Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '11

 
Kategori
Siyaset
 

Ben bayramımı kutluyorum...

Ama her biri oturdukları makamı Cumhuriyet’e borçlu olan resmi kişiler ve temsil ettikleri kurumlar bu yıl, ilk kez, Cumhuriyet’i kutlamayacaklar.

Çünkü tüm Türkiye’de kutlama törenleri iptal edildi.

Kim etti? Başbakanlık. Öneri de Cumhurbaşkanı ile baş başa konuşan karar vermişler.

“Acımız büyük, o halde Cumhuriyet Bayramı gibi ayrıntı ile uğraşamayız.”

Laflara bak. Cumhuriyet bir ayrıntı.

İşte burada beynin içindeki  niyetler ortaya çıkıyor.

Akla kara ,açıkça ortaya dökülüyor. Ey bunların  niyeti kötü değil diyenler.

Cumhuriyete kimse dokunamaz diyenler, görüyorsunuz ufaktan yoklamalar başladı.
İşin öncülüğünü Cumhurbaşkanı Gül yapmıştı.

Çankaya Köşkü’ndeki, yani Atatürk’ün makamındaki resepsiyonu iptal etmişti Cumhurbaşkanı.

Milletçe acı içindeyken resepsiyon verilmesi uygun görülmemişti.

Tamam. Resepsiyon verilmemiş olabilir.

Ancak asıl bomba dün geldi. Tüm Cumhuriyet Bayramı törenleri iptal edildi.
Türkiye büyük bir felâket yaşayabilir.

Hepimiz acı içinde olabiliriz. Terör canımızı çok yakmış olabilir.

Bunların hiçbiri Cumhuriyet’in kuruluş yıldönümünü yok saymamız için bahane olamaz. Olmamalıdır..

Bu karar iyi bir karar değil. ..Herkes  isyan ediyor.

En başta 8 sınıf öğrencisi, bu kutlama da okulunda Atatürk rolünü oynayacak torunum Pars Vural.

Dede, Cumhuriyeti kurduk diye öğünüyordun, bak  kutlatmıyorlar dedi.

Ona bu kararı kabul ettiremedim bir dede olarak.Ezildim, üzüldüm.

Türkiye’nin götürülmek istendiği hedef doğru bir hedef değil. “Acımız büyük” bahanesi ile Cumhuriyet’i kutlama törenlerini iptal etmek ayrıca milyonlarca kişiye inandırıcı da gelmeyecektir.

En azından bana gelmiyor. Ben bayramımı kutluyorum..

Ey art niyetliler sizlere sesleniyorum ;

Cumhuriyet’in kuruluşunu kutlamak ile yaşadığımız acının ne ilgisi var.

Cumhuriyet’i kutlama törenleri bir eğlence festivali değil ki.

Tamam, her yıl yapılan büyük havai fişek gösterileri, konserler, danslı balolar ve hatta fener alayları yapılmayabilir.

Ama devlet kurumlarının, öğrencilerin, halkın katıldığı törenleri aynı kaba koyarak toptan iptal edilmesi anlaşılır gibi değil.

Yanlış ve yazık. Milyonlarca kişinin gününü kararttınız…

Bu zihniyet yakın bir gelecekte; “Atatürk’ün kurduğu Cumhuriyet’e gerek kalmadığını” da söyleyebilir.

“Cumhuriyet de iptal edilsin” diyenler çıkabilir.

Eğer acımız nedeniyle Cumhuriyet Bayramı törenlerini iptal ediyorsak,birkaç gün sonra kutlamaya başlayacağımız Kurban Bayramı’nda ne yapacağız?..Hadi onu da iptal edin.

Küslerin barıştığı, birbirini görmeyenlerin buluştuğu, ailelerin kaynaştığı, fakirlerin karnının doyduğu bir şenlik havasında kutlanan Kurban Bayramı’nı da mı iptal edeceğiz?

Onu bunu bilmem, ama sanki Türkiye’nin üzerine kalın bir yorgan örtülmüş gibi. Herkes korkmuş, sinmiş halde.

Sessizlik hâkim. Sesi çıkanlar sadece iktidarın nimetlerinden yararlanan ve bunun kesilmemesi için yırtınırcasına destek verenler.

ozcanvural1933@hotmail.com  

 
Toplam blog
: 453
: 1059
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..