Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '14

 
Kategori
Gönüllülük
 

Ben bugün İnsanlık için ne yaptım ?

İnsanız eğlenmeyi, gezmeyi, yemek yemeyi çok severiz.

Kendimize hasıs.

Çoğumuz önce kendimizi düşünürüz.

Çok normal.

Peki, kendimizden gayrı başkalarınıda düşünüp,

Ben bugün insanlık için ne yaptım diye sorar mısınız?

Ben sorarım.

Eminim bir çoğunuz da soruyorsunuzdur.

Ve yapıyorsunuzdur da.

Sadece yapamayanlar için hatırlatmak amacım.

Bu konuda da kendimle her zaman gurur duyarım.

Allah bana öyle meslek vermiş ki.

Zaten tamamen insanlık üzerine odaklı.

Bugüne kadar gerek Çevre gerekse İş Sağlığı üzerine kurduğumuz sistem ve yaptığımız projelerin hesabı yok.

18 yaşımdan beri belki 100'ü bulmuştur.

Amacım kendimi anlatmak değil.

Bir nebze olsun dikkat çekmek.

Ülkede milyonlarca kişi var.

Herkes sabah kalktığında kendisine ben bugün insanlık için ne yapabilirim diye sorsa.

Eminim ülkemiz kalkınır.

Bakıyorum, siyaset üzerine bir sürü söylem,,

Müzik siteleri çoğunlukla müzik ve şiir dolu.

Ve sürekli dönen, benzer öğüt verici  sözler.

Greenpeace ve doğa için elele ve benzeri gibi özel siteler haricinde.

İnsanlığın geleceği için dikkat çeken çok fazla site göremiyorum.

Ya da ben bulamadım.

Oysa tüm bunların yanında,

Evinizde atıkları ayrıştırmadan tutun da,

Huzur evlerini ziyaret etmek,

Otistikler yararına bir şeyler yapmak,

Ya da LÖSEV'e yardım etmek gibi ihtiyaçları düşünsek.

Veya 2,3 sokak çocuğunu alıp karnını doyursak.

Ve örnek olması için bunu yayınlasak.

Ya da yarın gidip bir Eğitim Vakfında bir çocuk okutmaya karar versek.

O çocuğu ziyaret edip, sürekli takip etsek.

Ya da, hiç ilgisiz kalmış bir kişiyi saatlerce dinlesek.

İnsanlığa hizmet etmez miyiz?

Siz biliyor musunuz istatistiklere göre en fazla.

Yalnız yaşayan yaşlılar ölüyormuş.

Çoğunlukla da, sosyal paylaşım olmaması nedeniyle.

O kadar çok neden var ki insanlığa hizmet için.

Ve bekleyen o kadar çok hizmet.

İlla parasal olmak gerekmez.

Gönüllü olmak yeterli.

Hem vicdanen, hem de ruhen rahatlarsınız.

Ve her gün geriye dönüp baktığınızda.

Sevgilerinizin ve verdiklerinizin.

Evrende yer bulup hem size geri geldiğini,

Hem de nice gülücüklerde yansıdığını görürsünüz.

Ben bugün ne mi yaptım?

Kendimle ve ailemle ilgili sorumluluklarımı yerine getirmekle beraber,

Bir eğitim kurumuna kek ve poğaça yaptım.

Herkese dağıttım.

Görme engellilere kitap okudum.

İkinci kitabımı tamamladım.

Bir arkadaşıma başka bir işyeri için referans oldum.

Telefonla Mülakatına katıldım.

Büyük bir olasılıkla işe girecek.

İçim çok rahat ,

Çünkü insanlığa hizmet ettim.

Siz de yapabilirsiniz

Sevgiyle kalın. 

 
Toplam blog
: 40
: 498
Kayıt tarihi
: 05.11.10
 
 

Bir gün eğitimde bana sordular. En büyük hayaliniz nedir diye. Gayri ihtiyari şu cümleler döküldü. '..