Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ben Bir Aşureyim

 Küçükler ablalarının dolabına dadanırmış ya benim abim vardı, dolabı çok uygun olmadığı için onun kelimelerine dadandım:)
 
“Aşure kıvamını” ilk onda duymuştum.
 
Eneem nasıl hoşuma gitti??
 
Saatlerce oturup kendimi anlatsam bu kadar anlaşılır olmazdı sanırım.
 
Hazır gününe de rast gelmişken bahsedeyim istedim.
 
Size sordum önce.
 
Aşure olsanız hangi malzeme olurdunuz, niye?
 
 
 
Cevaplardan anladığım kadarıyla da herkes kayısı, incir, fındık fıstık,narda yerini ayırtmış.
 
Kimse kuru fasulye olurdum demiyor, nohutun yüzüne bakan yok??
 
Ama aslında hepimiz biraz fıstık biraz da fasulye değil miyiz? 
 
Bütün lezzetler aynı kazanda kaynayınca güzel oluyor işte, özler birbirine değince
 
Böyle böyle şekilleniyor ruh dediğimiz.
 
Her şey yolundayken seni tanımak istemezdim mesela. Kriz anlarında da göreyim derdim.
 
Dinlediğin tek şarkıyla tanıyamam belki.
 
söylediğin bir kelimeyle “hah bildim ben onu” diyemem.
 
Reçetemizde onlarca tat var. 
 
Biri diğerine baskın olunca yenmiyor işte.
 
Sevimsiz oluyor.
 
Yolculuğunu bilmeyen biri, yüzünü ekşiterek “bunun bir şeyi eksik” diyor.
 
Gel buyur, sen yap dediğinde de kimse yanaşmıyor.
 
“Misafir önüne çıkacak o” lafını duymuşsunuz annelerden.
 
Öyle özenmek lazım bazen, kendimize de.
 
Aynı kazana düşmeden anlayamıyoruz, anlaşamıyoruz işte.
 
 
 
Hayat dediğin bir kase aşure sanki
 
Her birinin ayrı kaplarda demlenmesi, dinlenmesi var.
 
suyunu karartması, acısını süzmesi var
 
Sonra koca bir kazanda kaynayıp harmanlanması var.
 
Kolay iş değil aşure yapmak
 
Kendini tanıyarak yaşamak kolay mı?
 
Değil işte.
 
O yüzden biri sen kimsin dediğinde içimden aşureyim diyorum.??
 
 
 
{gülme gülme!?? kolaysa geç tezgaha da tarifini paylaş bizimle.
 
Hazır bütün mutfaklar “masterclass”a dönmüşken, 
 
haydi gel önden buyur}
 
Toplam blog
: 61
: 157
Kayıt tarihi
: 26.09.13
 
 

"Sevgili günlük" tadında, aşure kıvamında ..