, içinde insanlar otururken yöneticiler nerdeymiş…

Gerçi biz birçok konuda ustayızdır. Dere yataklarını imara açarız. İnsanlar oralara ev yaparlar. Sel olur dere yataklarındaki evler ve içindekiler sele kapılır. Onların ve tüm insanların gözünün içine baka baka; “Gidip dere yataklarına ev yapıyorlar. Sonra sele kapılıyorlar…”

Ülkenin onca sorunu dururken güvendiğimiz, bizi yönetin dediklerimiz ise politik geleceklerini koruyabilme inadına birbirleriyle itişiyorlar…

Aklımı koruyup, normal olmaya çalışıyorum.

Olabilirsem…

Beynimin içinde Ömer Hayyam ‘dan bir dörtlük dolaşıp duruyor:

“Biz gerçekten bir kukla sahnesindeyiz;
Kuklacı felek usta, kuklalarda biz.
Oyuna çıkıyoruz birer, ikişer;
Bitti mi oyun, hepimiz sandıktayız.”

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..