Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '09

 
Kategori
Şiir
 

Ben bir köylü kadınıyım

Ben bir köylü kadınıyım, bir işçiyim ben;
Gecem-gündüzüm, sözüm sohbetim olmaz.
Boynum kıldan incedir yüreğim yaralı;
Tırnaklarım ojeli, yüzüm pudralı olmaz.
Ben bir köylü kadınıyım
Eli kınalı.

Anlamam işveden nazdan
Ne bahardan ne yazdan,
Yıl dönümlerinden anlamam.
Sırtımda saman elimde çapam;
Topuklarım kurak toprak misali
Hem yaylada hem köydeyim,
Ben bir köylü kadınıyım
Başı yazmalı...

Benim işim ne ki,
Pervane değil miyim
Ananız, avradınız, bacınız,
Kızınız, kısrağınız,
Hizmetçiniz değil miyim?

Koşarım belim bükük, kalbim kırık
Her şeye koşarım;
Aşıma da koşarım, eşime de...
Tarlam, çayırım, harmanım;
Ahırım, kümesim
Beşikteki bebeğim
Sana da koşarım,
Ben hepinize koşarım,
Hepinize yeterim!...

Bir elimde küreğim, bir elimde dirgenim
Ve sırtımda bebem düşerim yollara
Beklemem doğacak güneşi
Giderim altın sarısı başaklarıma.
Göz yaşım suyum, emeğim ışığım olur
Yol verense güneşim...

Acılarım aşkım,
Hasretimse sevdamdır
Ve eğlencemdir,
Sırdaşımdır yavrucağım.

Ayağım yürümez nefesim yetmez
Dönerim evime tarlada iş bitmez.
Bizde naz-niyaz geçmez
Takdirim olur,
Teşekkürüm olur tekme tokat!
Özlemim olur haykırışlar!
Bana sunulan en güzel hediyem
Ağlayışlar, iç çekişler! ...

İşte ben bir köylü kadınıyım
Eli kınalı, gözü yaşlı,
Başı da yazmalı,
Bir köylü kadını
Sılasız, kimsesiz...

Rukiye Çelik
17.07.2007 21:46:00

 
Toplam blog
: 145
: 243
Kayıt tarihi
: 26.12.08
 
 

Köy Enstitüsü mezunu bir öğretmenin kızı olarak 10 Kasım 1953 yılında Posof'un ücra bir köyünde a..