Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '12

 
Kategori
Şiir
 

Ben bir kavganın içindeyim

Ben bir kavganın içindeyim
 

HALKODER Ulusal Şiir Yarışması 1. si


HALKODER Ulusal Şiir Yarışması 1. si/2002

Ben bir kavganın içindeyim.
Kimi zaman düzenle,
düzenin çarkını dizenle.
Kimi zaman, direnecekleri yerde
boyun eğenle kavgalıyım.

Yüzyıllardır süren mücadeleyi
hak eden kavgalarda besteyim
Bir silah,
o silahta mermiyim...
Ben nazi kamplarında esir,
Filistin'de bir gerilla.
Ben Afrika'da zenci,
çekik gözlüyüm Asya'da.
Çernobil'de ölüm sırasında
Hiroşima'da atom bombasında
Bir kavgayım halkın arasında
bir kavgayım ben sayfalarımda...

Ardımdayken Mustafa Kemal,
ben, halkıma bir Kubilay.
Göğsümdeki rozet
yüreğimden çıkmaz kolay kolay.
Savaşta düşmana atılan kurşun
sırtımda cephane taşıyan
ben, Nene Hatun...
Kundakta vurulan bir bebe
Yolda taranan dede.
Ben bir halkım
kitlelerin kaleminde...

Ben bir kavganın içindeyim
Ağaya başkaldıran maraba
Hak arayan işçiyim fabrikada.
Toprağımla yatıp kalkan
bir çiftçiyim tarlalarda...
Ne sakalım var kullanacağım
ne de takkem, halkı kandıracağım.
Ben, kalemimle yazacağım
şiirlerimle savaşacağım...

Ben Kürdüm,
Çerkesim
Lazım
Sünniyim
Aleviyim.
Lakin, ardında değil önündeyim.
Ben bir kavganın içindeyim,
Kadınım
erkeğim
ihtiyarım
gencim
Ben bir kalemim...

Ozanların bağlamasında
Kavgam var tellerinin arasında
Türkülerle giderim halkıma
Şiirlerle giderim kavgama...

Yusuf Ziya Leblebici

 
Toplam blog
: 2
: 175
Kayıt tarihi
: 22.12.11
 
 

Gazeteci / Şair ..