Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '07

 
Kategori
Aile
 

Ben anneyim

Ben anneyim
 

Doğanın kadına verdiği bu en yüce duyguyu ben iki kez tattım. “Bunlar benim çocuklarım” diyerek gururlandığım iki kızım var.

Çocuklarımın bana en çok ihtiyaçları olduğu dönemde, onlarla daha fazla ilgilenebilmek için çalışma hayatıma ara verdim. Bu arada çocuk psikolojisi ve eğitimi ile ilgili kendimi geliştirmeye çalıştım.

O günler çok güzeldi. Sanki evde üç çocuk vardı. Onlarla oyunlar oynuyor, ders çalışıyor, birlikte olmaktan büyük zevk alıyordum. Evimiz, mutlu neşeli sevgi ve saygının her gün çoğaldığı bir yuva olmuştu.

İlkokul yaşına geldiklerinde, ben tekrar çalışmaya başladım. Sorunsuz geçen okul yıllarının ardından, eğitimlerini tamamladılar.

Onların gençlik dönemleri ayrı bir güzeldi. Kız çocuklar annelerini yeniler derlerdi. Bunu yaşayınca daha iyi anladım. Kızlarım her şeyimle ilgileniyordu.

—Anne saçının rengini değiştirelim.

—Saç modelini şöyle yaparsan sana daha çok yakışacak.

—Giysilerini daha modern tarzda seçmeliyiz.

—Gel bak sana şimdi çok güzel bir makyaj yapacağız.

Bu gibi yaklaşımlarla beni çok mutlu ediyorlardı. Anlaşılan artık rollerimizi değişmiştik. Hele onlarla yaptığımız alışverişler, gezmeler, tartışmalar öyle güzeldi ki.

Sonra, her anne babanın hem çok istediği, hem de biraz korktuğu o günler geldi. Evlendiler. Artık onlarında bir yuvaları vardı.

İlk günler çok büyük üzüntü yaşadım. Çünkü evden ikisi birden gitmişti. Evlilikleri çok kısa aralıkla olmuştu. Bu travmayı çok çabuk atlattım. Çünkü beni hiç yalnız bırakmadılar. Hepimiz çalıştığımız için sadece bazı akşam yemeklerinde birlikte oluyorduk. Sonra cumartesi günlerini birbirimize ayırdık. Kahvaltıda buluşuyor, daha sonra alışverişe çıkıyor, kahve molaları veriyor ve sonra herkes evlerine dönüyordu. Çok güzel günlerdi çok.

Şimdi yaşantımızda bambaşka bir sayfa açıldı. Artık kızlarımda anne oldu, tabii ben de anneanne. Allahım bu ne güzel bir duyguymuş.

Anneanne olduktan sonra çalışma hayatımı noktaladım. Her fırsatta onlarla birlikte olmak istiyorum. Gerçekten torun sevgisi bir başkaymış.

Bana bu güzellikleri yaşatan kızlarıma ve ailemizin mimarı sevgili eşime sonsuz teşekkürler.

CANAN SÜLO

 
Toplam blog
: 2
: 1058
Kayıt tarihi
: 26.10.07
 
 

Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda eğitim aldım. Bir süre reklam spikerliği yaptıktan sonra ilk kız..