Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ben bir mühendisim

Bazı şeylere açıklık getirmek de fayda var:

Benim mesleğim yazarlık değil, benim hobim yazmak çünkü ben bu eylemden ötürü parayla ödüllendirilmiyorum, yani para kazanmıyorum. Ne zaman ben kitaplar yayınlar, bu işten para kazanmaya başlarım. İşte o zaman ben yazar olabilirim. Kısacası şunu demek istiyorum; bu blog ortamından nice iyi yazarlar çıkabilir ancak bunun için para kazanmaları şart bu işten.

Oysa ben pis bir mühendisim. Ben şirketlerin en verimli, en karlı ve en etik(bunu ben çıkardım) yoldan çalışmalarını sağlamak üzere eğitildim. Bu amaçla Türkiye Cumhuriyeti bana yatırım yaptı ve bu amaçla ben yıllardır bü ülke için çabalayıp duruyorum. Bu kadar bilinçli miyim? Evet tabi ki!

Bugüne kadar 8 işletmede çalıştım. 6 yılı havacılıkta, 4 yılı sağlık makina sektöründe, 1 yılı otomobilde,  6 yılı sac bükme ve kesme sektöründe, 2 yılı telekonumikasyonda geçti. 4 yıl satınalma, 2 yıl lojistik, 4 yıl üretim, 2 yıl kalite, 7 yıl satışta çalıştım. Bir işletme ile ilgili bilmediğim tek şey, 5 vakit namaz...

İnsan kafasında iyi olmayı hedef koyarsa onu engelleyecek tek şey, insanın yine kendisidir. Ben Türkiye'yi endüstriyel açıdan yurt dışında temsil eden 1000 kişiden biriyim.  Öyle bir tecrübe oluştu ki bu sadece hayatımla ilgili değil, işimle ilgili de inanılmaz şeyleri başarmanın haklı gururunu yaşıyorum. Evet alçak gönüllü olmak iyidir ancak bazen gereksizdir. Başarı öykülerimi anlat, anlat bitmeyeceği için sadece bu kadarıyla yetineyim. Zaten bendeki bilmişlik havasının temelini bu iş hayatında başarabilmişlik oluşturuyor. Şu kadarını söyleyeyim: Tüm kuralları ben koydum ve ben oynadım. Ve herkese rağmen başardım. Sabancı'nın çok müthiş bir lafı var. Çok para kazandığım doğrudur ancak hiç bir zaman çok para kazanmayı hedeflemedim. Önemli olan benim için başarmaktı. Ben de imza atarım bu lafın altına...

Size Türk Mühendisleri ilgili düşüncelerimi ayrı bir blogta açıklayacağım. Sanıldığı gibi ne çok başarılılar, ne de çok başarısızlar. Ne var ki şunu rahatlıkla söyleyebilirm, dünyada en çok mühendis üreten ülkeyiz ve tüm bu son dönemlerdeki  gelişmelerin de sebebi bu. Hollanda'da mühendisle karşılaşabilmek için günler geçer. Türkiye'de on kişiden biri mühendistir. Ala!

Özetlersem: Benim başbakandan farklı bir 2023 yıl hedefim var. İkimiz de Türkiye'nin gelişmesini istiyoruz. Lakin görüşlerimiz birbirine zıt. O tekrardan Osmalıyı canlandırmak istiyor, ben ise Türkiye Cumhuriyetini son derece laik ve Atatürkçü fakat müreffeh bir ülke yapmak istiyorum. Laiklikten kasıt basit; din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılması ve ülkenin dininin olmaması, insanların dininin olması. Din devlete aitl olmamalı, kişisel olmalı ve kesinkes siyasi olmamalı bugünkü gibi. Neyse konuyu dağıtıyorum.

Benim mesleğim mühendislik çünkü ben bu meslekten para kazanıyorum. Ve bu mesleğe gönlümü vermiş durumdayım. Belki ileride yazar da olabilirim ama en az 10 yıl böyle bir niyetim yok. Bölüm seçerken genç arkadaşlar, buna göre karar versinler. Bilinçli karar, yaş itibariyle eksik bilinç bile olsa, hiç yoktan daha iyidir...

Saygılarımla,

ANIL YİĞİT

 

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..