Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '12

 
Kategori
Siyaset
 

Ben bu düzenin... (Aziz Nesin)

Ben bu düzenin... (Aziz Nesin)
 

“Ben bu düzenin…” diye yazmıştı Aziz Nesin “Yaşar Ne Yaşar, Ne Yaşamaz” isimli romanında. Kızdığımızda dilimize dolarız ya bu cümleyi...

Aziz Nesin “Ben bu düzenin …” değil de, “Ben şu feleğin …” şeklinde kullanılmasını da öğütlüyordu romanında.

Bilirsiniz, muktedirler düzeni reddedenlere karşı pek şevkatlidirler! “Sen düzeni mi dedin?” diye başlar, sonrası Allah ne verdiyse…

Sabah işe gelirken yine gözüm ilişti küçük bir kız çocuğuna. Saçları keçe, ayakları yalın, üstü başı kir pas içerisinde. On yaşında ya var ya yok… Dışarısı soğuk, ayaz mı ayaz… Bir zerzavat arabasını çekiyor o minicik bedeniyle. Kahroldum… Hem de ne kahrolma… Yüzümü çevirdim yola ve direkt karşıma baktım… Gözlerimi kaçırdım o kız çocuğundan.

Son Uludere hadisesine dikkat ettiniz mi? Henüz daha yirmisinde yok ölen çocuklar. Hatta aralarında oniki yaşında bir çocuk dahi var. Kaçağa gitmişler. O mayınlı arazilerden geçerek, üç beş kuruş kazanabilmek adına daha baştan canlarını ortaya koymuşlar. Kazanacakları para da, hani öyle dişe dokunur cinsten olsa! Hepi topu bir kuru ekmek, bir kuru soğan karşılığı anca var, anca yok…

Bir devlet düşünün…

2000’li yıllardayız… Bilişim çağındayız… Reklamlar diz boyu… Her şey de bir albeni, bir albeni…

Siyasal iktidar lafa geldiğinde, nasıl çağ atladığımızdan demler vuruyor.

On yaşındaki çocuğunu sabahın köründe minicik bedeniyle çalışmaya mahkûm etmiş… Oniki yaşındaki çocuğunu kaçakçılık yapmaya itmiş…

Şimdi, bu düzene küfür savurmak evla mı, değil mi?

 

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..