Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ben Çernobil çocuğuymuşum!

Ben Çernobil çocuğuymuşum!
 

Daha yaşım 20’lerde benim. O yüzden bilmem Çernobil faciasının yaşandığı zamanları. Daha bebektim ben o zamanlar. Daha faciayı, nükleer santralleri, kirlenmiş dünyayı da bilmezdim.Süt verirdi annem bana, çay da içmezdim. Ama annem içerdi. O zamanlar da içerdi, şimdi de içiyor.

Ben o zaman bebektim, hastalığı bilmezdim. Hele kanseri hiç bilmezdim.

Büyüyene kadar da bilmedim. Başıma gelmeseydi belki, hiç bilemeyecektim, belki duyacaktım ama hiç bilemeyecektim.

Zaten daha onları düşünecek zamanda değildim ki. Ben bir çocuktum, sonra bir genç oldum. Ben okula gidecek, gezecek, eğlenecektim. Okulum bitecek askere gidecektim. Sonra güzel bir iş belki sonra evlilik, çocuk. İnanın hayallerim daha bu noktalara bile gelmemişti benim.

Üniversiteye yeni başlamıştım ben. Çalışacak, okuyacak, okumuş adam olacaktım. Sonrası zaten yavaş yavaş gelirdi.

Hüznüm hafifti benim, eğlencem daha çoktu. Gençtim ben çünkü.

Hayallerimle, eğlencelerimle, okulumla hayata hazırlanan bir genç.

Ama şimdi...

Hayallerim yok benim artık. Geleceğim meçhul, belki de günler saatler...

Hatta artık diyorum ki, saatler bile olmasın. Bitsin hemen, dayanamıyorum çünkü. Yıllardır çektiğim bu acılara dayanamıyorum artık. Bu yüz benim değil artık, bu delik deşik vücut benim değil; saçlarım, kalmadılar ki artık, hiç yok.

Sadece ben değilim, arkadaşlarım var bu yolda; hatta yaşıtlarım, hatta daha bebek olan kardeşlerim...

Diyorlar ki büyükler, o patlamanın ardından zaten 20 yıl içinde çıkacakmış olayın etkisi.

Tam 20 yıl geçti işte ve biz bu haldeyiz.

Araştırma yapıyorum, bir çok resmi kaynak ilgisi yok diyor bu kanser vakalarının Çernobil faciasıyla, Türkiye’deki kanser vakalarındaki artış oranları normal seyrinde diyor.

Bazı kaynaklar hala ‘’çayımızı güvenle içmiyoruz’’ diyorlar.

Bazı kaynaklar ülkemizde bu facianın etkilerinin gerçek bir istatistikle ve ciddi bir raporlamayla takip edilmediğini söylüyorlar.

Eğer artış varsa, sigara kulllanımının etkisi diyorlar. Ben hayatımda hiç sigara da içmedim ki!

Ben artık hayal kurmuyorum.

Bu çalışmalar ve sonuçları artık benim için bir anlam ifade etmiyor.

O zaman önlem alınabilir miydi? Alınsaydı ben şimdi sağlıklı bir şekilde okuluma ve hayatıma devam eder miydim? Artık bu bile önemli değil ki.

Çelişkiler ve birbirini tutmayan bilimsel çalışmalar bizim gibiler için bir şey ifade etmiyor.

Biliyoruz ki daha uzun süre kesin sonuç alınmayacak bu çalışmalardan.

Ben artık acılarımdan başka bir şey düşünemiyorum.

Ve kurtulmaktan başka.

Kurtulmak derken etkiler ispatlanmadığından özel fon da oluşturulmuyormuş. Yani paramız olsa belki iyileşirim ama...

Hem zaten ben artık toplanacak parayı bekleyecek gücü de bulamıyorum kendimde...

Bana Çernobil çocuğu diyorlar.

Ben o zamanı hatırlamıyorum ki. Ben çay da içmedim o zamanlar, sonra içtim ama....

Ben sigara da içmedim hiç...

Şimdi suyu bile içemiyorum!

Foto:www.eko.net.mk

Ferd'nin mektubu:http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=14850

 
Toplam blog
: 240
: 1628
Kayıt tarihi
: 18.08.06
 
 

Zamandan şikayet ederken, ne kadar hızlı aktığını fark edemeden geçmiş yıllar. Kırklı yıllar, kır..