Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
690
 

Ben bir feministmişim????

Ben bir feministmişim????
 

Bir arkadaşımın hafta sonu ile ilgili anlattıklarını aynen size aktarıyorum. Ben çıkış yolu bulamadım bir de siz deneyin bakalım bu günle dün arasına sıkışmış bir ilişkiyi hep beraber kurtarabilecek miyiz???

Biri bana feminizm anlatabilir mi ???sorusuyla başladı herşey.

Allah rızası için diyordu dostum .

Hani yaşadığım hayatta feministlikle neler bağdaşıyor onu bir bakmak istiyorum .Yada mümkünse şu mideme giren krampları durdurmak amaçlı bazı cevaplar bulmak.

Feminizm in aslı ERKEKLERDEN NEFRET ETMEK MİDİR?

Yada farklı bişiyse bunu biri benim eşime anlatsın hafta sonu sayesinde kanser oldum????

Ya ben bi şeylere çabaladıkça erkek düşmanı oluyorum.Halbuki onun örnek aldığı kadınlar ne kadar munis.Çabalamam da ne çalışmak zaten çalışmamda bir işe yaramıyor onun gözünde her ne kadar bir müdür olsamda ben zevk için çalışıyorum.

Bakın anlatırken bile kramp giriyor mideme.

Hafta sonu o kadar mücadele ettim ki kendimle ve geçmişimle.

Annem, çok sevdiğim teyzem, laf sokmadık feminizm ile suçlamadık kimse kalmadı çevremde.

Peki size şunu soruyorum erkeksi kadınlar var mı sizin çevrenizde de...

Yani erkeksiz hayatını idame ettirebilen.

Yani erkeksizde hayat olurmuş diyen.

Aldatılan aldatıldıktan sonra Tamam artık diyen.

Peki siz onları örnek alıyor musunuz?

Yada şunu söyleyeyim onları gördükçe kendi ilişkinize iyi olan şeyleri mi alırsınız kötü olan şeyleri mi???

Tabiki iyileri alırsınız onlar böyle yapmış sonuç böyle olmuş.

Onlar eşlerini sevmiyormuş,

kötü şartlarda evlenmişler vs diye düşünmez misiniz??

Ben böyle yapmayayım benim evliliğim iyi gitsin diye düşünmez misiniz???
Ben bunları düşündükçe sevgili eşim bana salak muamelesi yapmaya devam ediyor.

Yada şöyle söyleyelim beyni temizlenmesi gereken bir mutant.
Arınmam gerekiyor benim 20 yıl ayrı kalıp bu ortamdan arınmam.
Böyle bir merkez var mı ki geçmişi silebilen?

Bilen varsa ben hemen hazırım yıkatıcam beynimi birde yumuşatıcı koyucam süper olucam eşimin gözünde .

Evlilikteki ana rollerden bahsettik uzuuuun uzuun hafta sonu aslında yıkanması ve temizlenmesi gereken başka bir beynin daha olduğu ortaya çıktı.

Meğer biz hala samanlık seyran olur devrinde yaşıyormuşuz.

Onu anladım.

Daha doğrusu yaşamıyoruz da mutlu olabilmem için benim öyle yaşamam gerekiyor.Üff ne karışık bir iş değil mi???

Herşeyi ben yaptım demek ne kadar zordur bilir misiniz???

Yaptığınız şeylerin sorunluluğunu sırtınızda taşımak ve bu sorumluluklarla yaşamak.

Zordu yaşadıkları aslında evi ile ilişkisi ile işinin arasına bile sıkışmş sayılmazdı.
Sadece önüne geleni yaşamalıydı anlatamadım ki.

Akışına bırakmakla boş vermek arasındaki o ince çizgiyi.
Birde önündeki hayatın ona neler hazırladığını hiç bir zaman kestiremeyeceğini anlatamadım.

Açıkçası bende anlamakta zorlanıyorum ama neyse lafı fazla uzatmayalım:)))
İnsanların ilişkilerinin nasıl çıkmaza sürülendiğinin kanıtı aslında bu anlattıklarım.
İki kişi mantıklı konularda konuşmaya başlayıp fikir beyan ederken işin dozunu fazla kaçırmış olabilir diye düşünüyorum ben.

Aslında her ikisininde içinde kötülük olmadığı kesin.
Farklı yerlerde yaşamış
Kadın erkek farklı idolleri olan iki kişinin kişilik çatışması olarak değerlendiriyorum ben bunu.

Halbuki herşeyi olduğu gibi kabullenmek ve herşeyden önce sevgiyi hakedebilmek için savaş vermek en iyisi.

İlişkiyi çürüten dayatmalar yada karşılaştırmalar değil mi zaten.
Karşındakini olduğu gibi sevmek onu değiştirmeye başkalaştırmaya çalışmak değil mi kişileri bir birinden uzaklaştıran.

Bir düşünün yanınızdaki partnerinizi neden sevdiniz???
Ben eşimi uysallığı, mertliği , cömertliği ve iyiniyetinden dolayı sevdim.
Şimdi bunların aksine onu değiştirmeye çalışsam ona devamlı telkinlerde bulunsam birilerini ona idol göstersem kendini kötü hissetmez mi???

Tabiki çifler hoşlarına gitmeyen hata olarak değerlendirdikleri şeyleri eşleri ile paylaşacaklar ve fikir alışverişinde bulunacaklar.

Ama bunu yaparken yargılamak ne kadar doğru.
Kadın yada erkek hiç farketmez kişileri değiştirmeye çalışmak onları olduklarından çoook farklı şartlarda yaşayan ve davranan kişileri anlatarak sözde değil ama sözde kıyaslamak ne kadar doğru ???

Bu ilişki ne kadar bu tartışmalara dayanır kadın erkeğin erkekte kadının yüreğini çürüttükçe zaten sadece sevgi ipliğiyle bağlı ilişkiler ne kadar yürür;??
Cevapları sizden bekliyorum.
Ben çıkamadım işin içinden
Sizce arkadaşım feminist mi????

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

izm'ler falan hepsi hak getire..dünyanın bir çok bölgesini dolaştım.izm leri dibine kadar gördüm:))kominizm..faşizm..sosyalizm..demokrasi-izm..sabah erken kalkan izm lerle..hümanizm..insanizm..bir dolu izm almış başını gidiyor.sonuçta herkes kendi tercihini yaşxıyşor..tebesümle

yasamdan 
 25.09.2008 11:52
Cevap :
aslında tebessüm amaçlı bir yazıydı ben bir feministmişim :))) bazen insanın olası geliyor canım ....  04.10.2008 23:00
 

Hayata yenden başlıyorsunuz... Bugün bundan sonraki yaşamınızın ilk günü. Albümle yaşanmaz, hayallerle yaşanır, desem uyar mı acaba? Sevgiyle... MS

Mehmet Sağlam 
 11.08.2008 13:20
Cevap :
SİZİN GİBİ DEĞERLİ BİRİNDEN BU YORUMU ALMAK BELKİDE ÖNÜNE BAKMALI ARKADAŞIM HAYATA YAŞAMALI ÖYLE DEĞİL Mİ?TEŞEKKÜR EDERİM KALEMİNİZE SAĞLIK.  22.08.2008 21:22
 

Evliliklerin bu evrelerinde genellikle erkek statüsünde olgunlaşmış, çevresi oturmuş, mali sorunalrını çözmüş durumdadır. Kadın da evdi çocukdu derken tüm bunları çözmüş ve de hayata olması gereken merceklerle bakmayı başarmıştır. İşte bu noktada her iki taraf da ilişkilerini sil baştan yapılandıma savaşına başlar, buna tarafların birbirini değiştirme çabası demeyelim de BEN BURADAYIM!sinyalleridir kısmen de olsa. Adı feminizm koyulan bu kavramın özünde aslında ben sensiz de varım! mesajıdır verilmeye çalışılan. Sen olmadan da varım ama seninle olursa benim de ölçülerime kulak ver! mesajı verilmeye çalışılmaktadır. sevgiler.

NİLGÜN BURSA 
 12.07.2007 13:35
Cevap :
oy oy oy nigün hanım hiç böyle bir yorum beklememiştim.ama inanın okudukça bir kez daha hak verdim.kaleminize sağlık...  12.07.2007 16:41
 

Evlilik kırmızı defter rafa kaldırıldığı anın ilk altıncı ayından itibaren, sorumluluklar, dış çevre, koşuştırmalar, faturalar ev kirası gibi bilançolar arasında zamanla deforme olur ve eskimeye başlar. İlk heyecanlar dibe çökmeye başladıktan sonra su yüzünde kalan duru suyun özünde paylaşım saygı sevgi ve öz güven varsa eğer ilişki aşktan daha ileri düzeyde DOSTLUK VE ŞEFKAT ile yer değiştirmeye başlar. Açıkça aşk biter ama ortaya şeffaf ve saf bir tablo çıkar. Ortada saygı ve güven yoksa paylaşım ve tarafların yenilikleri yoksa biri diğerine yaslanarak yüklenerek asılarak yaşamaya başlarsa evlilik de çöker. Bu feminizm dediğimizin de adı o noktada belirginleşir aslında SOSYAL HAK ARAYIŞIDIR, erkeğin yadsınması erkek bedenine atılan okların ardında aslında tek bir mesaj vardır. BANA ÖNEM VER- BEN SENİN BİR ADIM ARKANDA SİLİK BİR SİLÜET OLARAK KALMAK İs t e m i y o r u m... Evliliğin 20.yılındadır bu dönemler. NİLGÜN Ç.

NİLGÜN BURSA 
 12.07.2007 13:28
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 50
Toplam yorum
: 200
Toplam mesaj
: 81
Ort. okunma sayısı
: 3081
Kayıt tarihi
: 31.10.06
 
 

Merhaba hayatta herkesin söyleyeceği birkaç cümlesi vardır, ben de ‘söyleyeceklerim var’ adlı bir kö..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster