Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ben bu kadar iyiliği hak etmiyorum

Ben bu kadar iyiliği hak etmiyorum
 

Başbakanın TBMM konuşması televizyondan


Beklenen konuşma Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından T.B.M.Minde devam etmekte.

Zam müjdeli bir zam olarak gelmiş, diyorlar.

Müjdeyi ben anlayamadım. Siz anladınız mı?

Konuşmalarından anladığım kadarıyla iktidarda bulundukları sürede bize çok iyilik yapmış.

Ne yapmış?

Asgari ücreti 182 Tl den 577 Tl ye çıkarmış. Hem de enflasyonun üzerinde bir zam yaparak.

Emekli yanlış anlaşılmasın SSK ve Bağkur emeklileri ile tarım işçilerinin ücretlerini 2010 yılı başı itibariyle artırmış ve en düşük maaş 601 tl den 680 tl ye çıkmış.

En düşük maaşa %24 zam yaptık diyor. Şimdi 601 tl nin %20.4 ü 80tl mi oluyor?

Bunun gibi Başbakan bir sürü matematik hesaplar yaptı ama bu hesaplarda bir yanlışlık olduğu açık. Bu hesaplamaları kim yaptı acaba? Bu hesaplamalardan matematikten ne denli başarılı öğrenciler yetiştirdiğimiz ortada?

İşte emekli bir matematik öğretmeni olarak ben bu kadar iyiliği hak etmiyorum. Çünkü öğrencilerime temel matematik problemlerinin çözümünü bile öğretememişim.

Cem Yılmaz’ın kulaklarını çınlatıyorum. Ben ona havuz problemlerini iyi öğrenmesini sağladığımı düşünürken o havuz problemleriyle dalga geçmeye başladı. Oysa tahtada ne güzel çözüyordu.

Anlıyorum ki Cem Yılmaz haklı. Biz daha aritmetik işlemlerini yapmayı öğrenemeyen insanlar yetiştirmişiz de farkına varamamışız.

Başbakan konuşurken geçmişte bir yolculuk yaptım.

1967 yılında okulu bitirip Ceyhan Endüstri Meslek Lisesine atandım. O zaman maaş 483 tl, ücret 520Tl idi. Ben o parayla gül gibi geçiniyordum. En ünlü mağazalardan giyiniyordum. Sinema, tiyatroya gidip, tatile bile çıkıyordum.

Sağlıkla ilgili harcamalarımı devlet yapıyordu. Kendimi güven içinde duyumsuyordum.

Yıllar geçti, geçtikçe inişe geçti her şey…

Şimdi hiçbir şeyin güvencesi kalmadı. En önemli hakkım olan sağlıkla ilgili sosyal haklarımın çoğu elimden alındı. Devletin Hastanesine, Sağlık Ocağına gittiğimde bile katkı payı adı altında ücret alınmaya başlandı. Özel Hastanelere gidebilirsin denildi onun için de daha güzel bir çözüm bulundu %70 katkı payı ödeyeceksin dediler.

Sonra Başbakan “Devlet Hastanelerinde kuyrukları kaldırdık” dedi.

Yakında Devlet Hastanesi de kalmayacak ya…

Özelleştirmelerden o da nasibini alacak.

Televizyonda bir işçi aldığı maaşla 2002 de önce 1000 otobüs bileti alabildiğini, şimdi ise 600 otobüs bileti alabildiğini söyleyerek yapılan zammın ne denli işe yaradığını anlatmaya çalışıyordu.

Ben sonunda bu kadar iyiliği hak etmediğim için geri iade ediyorum.

Yalnız bu iadeyi yaparken babalar gibi satılan tüm değerlerimin de bana iade edilmesini istiyorum.

Siz de bana katılır mısınız?

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..