Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '14

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Ben bu arada canavar anne değilim.

Ben bu arada canavar anne değilim.
 

Ben bu arada canavar anne değilim .


Bir erkeği anlamak için bir erkek çocuğuna sahip olmak gerekiyor. Yoksa onların garip, iyi niyetli saf dünyalarını hiç anlayamıyorsunuz. Bu öyle bir aşığı, bir erkeği anlamaya benzemiyor.

Oğluma  ileriye dönük olarak kendi bencil duygularım yüzünden yaptığım yatırımları bir duysanız şaşarsınız. Mesela bir örnek, şunu devamlı söylüyorum ‘ Bak evleneceğin insan benim gibi güzel yemekler yapsın, düzenli olsun, komik olsun ama benim gibi olsun, benim gibi araba kullansın hep benim gibi ile başlayan ve biten cümleler ‘  ki benim gibi birisini arasın ve bulamasın. Ne bencillik ama değil mi? Ters tepti. Ben kendi bencil duygularım ile öylece baş başa kaldım. Birde bunu isterik bir ruh hali içinde yapmıyorum, gayet bilinçli ve geleceğe yönelik yapıyorum. Ama ………

Ama……

Ben onun ne olduğunu unuttum sevgili arkadaşlarım, ufak bir erkek çocuğu olduğunu. Ve her erkeğin içinde oyun oynamaya hazır bir çocuk olduğunu unuttum. Ve şunu sorgulamaya başlar buldum kendimi. Ufaklık ne yapar. Ufaklık şu anda aklı ile düşünmediği için ben ne söylersem söyleyeyim bundan etkilenecekmiş bir modda gözükmüyor. Benim önceliklerim ile onun öncelikleri farklı . Ben ‘yemek’  diyorum.

-- Sen yaparsın sana geliriz, diyor.

-- Ben alırım gelinliğini diyorum.

-- Niye o seçemez mi? Diyor

-- Çok çocuk, diyorum.

-- Aman anne bunları dert etme. Önce şu ergenlik işini geçelim diyor.

Başka bir yeri ile düşündüğünü ima eden bir sesle. Ben anca o zaman ayıldım. Gördüm ki bu 'benim gibi' yatırımları uzman bir kişi tarafından daha ufak yaşlarda yapmak gerekirmiş. Ben bu arada canavar anne değilim .

Ve oğlum kitap yazmaya karar vermiş, anne blog yazınca, kuzen de kitap çıkarınca herhalde diye düşünüyorum. Cevap şu

-- biraz bilim kurgu, biraz aşk olur hallederim. Diyor.

Kendilerine ait özgüvenleri demek çocukluktan geliyor erkeklerin.

-- Sen de sadece bilgisayara geçirirsin bir de kelime hatalarını düzeltirsin deyince

-- oldu istersen ben yazayım dedim cevap şu,

-- Of anne senin hayal dünyan canlı değil. Dedi.

Yapacak bir şey yok. Ayrıca kız anneleri kızlarına ‘TİK’ kelimesini yasaklasın. Çünkü baba ile oğlun anlayıp gülmeye başlayınca ne anlama geldiğini çözdüğüm bir kelime, kızlara ‘tikim var’ ‘tikimi elleme ‘ diyerek şaka yapıyorlarmış. Ve bunlar daha 12 yaşında çocuklar . Hepsinin elinde bazı yetenekleri var. Oğlum keman çalıyor. Ve düzenli olarak kitap okuyan bir çocuk.  Yani ‘benim gibiler’ için gösterdiğim cabalar sonuç vermeyecek. Çünkü onun en acil ihtiyacı ile benim en acil ihtiyacım kesişmiyor maalesef.

Okey oynuyoruz. Oğlum ve iki erkek arkadaşı ile. Gülmekten yerlere yattım. Çok iddialı laflar ediyorlar ama ellerinde çikolata, taşları her el ben dağıtıyorum. Konuyu bir şekilde seks ve cinselliğe getiriyorlar. İkinci partta eşli oynayalım dedik, oğlumun eşleştiği arkadaşı oğlumunun koltuk altına geçti,

-- ne yapıyorsun dedim.

-- taş vereceğiz de o yüzden oraya geçtim dedi. Eş olununca koltuk altında oynanabileceğini ve bunun da doğru olduğunu zannediyorlar ve sen eleştirdiğin zaman onlarda kendilerine gülüyorlar. Bence erkeklerde dünyanın doğal akışına uygun olarak gelen bir özeleştiri ve özgüvenleri var. Ben gülmekten yerlerdeyim. Hiç kırılmadılar, kızmadılar onlar da güldüler.

Sevgilisi varmış bir tanesinin, oğlum ile birlikte kıza

-- Seni seviyorum demiş, kız da

-- Ben de seni demiş ama oğluma göre dövse daha iyiymiş. Ve yine oğluma göre kızlar muhakkak arkadaşlık teklif edildikten sonra çıkmak istiyorlarmış.

-- Ne gerek var ki. İşin yoksa bir de o kızlarla çık diyorlar. Sanırım ben erkekleri hiç anlamamışım. Halbuki bütün arkadaşlarım erkektir. Onların arasında inek yayarak, derede balık avlayarak büyüdük. Demek ki hiçbir şey görmemişim.

Ha bu arada kitap yazmak için eline kalem kağıt aldı

İlk iki satır şu

İlham gelince şiir yazılmaz,

Şiir yazılınca ilham gelir.

Anne bu güzel mi dedi? İyi de ben salağım.

İddia ediyorum, erkekleri anlamanın en iyi yolu ne yapıp edip bir erkek çocuk doğurmak bence. 

Sevgilerimle AYRIK OTUM.

  

 
Toplam blog
: 96
: 369
Kayıt tarihi
: 05.09.07
 
 

Size hikayeler anlatmamı beklemeyin, halen büyümek istemeyen birisiyim. Daha çocuk, daha yaramaz ..